I dagsläget har Motonet AB ett varuhus i Sundsvall samtidigt som varuhuset i Örebro ska öppna senvåren 2024. För en tid sedan ingick Motonet ett hyresavtal tillsammans med Stenhus Fastigheter för en lokal på 4700 kvm i handelsområdet Hälla, som ligger längs med motorvägen E18 i östra delarna av Västerås.
Varuhuset i Västerås kommer att ha en kundyta på 2700 kvm och planerar att öppna vintern 2024/2025. Per Edstam, som är etableringsansvarig på Motonet, har länge letat efter en varuhuslokal i Västerås och är väldigt optimistisk över projektet.
- Att öppna ett varuhus i Västerås har funnits i vår expansionsstrategi och i somras dök denna lokal upp och tack vare ett bra samarbete med Stenhus gick diskussionerna smidigt. Hälla är ett etablerat handelsområde med närvaro av många återförsäljare inom detaljhandeln vilket medför ett jämnt besöksflöde till området, säger Edstam.
Stenhus Fastigheter i Norden ABs VD Elias Georgiadis är också nöjd över avtalet och anser att Motonet passar in i handelsområdet samt kommer tillföra ytterligare trafik till Hälla.
- Stenhus Fastigheter i Norden ABs vision med fastigheten på Hälla handelsplats är att skapa en modern handelsplats med starka varumärken och hyresgäster med långa hyresavtal. Motonet passar mycket bra in i vår vision och vi är glada över att ha dem som hyresgäst och ser fram emot ett gott samarbete, säger Georgiadis.
Omgående börjar rekryteringen av nyckelpersoner för det nya varuhuset, där närmare 40 nya jobbtillfällen skapas till en start. Att hitta en varuhuschef är Motonets främsta prioritet då det är avgörande att varuhuschefen aktivt deltar i rekryteringen av sin personal. Intresset för tidigare etableringar har varit stort och när jobbannonserna för varuhuset i Örebro publicerades innan jul, fick de över 600 ansökningar på kort tid. Motonets VD Johan Ljung tror att detta intresse beror på bolaget positiva framtidsutsikter för etableringen i Sverige tillsammans med det spännande koncept som Motonet presenterar.
- Det är väldigt kul att intresset för att arbeta i ett Motonet-varuhus är stort och det bådar gott för framtiden. Intresset indikerar på att konceptet vi presenterar är attraktivt samtidigt som det möjliggör att vi hittar rätt personal för den resan företaget står inför, säger Ljung.
Efter den initiala framgången i Sundsvall ser prognoserna för framtida varuhus lovande ut. Under senvåren kommer Motonet öppna sitt andra svenska varuhus i handelsområdet Marieberg, strax utanför Örebro, som du kan läsa mer om här. Ljung är väldigt nöjd över den svenska expansionen hittills och tror att framgångsreceptet är att stå fast vid etableringsplanen.
- Vi fortsätter att arbeta enligt vår ursprungliga etableringsplan och kommer att öppna varuhus på kommersiellt attraktiva lägen. Självklart är det viktigt för oss att öppna fler varuhus men det är ännu viktigare att de är på rätt plats och med en lokal som möter våra förväntningar och krav. Genom etableringen i Västerås uppnår vi synergier med befintliga och kommande varuhus gällande bland annat logistik och marknadsföring vilket ger oss en framtida bättre total varuhusportfölj som gynnar hela Sverige-expansionen, säger Ljung.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Motonet AB pressavdelning
press@motonet.se
Broman Group: Årsredovisning 2022/2023
Motonet kommer att förvalta ett helt nybyggt varuhus på 4600kvm i Marieberg, Örebro. Handelsområdet har funnits sedan 1979 och står för en stark utveckling med ett jämnt besöksflöde. Den operativa chefen Stefan Pirinen är övertygad om att lokalen i Marieberg är helt perfekt för ett Motonet-varuhus.
- Vi är väldigt nöjda med lokalen till vårt andra varuhus i Sverige. Lokalen är helt anpassad efter vårt koncept och har perfekt placering och storlek. De stora ytorna ger oss möjlighet att visa upp vårt breda produktsortiment samtidigt som vi har stort utrymme för alla våra servicekoncept, säger Pirinen.
Kunder kommer att kunna besöka varuhuset senvåren 2024 och bygget går enligt plan. Varuhuset erbjuder ett brett sortiment inom 13 olika kategorier tillsammans med flera olika servicestationer som bland annat och snabbservicestationer för enklare tjänster som byte av torkarblad eller bilbatteri, släputhyrning, verkstad och däckservice.
När Motonet äntrar Örebro skapas 40 nya jobbtillfällen. Rekryteringsprocessen för ordinarie personal är avslutad men varuhuskedjan söker deltidspersonal för bland annat kvällar och helger.
- Det känns bra att i tuffare tider ha möjligheten och modet att investera samt expandera. Tack vare en tydlig strategi och bra stöd från koncernen i Finland, Broman Group, kommer Motonet fortsätta att markera på Sverigekartan. Vi ser verkligen fram emot att se varuhuset i Örebro ta form och att få teamet som ska skapa succén på plats, säger VD:n Johan Ljung.
Motonet Örebro
För ytterligare information, vänlig kontakta:
Johan Ljung, Vd, Motonet AB
johan.ljung@motonet.se
Broman Group: Årsredovisning 2022/2023
Paris, France – January 25, 2024 – Eviden, the Atos Group business leading in digital, cloud, big data, and security, and Microsoft today announced a five-year strategic partnership that significantly expands their existing collaboration with new and innovative Microsoft Cloud and AI-powered solutions for industries. This announcement is part of Eviden’s overall partnership & alliance strategy to reinforce and reshape its global partnership network by strengthening its existing partner relationships and fostering new
ones.
The partnership between Microsoft and Eviden marks a significant milestone in their shared vision to drive digital transformation and empower businesses with advanced technologies. Under this strategic partnership, both companies will co-develop and deploy transformative Data & AI, Copilot, and cloud transformation solutions. By combining Microsoft's expertise in cloud computing and industry-leading technology stack with Eviden's deep domain expertise and customer-centric approach, this collaboration will deliver tailored and innovative solutions to address the complex challenges today’s
enterprises face.
Both organizations are committed to driving an additional $2.8B in Cloud Service Business for Eviden over the next five years. This will be accomplished through co-developing accelerators for joint go-to-market activities in key industries such as Financial Services, Automotive, Manufacturing, Energy and Utilities, Health Care, Life Sciences, and Public Sector. Eviden and Microsoft will accelerate targeted go-to-market activities with both organizations investing in co-innovation, building Prioritized Offerings with Eviden’s Global Delivery Centers, Centre of Excellence, and world-class talent.
Co-innovation Centers
Eviden and Microsoft will launch multiple co-innovation Industry Hubs, accelerating advanced research and the co-development of GenAI-enabled industry solutions across Financial Services, Automotive, Manufacturing, Energy and Utilities, Health Care, Life Sciences, and the Public Sector, leveraging Eviden’s expertise in Machine Learning (ML), AI and Azure OpenAI Service as previously announced in November. Eviden commits to using Microsoft Azure to build and accelerate the development of these industry solutions.
Six Strategic Areas & Prioritized Offerings
Further to the partnership expansion, Eviden and Microsoft will continue to focus on offering innovative solutions for customers in six strategic areas, below, where the two companies have already shown success with joint marquee customers.
Delivery and Centre of Excellence (CoE)
Eviden will strengthen its global delivery centers and CoE (Center of Excellence) by upskilling and training its 50,000+ employees globally with 16,000+ new Microsoft certifications over the next five years. Eviden will also invest by expanding its Microsoft Business with 50+ dedicated sales, solution architects, and enablement teams across priority countries, which include North America, UK, Germany, France, Spain, Netherlands, Belgium, Austria, and Switzerland.
Carlo d’Asaro Biondo, Group General Manager in Charge of Business Operations & Eviden CEO, said, “I’m extremely pleased to announce this global partnership with Eviden and Microsoft, one of the world’s leaders in Artificial Intelligence and especially in GenAI. This partnership exemplifies a shared commitment to drive innovation, and by combining our respective strengths, we will empower organizations to optimize the use of data and AI to deliver exceptional value and thrive in today’s rapidly evolving digital and cloud landscape. This further strengthens Atos Group’s partnership with Microsoft, coming in addition to the extended collaboration on Digital Workplace with Atos’ Tech Foundations business line, announced in November.”
Judson Althoff, Executive Vice President and Chief Commercial Officer at Microsoft said “Organizations today are seeking to apply generative AI responsibly and securely to help them solve their most pressing business challenges. I am pleased to expand our collaboration with Eviden—a leading digital transformation partner—to deliver innovative AI solutions built upon the Microsoft Cloud and Azure OpenAI Service. Together, we will help customers across industries realize the full potential of their data to unlock business growth and accelerate AI transformation.”
For more information - https://page.eviden.com/microsof
I mars förra året avslöjade Motonet sin nästa etapp i Sverige-expansionen, Örebro. Mot slutet av 2023 inleddes rekryteringsprocessen för att hitta en varuhuschef, och det blev 34-åriga Christoffer Walter .
Walter som är uppväxt och bosatt i Örebro-området har en stor erfarenhet inom detaljhandeln. Trots sin relativt unga ålder har han haft flera ledarroller, vilket han anser har varit avgörande för hans personliga utveckling genom åren.
– I en tidig ålder inledde jag min karriär som butikssäljare och avancerade sedan till roller som butikschef och regional butikskoordinator. Denna erfarenhet har starkt format min kompetens inom ledarskap och att alltid sätta kundens behov i första hand. Som en passionerad bilentusiast ser jag fram emot att arbeta med Motonets breda produktsortiment med fokus på bil och service kring fordonet, vilket kommer att vara både givande och roligt, säger Walter.
Motonet kommer förvalta ett helt nybyggt varuhus på 4600kvm i Marieberg, Örebro. Handelsområdet har funnits sedan 1979, och den operativa chefen Stefan Pirinen är övertygad om att lokalen i Marieberg är helt perfekt för nästa etapp i Sverige-expansionen.
– Vi är väldigt nöjda med lokalen till vårt andra varuhus i Marieberg. Lokalen är helt anpassad efter vårt koncept och har perfekt placering och storlek. De stora ytorna ger oss möjlighet att visa upp vårt breda produktsortiment samtidigt som vi har stort utrymme för alla våra servicekoncept, säger Pirinen.
Förutom det breda produktsortimentet erbjuder Motonet flera servicekoncept i anslutning till varuhuset. Det kommer bland annat att finnas en snabbservicestation för enklare tjänster som byte av torkarblad eller bilbatteri men det kommer även att finnas bland annat släputhyrning, verkstad och däckservice.
– Redan från start märkte jag att Motonet alltid vill överträffa kundens förväntningar. Vi vill genom våra servicekoncept hjälpa kunden även efter hen har passerat kassan, något jag tycker är helt unikt på marknaden, sa Christoffer Walter.
Tack vare den nybyggda lokalen finns det utrymme från start för både verkstad och däckservice. På Motonet Verkstad kan kunden få hjälp med alla typer av reparationer och underhåll av sitt fordon och på Motonet Däckservice erbjuds hjälp med alla dina behov som rör bildäck samtidigt som det erbjuds däckhotell.
För närvarande pågår rekryteringsprocessen för att tillsätta återstående personal till det kommande varuhuset. Motonet söker nu företagssäljare, avdelningsansvariga och säljare. Intresset har varit stort sedan Motonet annonserade öppningen av varuhuset och det har varit över 500 sökande till de olika rollerna. Öppnandet av varuhuset i Marieberg kommer resultera i cirka 40 nya arbetstillfällen.
– I dagsläget är vi drygt 50 anställda totalt och med detta varuhus kommer vi ungefär dubblera personalstyrkan i Sverige. Det känns bra att i tuffare tider ha möjligheten och modet att investera samt expandera. Tack vare en tydlig strategi och bra stöd från koncernen i Finland, Broman Group, kommer Motonet fortsätta ta mark på Sverigekartan. Vi ser verkligen fram emot att se varuhuset i Örebro ta form och att få teamet som ska skapa succén på plats, säger VD:n Johan Ljung.
Motonet Örebro
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Ljung, Vd, Motonet AB
johan.ljung@motonet.se
Broman Group: Årsredovisning 2022/2023
Tävlingen är avslutad, rösterna räknade och korad till innehavare av Sveriges Mysigaste Hem är Sara N. Ekström och Johan Ekström i Störlinge, en liten by på Öland. I huset har de bott sedan 2019 och Sara berättar att det är en gård som funnits i hennes familj sedan 1600-talet. De tog över huset 2019, efter hennes mormors bror.
På gården mitt emot bor idag både hennes föräldrar och ena syster med make och barn, så det är lite Bullerbynkänsla förklarar hon.
På frågan: Vilken är era största inspirationskälla när det kommer till heminredning? Så svarar vinnaren Sara:
– Jag skulle säga dåtiden, säger Sara, jag inspireras mycket av det gamla från förr, allt från gamla fotografier till vackra möbler. Jag har vuxit upp i ett hem där nästan allt hade en historia och var kopplat till någon i släkten, och det har verkligen påverkat mig.
– Min mamma har också ett väldigt mysigt hem, så jag har nog fått mycket därifrån. Och självklart har jag kollat på massor av fina hem på Instagram, det är en jättebra inspirationskälla.
Vad tycker vinnaren är mysigast med deras hem?
– Jag skulle säga att vi i detalj själva fått skapa vårt hem precis som vi vill ha det. Vi har dessutom bevarat en massa äldre detaljer som den renoverade kakelugnen, gamla tavlor och fotografier. Jag gillar också den öppna känslan, att alla kan vara tillsammans men att man ändå kan sitta lite i undangömd i en mysig fåtölj.
I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 21 – 24 november 2023, samt på villalivet.se får läsarna veta mer om deras inspirerande hem.
Tävlingen startade i februari där Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med just deras hem. Villalivets läsare valde (genom röstning) ut 25 finalister bland de 1 117 tävlande bidragen i kvalet. Därefter fick läsarna även rösta fram de tre vinnarna i Sverige.
Vinnare blev Sara N. Ekström från den pittoreska byn Störlinge på Öland. Tvåa blev Julia Nilsson från Glömminge på Öland och trea blev Frida Clarberg från Ingelstad, strax söder om Växjö.
Som vinnare i tävlingen får Helena varor för över 137 000 kr: 50 000 kr i presentkort från Mio, Vista ångdusch från Tylö värde 87 000 kr och hemlig present från Landshypotek Bank.
Andraplats vann priser/produkter till ett värde av 62 500 kr och tredjeplats 22 350 kr.
Tävlingen har genomförts för 6:e året i rad och har engagerat många läsare och flera exklusiva partners som bidragit med de fina priserna. Vi riktar ett stort tack till: Mio, Landshypotek Bank och Tylö.
- Vi på Mio vill hjälpa alla att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Därför är vi också stolta över att vara med och bidra i tävlingen Sveriges Mysigaste Hem där så många spännande bidrag kan vara med och inspirera både våra kunder och oss till att göra hemmen i Sverige mysigare, säger Joakim Holmstrand, kommersiell chef på Mio
– Bastun, som utgör hjärtat i många hem, är en plats där välmående, avslappning och såväl egentid som socialt umgänge äger rum. På Tylö känner vi oss stolta över att vara med och bidra i tävligen Sveriges Mysigaste hem. Det är inspirerande att se så många fina bidrag, och nu får vi möjligheten att fortsätta skapa en underbar atmosfär för vinnarna, säger Kajsa Nydahl, Marknadschef på Sauna360 Group.
– Våra hem är viktiga, oavsett var vi bor är hemmet en mittpunkt i livet. Det är inspirerande att se att så många lägger ned tid och engagemang på att skapa trivsamma och personliga hemmiljöer. Jag hoppas och tror att alla fantastiska bidrag och vinnarna av den här tävlingen kan bidra till att många fler blir engagerade i sitt hem, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.
- Väldigt roligt att se hur stort engagemang som Sveriges Mysigaste Hem genererar hos våra läsare och att vi ser bidrag från villaägare över hela landet vilket visar på ett starkt intresse för det egna hemmet. Vi kan även se tävlanden i alla åldrar som understryker bredden i tävlingen, säger Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet.
Läs reportage om vinnaren här!
Läs reportage om 2:a plats här!
Läs reportage om 3:e plats här!
Välkommen att kontakta oss för bilder, kontaktuppgifter och mer information.
Edin Hadzic, Tävlingsansvarig, edin.hadzic@villalivet.se
Fredrik Lindblad, ansvarig utgivare, fredrik.lindblad@villalivet.se
”Vi vill möta behoven på marknaden och erbjuda ännu mer ansvarsfulla alternativ till våra kunder. Vi är mer än glada över att lansera den nya kollektionen Visor Terra, som är gjord av återvunnet tyg tillverkat av återvunnen PET-plast, säger VD Markku Pulkkinen.
Visor Terra är en plisségardin som kombinerar hållbar utveckling och inredningsdesign. Färgerna på tygerna i kollektionen har tagits fram i samarbete med den framstående inredningsarkitekten Niina Ahonen.
”Vi investerar i vår egen design och produktutveckling och vi är verkligen glada att vi den här gången även fick inredningsdesignern Niina Ahonen med oss för att fundera över kollektionens tonalitet”, berättar en glad Pulkkinen.
Inredare Niina Ahonen är en välkänd inredningsarkitekt från Finland. ”Det har varit ett nöje att vara involverad i projektet Visor plisségardiner, för jag hoppas att folk kommer att upptäcka potentialen med plisségardiner som ett inredningselement. Det som gör mig extra glad med det här projektet är att gardintyget är tillverkat av återvunnen polyester, vilket jämfört med gardiner av nytt material bidrar till att uppnå betydande energibesparingar och minska produktens koldioxidavtryck, säger Ahonen.
Enligt Ahonen har plisségardiner i Finland vanligtvis varit vita och de har inte använts som dekorationselement. Visor Terra kollektionen erbjuder en ny möjlighet att faktiskt inreda med plisségardiner. ”Vi valde sju olika nyanser till kollektionen; vattenblått, gammelrosa och trendiga greige. Kollektionen möjliggör väldigt många olika inredningsalternativ, säger Ahonen.
Visor Terra är noggrant planerad design som kombineras med högkvalitativt hantverk vilket ger en tålig och hållbar plisségardin. Ett självklart val för den medvetne inredaren som har en förkärlek för skandinaviskdesign.
Visor Terra tillverkas och produceras i företagets egna fabriker i Norden och tyget i denna kollektion består av 100% återvunnen polyester från post-konsument PES. Tyget innehåller högkvalitativa material, såsom återvunna polyesterfibrer, plastflaskor, gamla kläder eller industriellt överskottsmaterial. Materialen samlas in från noggrant utvalda källor som innehar godkända återvinningssystem. Tyget har tilldelats OEKO-TEX® STANDARD 100 och REMOkey-certifikat.
För mer information, kontakta gärna:
Markku Pulkkinen
VD Visor
markku.pulkkinen@visor.fi
+ 358503818915
Dubai, United Arab Emirates- November 9, 2023: Emaar Development PJSC (DFM: EMAARDEV), the UAE's premier property development company specialising in build-to-sell property development business, that is majority-owned by Emaar Properties PJSC (DFM: EMAAR), sustained its momentum in property sales in the third quarter (July to September) of 2023 as well. The company's property sales increased by 25%, reaching AED 28.9 billion (US$ 7.9 billion) in the first nine months (January to September) of 2023 compared to AED 23.2 billion (US$ 6.3 billion) for the same period in 2022. This performance is attributed to the 20 successful launches of new projects across various master plans, creating a foundation for future revenue.
Emaar revealed Palmiera, the latest lifestyle destination launching within The Oasis. Palmiera brings a unique blend of modern living within the luxury of The Oasis. With an estimated development value of around ~USD 20 billion for the entire project, The Oasis is distinguished by iconic architectural masterpieces from globally renowned architects and interiors fashioned by famous international designers. Consistent with Emaar's promise of unparalleled quality, The Oasis, presents more than 7,000 residential spaces, predominantly expansive mansions and villas, graced with breathtaking vistas of water channels, lakes, and green expanses.
Performance Highlights
In the first nine months of 2023 (January to September), Emaar Development reported an EBITDA of AED 4.5 billion (US$ 1.2 billion) and net profit of AED 4.1 billion (US$ 1.1 billion), an increase of 36% and 43% compared to the same period in 2022, respectively.
Emaar Development has a sales backlog of AED 59.6 billion (US$ 16.2 billion), which will be recognised as revenue in the coming years.
Mohamed Alabbar, founder of Emaar, commented: "Our sustained performance in Q3 is a testament to Emaar Development's dedication to excellence and keen market insight. The upward trend in our sales backlog is indicative of the unwavering trust our clients place in our ventures. It's a reaffirmation that our developments continue to resonate with the market's aspirations."
"Such milestones not only position Emaar Development at the forefront of the industry but also reinforce our commitment to consistently enhance value for our loyal shareholders," he concluded.
Delivery Updates
In the first nine months of 2023, Emaar Development delivered over 7,800 residential units in prime locations such as Downtown Dubai, Dubai Creek Harbour, Arabian Ranches, Dubai Hills Estate, Emaar Beachfront, Dubai Marina and Emaar South. Emaar has delivered over 66,000 residential units as of September 2023, with over 27,000 residences currently under development in the UAE.
دبي، الإمارات العربية المتحدة، 09 نوفمبر 2023: "إعمار للتطوير ش.م.ع" (DFM: EMAARDEV)، شركة تطوير العقارات الرائدة في دولة الإمارات العربية المتحدة والمتخصصة في تطوير العقارات بغرض البيع، والتي تمتلك "إعمار العقارية ش.م.ع"DFM: EMAAR) ) حصّة الأغلبية فيها، حافظت على زخم ارتفاع بمبيعاتها العقارية في الربع الثالث من عام 2023 (من يوليو إلى سبتمبر). حيث زادت مبيعات الشركة بنسبة 25% مع وصول القيمة الإجماليّة للمبيعات إلى 28.9 مليار درهم إماراتي (7.9 مليار دولار أمريكي) في الأشهر التسعة الأولى من العام 2023 (من يناير إلى سبتمبر) مقارنة بـمبلغ 23.2 مليار درهم إماراتي (6.3 مليار دولار أمريكي) بالفترة نفسها عام 2022. وجاء هذا الأداء نتيجةً لإطلاق إعمار الناجح لعشرين مشروعاً عقارياً في عدد من مجتمعاتها العمرانية الرئيسية، والتي من شأنها أن تشكّل أساساً قويّاً للإيرادات المرتقبة في المستقبل.
وقد كشفت إعمار في يونيو الماضي عن مشروع "بالمييرا" الواقع ضمن أحدث وجهاتها لنمط الحياة العصرية، "ذا أويسيس" من إعمار، وهي أحد أكبر وأرقى المشاريع في دبي، ويشغل المشروع مساحة إجمالية تزيد على 100 مليون قدم مربّع (9.4 مليون متر مربع). وتبلغ قيمة التطوير الإجمالية أكثر من 20 مليار دولار أمريكي خصّصت لهذا المشروع الذي يتميّز بتصاميم معماريّة استثنائية ممهورة بتواقيع أشهر المهندسين المعماريين في العالم، مع ديكورات داخلية أبدعها أبرز وأفضل المصمّمين العالميين. ويتضمّن مشروع "ذا أويسيس" أكثر من 7,000 وحدة سكنية تتراوح ما بين القصور والفلل الفخمة والتي تمتاز بمساحاتها الواسعة وتفاصيلها المميّزة المرتكزة معايير إعمار في الإتقان والدقّة، وكلّها تتمتّع بإطلالات خلاّبة على مناظر رائعة للقنوات المائية والبحيرات والمتنزّهات.
أبرز الإنجازات
وخلال الأشهر التسعة الأولى من عام 2023 (من يناير إلى سبتمبر)، حقّقت شركة "إعمار للتطوير" أرباحاً ونمواً قبل خصم الضرائب والفوائد والاستهلاكات بمبلغ 4.5 مليار درهم إماراتي (1.2 مليون دولار أمريكي) بينما وصل صافي الربح إلى 4.1 مليار درهم إماراتي (1.1 مليار دولار أمريكي) بالمقارنة مع النصف الأول من 2022.
وارتفعت مبيعات الشركة المتراكمة إلى 59.6 مليار درهم إماراتي (16.2 مليار دولار أمريكي) سيتمّ تسجيلها كإيرادات خلال السنوات القادمة.
وقال السيّد محمّد العبّار، مؤسّس شركة إعمار: "إن النموّ المستمر الذي شهدته الشركة في الربع الثالث إنما هو دليل على التميّز وحسن استقراء أحوال السوق. والاتجاه التصاعدي في مبيعاتنا التراكمية يعكس كذلك الثقة الثابتة التي يضعها عملاؤنا في مشاريعنا، ما يؤكّد على أنها ما زالت تتطابق مع تطلّعات السوق". وأضاف: "وهذه الإنجازات لا تضع شركة إعمار للتطوير في طليعة القطاع وحسب، وإنما تعزّز أيضاً التزامنا بزيادة القيمة بشكل مستمرّ لمساهمينا الأوفياء".
تسليم المشاريع
في الأشهر التسعة الأولى من 2023، قامت شركة "إعمار للتطوير" بتسليم قرابة 7,800 وحدة سكنيّة عبر مواقعها الرئيسية المختلفة، بما فيها وسط مدينة دبي، ودبي كريك هاربور، والمرابع العربية، ودبي هيلز استيت، وإعمار بيتشفرونت، ومرسى دبي، وإعمار الجنوب. وبنهاية شهر سبتمبر من عام 2023، تكون إعمار قد قامت بتسليم أكثر من 66,000 وحدة سكنية، ولا يزال لديها أكثر من 27,000 وحدة سكنيّة قيد التطوير حاليّاً في دولة الإمارات العربية المتحدة.
Dubai, United Arab Emirates – November 09, 2023: Emaar Properties PJSC (DFM: EMAAR) announced its financial results for the first nine months of 2023 demonstrating operational excellence and sustained growth across its diverse portfolio.
Key Accomplishment Highlights
Emaar recorded nine-month 2023 revenues of AED 18.4 billion (US$ 5.0 billion) with net profit of AED 8.2 billion (US$ 2.2 billion) which grew 42% compared to the same period last year. This sustained performance was bolstered by growth in tourism, higher retail sales, and rise in real estate demand. Emaar also achieved a notable 29% growth in EBITDA, reaching AED 10.8 billion (US$ 2.9 billion) during the first 9 months of 2023, well exceeding the performance in the same period in 2022.
With a 16% year-over-year growth, Emaar achieved group property sales of AED 31.1 billion (US$ 8.5 billion) for the first 9 months of 2023. Enhanced by incremental property sales, the company's revenue backlog from property sales reached AED 69.5 billion (US$ 18.9 billion) as of September 30, 2023, indicating robust outlook for revenue recognition in the forthcoming years.
Mohamed Alabbar, Founder of Emaar, said: "Our results are a testament to Emaar's unwavering pursuit of excellence and innovation. With the continued surge in tourism, the launch of attractions like the Dubai Mall Chinatown, and the positive trajectory in property sales, we are honouring our commitment to both our loyal and new customers. Our financial performance, underscored by recent credit rating upgrades, reflects our strategic investments and their ensuing returns. As we approach the year's end, we remain confident and focused on further enhancing our operational efficiencies, thereby delivering even more value to our customers and stakeholders."
UAE Build-To-Sell Property Development
Emaar Development PJSC (DFM: EMAARDEV) maintained strong property sales momentum in Dubai in Q3. With the successful launches of 20 new projects in the UAE across all master plans, Emaar Development recorded strong property sales of AED 28.9 billion (US$ 7.9 billion) during the first nine-months of 2023, reflecting a growth of 25% over the same period in previous year (9M 2022).
During the first 9 months of 2023, Emaar Development reported revenue of AED 7.4 billion (US$ 2.0 billion) and achieved EBITDA of AED 4.5 billion (US$ 1.2 billion), a 36% growth over the same period in 2022. Together with other build-to-sell operations in the UAE, Emaar recorded total UAE build-to-sell revenues of AED 9.5 billion (US$ 2.6 billion).
Supported by sustained property sales in Q3 2023, revenue backlog from property sales in UAE increased to AED 59.6 billion (US$ 16.2 billion) as of 30 September 2023, representing Y-o-Y growth of over 60%, which is set to boost future revenues.
Shopping Mall, Retail, and Commercial Leasing
In the first nine months of 2023, Emaar’s shopping malls, retail, and commercial leasing operations reported a revenue of AED 4.3 billion (US$ 1.2 billion). During the same period, the portfolio achieved an EBITDA of AED 3.6 billion (US$ 980 million) a 36% increase over 9M 2022 after excluding gain on sale of Namshi in the first quarter of 2023 amounting to AED 700 million (US$ 191 million). This success is credited to robust tenant sales, which grew by around 25% compared to 9M 2022. Our mall assets achieved an impressive average occupancy rate of 97%.
In September 2023, Dubai Mall officially unveiled its latest additions: Dubai Mall Chinatown with a week-long China cultural event. This new extension, synergizing shopping, cultural facets, and an authentic oriental atmosphere, not only enhances the mall’s appeal but also strengthens the strategic economic ties between the UAE and China. Visitors stepping into this space are seamlessly transitioned into an oriental panorama, ranging from food and wellness to art and advanced technology, reaffirming Emaar’s commitment to continuously expand and refine its retail and leisure offerings.
Emaar International
Emaar’s international real estate operations achieved property sales of AED 2.2 billion (US$ 599 million) and recorded revenues totalling to AED 2.1 billion (US$ 572 million) during the first nine-months of 2023. This performance is primarily driven by operations in Egypt and India. Revenues from international real estate operations represent over 11% of Emaar’s total revenue.
Hospitality, Leisure, and Entertainment
In the first nine-months of 2023, Emaar’s hospitality, leisure, and entertainment divisions recorded AED 2.5 billion (US$ 681 million) in revenues, achieving an 22% growth compared to 9M 2022. The growth was mainly driven by the steady recovery in the tourism industry and strong domestic spending. Emaar’s UAE hotels, including those under management, reported an average occupancy of 70% in the first nine-months of 2023.
Recurring Revenue
Emaar’s 9M 2023 financial results show a 26% increase in revenue from its recurring businesses compared to same period last year (9M 2022); after excluding Namshi, which was sold in February 2023. The company's recurring revenue-generating portfolio, including malls, hospitality, leisure, entertainment, and commercial leasing, collectively generated revenues of AED 6.8 billion (US$ 1.9 billion) during 9M 2023 which represents 37% of Emaar's total revenue.
الإمارات العربية المتحدة، دبي، 09 نوفمبر 2023: أعلنت إعمار العقاريّة ش.م.ع. (DFM: EMAAR)، عن تحقيقها نتائج مالية قويّة في الأِشهر التسعة الأولى من عام 2023، وذلك بفضل النموّ المستدام والنجاح الذي تشهده عملياتها في جميع قطاعات أعمالها.
أبرز الإنجازات التي تمّ تحقيقها
سجّلت إعمار العقاريّة في الأشهر التسعة الأولى من 2023 إيرادات بلغت 18.4 مليار درهم إماراتي (5.0 مليار دولار أمريكي)، حيث بلغ صافي الأرباح 8.2 مليار درهم إماراتي (2.2 مليار دولار أمريكي) أي بنموّ بنسبة 42% مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي. ويعود الأداء الثابت للشركة إلى النمو الذي يشهده القطاع السياحي، وارتفاع مبيعات تجارة التجزئة، فضلاً عن الارتفاع في الطلب على المشاريع العقارية في دبي. كما حقٌّقت إعمار نموّاً في الأرباح قبل خصم الضرائب والفوائد والاستهلاكات بزيادة قدرها 29% حيث بلغت قيمة 10.8 مليار درهم إماراتي (2.9 مليار دولار أمريكي) في الأشهر التسعة الأولى من 2023، بأداء يتخطّى بشكل كبير الأداء الذي سجّلته في الفترة نفسها من العام 2022.
و بزيادة في النموّ قدرها 16% مقارنة بالأشهر التسعة الأولى من العام الماضي، حقّقت الشركة مبيعات عقاريّة في الأشهر التسعة الأولى من 2023 بلغت قيمتها 31.1 مليار درهم إماراتي (8.5 مليار دولار أمريكي). ومدعومة بمبيعات قوية شهدتها العقارات، بلغ حجم المبيعات المتراكمة من المشاريع العقاريّة 69.5 مليار درهم إماراتي (18.9 مليار دولار أمريكي)، والتي سيتمّ تسجيلها كإيرادات خلال السنوات القادمة.
وقال محمّد العبّار، مؤسّس شركة إعمار: "نتائجنا هي شهادة على سعي إعمار الدائم نحو التميّز والابتكار. فمع استمرار الازدهار في قطاع السياحة، وإطلاق معالم جديدة مثل "تشايناتاون" في دبي مول، والنهج الإيجابي في مبيعاتنا العقارية، نرسّخ التزامنا تجاه جميع عملائنا، وتحسّن تصنيفنا الائتماني يعكس استثماراتنا الناجحة." وأضاف: "مع اقترابنا من نهاية العام، نجدّد ثقتنا وتركيزنا على تعزيز كفاءاتنا التشغيلية، وتوفير قيمة أكبر لعملائنا وأصحاب المصلحة."
تطوير العقارات المعدّة للبيع في الإمارات العربية المتحدة
إعمار للتطوير ش.م.ع، المدرجة في سوق دبي المالي تحت الرمز (DFM: EMAARDEV)، واصلت زخم مبيعاتها القويّ في دبي في الربع الثالث من العام الحالي. ومع إطلاق 20 مشروعاً جديداً بنجاح في جميع مشاريعها المتكاملة الرئيسية، سجّلت في الأشهر التسعة الأولى من 2023 مبيعات عقاريّة بقيمة 28.9 مليار درهم إماراتي (7.9 مليار دولار أمريكي)، بزيادة في النموّ قدرها 25% مقارنة بالأشهر التسعة الأولى من عام 2022.
وخلال الأشهر التسعة الأولى من عام 2023، أعلنت شركة إعمار للتطوير عن إيرادات بلغت 7.4 مليار درهم إماراتي (2.0 مليار دولار أمريكي) وحققت أرباحاً قبل خصم الفوائد والضرائب والاستهلاك بقيمة 4.5 مليار درهم إماراتي (1.2 مليار دولار أمريكي)، بنمو قدره 36% مقارنة بالفترة نفسها من عام 2022.
وإلى جانب عمليات البيع الأخرى في دولة الإمارات العربية المتحدة، سجّلت إعمار للتطوير إجمالي إيرادات البناء للبيع في الإمارات بقيمة 9.5 مليار درهم إماراتي (2.6 مليار دولار أمريكي. ومدعومةً بمبيعات العقارات المستمرّة في الربع الثالث من عام 2023، ارتفع حجم المبيعات المتراكمة في الإمارات إلى 59.6 مليار درهم إماراتي (16.2 مليار دولار أمريكي) حتى تاريخ 30 سبتمبر 2023، ما يُمثل نمواً سنوياً يزيد على 60%، ومن المتوقّع أن يعزّز ذلك الإيرادات المستقبلية.
مراكز التسوّق، وأصول البيع بالتجزئة والتأجير التجاري
خلال الأشهر التسعة الأولى من عام 2023، سجّلت عمليات إعمار لإدارة المراكز التجارية والبيع بالتجزئة والتأجير التجاري بإيرادات بلغت 4.3 مليار درهم إماراتي (1.2 مليار دولار أمريكي). خلال نفس الفترة، حققت المحفظة أرباحًا قبل خصم الفوائد والضرائب والاستهلاك بقيمة 3.6 مليار درهم إماراتي (980 مليون دولار أمريكي)، وهو ما يمثل زيادة بنسبة 36% مقارنة بالفترة ذاتها من العام 2022 وبعد استبعاد الربح الناتج عن بيع نمشي في الربع الأول من عام 2023 والذي بلغ 700 مليون درهم إماراتي (191 مليون دولار أمريكي). ويعود هذا النجاح إلى مبيعات المستأجرين القوية التي نمت بنسبة حوالي 25% مقارنة بالأشهر التسعة الأولى من العام 2022. كما حققت أصول المراكز التجارية لدينا متوسّط معدّل إشغال مرتفع بلغ 97%.
وفي سبتمبر 2023، كشف دبي مول رسميًا عن أحدث إضافاته: تشايناتاون دبي مول، من خلال حدث ثقافي صينيّ استمرّ لمدّة أسبوع. ومن شأن هذه الإضافة الجديدة، التي تجمع بين التسوّق والجوانب الثقافية والأجواء الشرقية الأصيلة، أن تعزّز من جاذبية المركز التجاري، بالإضافة إلى ترسيخ الروابط الاقتصادية الاستراتيجية بين دولة الإمارات العربية المتحدة والصين. وعند دخول الزوّار إلى هذا المكان، فهم ينتقلون بسلاسة إلى لوحة شرقية، تتراوح بين الطعام والعافية والفنّ والتكنولوجيا المتقدّمة، مؤكدةً التزام إعمار بتوسيع وتحسين عروضها التجارية والترفيهية باستمرار.
إعمار الدوليّة
سجّلت العمليات العقارية لشركة إعمار الدولية مبيعات عقارية بلغت 2.2 مليار درهم إماراتي (599 مليون دولار أمريكي) وعائدات بلغ مجموعها 2.1 مليار درهم إماراتي (572 مليون دولار أمريكي) في الأشهر التسعة الأولى من 2023. وأتت هذه النتائج مدفوعة بشكل أساسي بعمليات الشركة في مصر والهند، علماً أن عائدات العمليات العقارية الدولية تشكّل 11٪ من إجمالي إيرادات إعمار.
إعمار للضيافة والترفيه والتسلية
في الأشهر التسعة الأولى من عام 2023، سجّلت أعمال الضيافة والتسلية والترفيه والتأجير التجاري لشركة إعمار إيرادات بقيمة 2.5 مليار درهم إماراتي (681 مليون دولار أمريكي)، بنموّ نسبته 22% مقارنةً بالفترة نفسها من العام 2022. ويأتي هذا الأداء نتيجة الانتعاش المستمرّ في قطاع السياحة والزيادة في نسبة الإنفاق المحلّي. حيث حقّقت الفنادق التابعة لإعمار للضيافة في الإمارات العربية المتحدة، بما في ذلك الفنادق المُدارة من قِبَلها، متوسّط إشغال بنسبة 70% خلال النصف الأول من عام 2023.
الأعمال ذات العوائد المتكرّرة
وفي الأشهر التسعة الأولى من 2023، سجّلت النتائج المالية زيادة في إيراداتها المتكرّرة بنسبة 26٪ مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي (أي الأشهر التسعة الأولى)، بعد استبعاد نمشي، التي تم بيعها في فبراير 2023. وقد أنتجت محفظة الشركة من الإيرادات المتكرّرة، والتي تشمل المراكز التجارية، والضيافة، والترفيه، والتسلية، والتأجير التجاري، إيرادات مجتمعة بلغت 6.8 مليار درهم إماراتي (1.9 مليار دولار أمريكي) خلال الأشهر التسعة الأولى من عام 2023، ما يمثل 37% من إجمالي إيرادات إعمار.
The 35-year-old Subcontracting Trade Fair catered the industrial public with the latest topics and the most intriguing encounters at Tampere, Finland. Celebrating its anniversary, the trade fair hosted 16,925 visitors during its three-day period. Over one thousand exhibitors from 17 countries participated the international event. The partner company 2023 was Patria. The next Subcontracting will be organised on 1–3 October 2024.
The industrial celebration of the 35-year of Subcontracting Trade Fair took place in Tampere with a staggering number of visitors. The event hosted 16,925 visitors during its three-day period. Over one thousand exhibitors from 17 different countries presented themselves at the trade fair. The visitors and exhibitors of Subcontracting praised the fair for its atmosphere and meaningful encounters. The industrial trailblazer brought together cutting-edge solutions, quality networking and latest topics.
– A huge thanks to all of our visitors, exhibitors and partners. The famous Subcontracting spirit of Tampere was once again present, raising up the amazing value of the meaningful encounters lived therein. It will be a pleasure to start assembling next year’s event together with the top players of industry, says Project Manager Sami Siurola of Tampere Trade Fairs Group.
This year’s theme for Subcontracting was Globally Local. The event included interesting topics such as sustainable economy, global politics, competitive edges, technologies and accountability. In-depth discussions of the theme were led by top experts at the HEAT Stage of the event.
New customerships increased six-fold
– The trade fair was extremely successful. There were plenty of visitors, we made a lot of contacts, and people were committed to doing business. The trade fair visitors were genuinely interested in precision engineering, which was a really positive thing for us. All in all, Subcontracting has once again been a great event full of high-quality encounters, says CEO Sami Mansner of Mansner Oy Hienomekaniikka.
– We have been participating Subcontracting for 35 years, and this year our new customerships increased up to six-fold compared to previous years. Our ESG Strategy was of particular interest to our current and future partners. We engaged in highest-quality discussions and organisations had sent a great variety of their staff to the trade fair. This was a very positive thing. Another great thing was that this celebratory year’s event showed appreciation to the long-term players, rejoices Marketing Director Mikael Paulin of Reka Kumi Oy.
Sandvik was awarded the Finnish Industrial Achievement of the Year 2023
The Tampere Region Economic Development Agency Business Tampere, together with Technology Industries of Finland, Tekniikka&Talous Magazine and Subcontracting Trade Fair, awarded the Finnish Industrial Achievement of the Year 2023 to Sandvik. The award was received by CTO Jani Vilenius of Sandvik and presented by Production Manager Antero Karhu of Valmet Automotive, last year’s winner. Industrial Achievement of the Year highlights the importance and appreciation of industry, emphasises the greater impact of individual acts, and encourages companies to take action.
The Main Contractor of the Year and the Subcontractor of the Year 2023 prizes were awarded at the opening ceremony of Subcontracting Trade Fair. Finnish Association of Purchasing and Logistics LOGY ry presented the recognition awards that aim to promote networking that supports the competitiveness of Finnish manufacturing. The Main Contractor of the Year 2023 is Sako Oy, internationally known as a designer and manufacturer of high-quality hunting, military and sporting rifles and cartridges. The Subcontractor of the Year is Valmet Automotive’s business line called EV Systems, a designer and manufacturer of battery modules and systems for the use of automotive and other industries.
Subcontracting 2024 theme focuses on productivity through AI
Next year’s Subcontracting will take place at Tampere Exhibition and Sports Centre on 1–3 October 2024. The theme focuses on productivity through Artificial Intelligence The event will focus on the potential of AI and practical solutions for improving the productivity of subcontracting industries.
Big Machines at Central Square on Saturday 30.9.
Tampere Industrial Week ends with the event Big Machines at Central Square at the city centrum of Tampere on Saturday 30 September. The event is hosted by the City of Tampere in collaboration with regions industry operators and is open for everyone. Additional information about the event: isotkoneetkeskustorilla.fi/home/.
Subcontracting showcases the metal, electronics, plastics and rubber industries, industrial ICT solutions, and the design and consulting services within these fields. The event brings together more than a thousand exhibitors from several different countries as well as thousands of fair visitors every year. The Tampere Trade Fairs Group organises the event in cooperation with Technology Industries of Finland, Rubber Manufacturers' Association of Finland (RMAF), Finnish Association of Purchasing and Logistics LOGY, and Finnish Plastics Industries Federation. The event had been organised in Tampere since 1988.
FURTHER INFORMATION: alihankinta.fi/en/, #Alihankinta #globallylocal
Subcontracting 2023 photos tampereenmessut.fi/medialle/materiaalipankki/alihankinta/2023/kuvat__photos/
Tampereen Messut Group, tampereenmessut.fi, firstname.lastname@tampereenmessut.fi
Sami Siurola, Project Manager, tel. +358 40 734 3589
Sirkka Laine, Communications Specialist, tel. +358 40 612 9081
The leading industry event in Finland and second largest subcontracting industry trade fair in Europe will be organised at Tampere Exhibition and Sports Centre in Finland on 26–28 September 2023. The theme for the 35-year event is topical Globally Local. The trade fair programme will delve into the theme led by top-class experts. Registration is open for visitors, free of charge.
This year’s theme for the annual industry festival is a topical Globally Local, as the combination of local expertise and international production is deeply appreciated both domestically and in global trade. Current topics also include the relocation of production back to Finland, global connections, functional logistics and security of supply. Automation, robotics and artificial intelligence will develop industry and reform humans’ role in it.
The exhibitor stands for the Subcontracting Trade Fair 2023 are sold out. Registration is now open for visitors, free of charge: https://www.alihankinta.fi/en/fair-info/admission/.
International programme views to the future – keynote speaker focuses on AI
The programme of the now 35-year-old Subcontracting Trade Fair is built around the theme Globally Local. The event’s main stage, HEAT Stage, offers topics, presentations and discussions on sustainable economy, world politics, competitive edges, design and anticipation, technology and corporate responsibility. On 27 September, one can experience the keynote speech by creative director and author Henri ”Henkka” Hyppönen: “What is it to be human in the era of artificial intelligence?” The speech delves into new ways of approaching the creation of a new world and a new dream team: the human mind and machine.
On the event’s opening day, the Finnish Association of Purchasing and Logistics (LOGY) will grant the Main Contractor and Subcontractor of the Year awards and Business Tampere will grant the national Finnish Industrial Achievement of the Year award. A new feature in the event will be the GLO Village in Hall B for encounters between international businesses and local undertakings. The expertise of the GLO Village participants will also be heard on HEAT Stage throughout the three-day event. On Thursday 28 September, organisations and future professionals get to meet each other. On the third event day, the theme panel on future industry professionals will focus on how to ensure continued attraction and a skilled workforce for industry and how cooperation with educational institutions should be developed.
Three theme sponsors for the event
This year, Subcontracting Trade Fair also has the honour of having three theme sponsors to focus on Globally Local, and its subthemes World Domesticated, Unifying Industry and Technically Humane: Executive Vice President of Operations Manu Skyttä from Patria, Senior Director of Partners and Business Development Reijo Kangas from Business Finland and Business Director Lari Nurmi, from Innolink Staff Oy.
The Subcontracting partner company for 2023 is Patria, an international provider of defence, security and aviation lifecycle support services, technology solutions and pilot training. Patria provides its aerospace and military customers with mission capability and fleet availability, continuous performance development as well as selected intelligence, surveillance and management system products and services. Learn more patriagroup.com/.
Tampere Industrial Week culminates in Big Machines at Central Square
Tampere Industrial Week, created by the Subcontracting Trade Fair, will close on 30 September with a heavy machinery exhibition at Tampere Central Square. Big Machines at Central Square (Isot Koneet Keskustorilla) is organised in co-operation with the City of Tampere and industrial operators in the Tampere region.
Subcontracting Trade Fair showcases the metal, electronics, plastic and rubber industries, industrial ICT solutions, and design and consulting in these sectors. The event assembles over a thousand exhibitors from several countries and thousands of trade fair visitors every year. Tampere Trade Fairs Group organises this event in collaboration with Technology Industries of Finland, Rubber Manufacturers’ Association of Finland, Finnish Association of Purchasing and Logistics LOGY, and Finnish Plastics Industries Federation. The event has been organised in Tampere since 1988.
MORE INFORMATION https://www.alihankinta.fi/en/, #Alihankinta #globallylocal
Tampere Trade Fairs Group, https://www.tampereenmessut.fi/en/, firstname.lastname@tampereenmessut.fi
Sami Siurola, Project Manager, tel. +358 40 734 3589
Sirkka Laine, Communications Specialist, tel. +358 40 612 9081
Alltime Group enters the Swedish property maintenance and cleaning services market by acquiring Triennium Fastighetsentreprenad AB including all of its subsidiaries, known as Trienniumgruppen. Trienniumgruppen is a nationally operating provider of property, technical and cleaning services throughout Sweden, reknown for its focus on quality and customers.
The acquisition is a milestone in Alltime’s growth strategy, which aims towards becoming a Nordic leader in maintaining built environments such as properties, road networks and public areas in cities and communities, as well as waterways. Following the acquisition, Alltime Group employs approximately 600 people and has as a combined pro forma revenue of approximately 70 million euros.
”I warmly welcome our new Swedish colleagues in joining our growth journey. Expanding beyond Finland has been a cornerstone of our strategy, and now we are taking a significant leap towards becoming a Nordic leader in maintaining built environments. The acquisition of Trienniumgruppen provides us an opportunity to enter the Swedish market with a strong offering and wide geographical coverage, which provides a solid platform for further growth. I believe that by working together we can establish an excellent basis for Alltime Sweden,” says Juha Murtopuro, CEO, Alltime Group.
”I am proud to join forces with Alltime, who has a genuine ambition of setting the standard in the industry. As a part of Alltime Group, we are in an even better position to serve our customers, develop our operations and create opportunities for our employees,” says Carl Wiktorsson, CEO, Trienniumgruppen.
”We have been successfully building Triennium since 2007. This was the right time to accelerate our development by becoming part of a strong owner, with whom we share the same values and principles. I look forward to taking the business forward together,” comments Björn Wiktorsson, Chairman of the Board, Trienniumgruppen.
Trienniumgruppen reported net sales of 266 million SEK and employed about 250 people in 2022.
Further information:
Juha Murtopuro, Group CEO
juha.murtopuro@alltime.fi
+358 40 414 1007
Antti Kalske, Group Marketing and Communications Director
antti.kalske@alltime.fi
+358 40 569 1534
Trienniumgruppen media contact:
Carl Wiktorsson, CEO, Trienniumgruppen
carl.wiktorsson@triennium.se
+46 70 855 49 50
Alltime Group tar sig in på svenska marknaden för städtjänster, drift och skötsel av fastigheter genom att förvärva Triennium Fastighetsentreprenad AB och dess dotterbolag, känt som Trienniumgruppen. Tillsammans är de en rikstäckande leverantör av teknisk fastighetsservice och städjänster i Sverige, med fokus på kvalitet och kundnöjdhet.
Förvärvet är en viktig milstolpe i Alltimes tillväxtstrategi med målet att bli ledande i Norden när det gäller drift och skötsel av fastigheter, vägnät, offentliga områden i städer, samhällen samt farleder. Efter förvärvet har Alltime Group runt 600 medarbetare och omsätter årligen cirka 70 miljoner EUR pro forma.
”Jag välkomnar varmt våra nya svenska kollegor att vara med på vår tillväxtresa. Expansionen utanför Finland har varit en hörnsten i vår strategi, och nu tar vi ett stort steg mot att bli ledande i Norden på att underhålla fastigheter. Förvärvet av Trienniumgruppen ger oss en möjlighet att ta oss in på den svenska marknaden med ett stark erbjudande och stor geografisk täckning – en solid plattform för fortsatt tillväxt. Genom att arbeta tillsammans är jag övertygad om att vi kan skapa utmärkta förutsättningar för Alltime Groups fortsatta tillväxt”, säger Juha Murtopuro, VD, Alltime Group.
”Jag är stolt över sammanslagningen med Alltime, som med sin offensiva ambition sätter standarden i branschen. Som en del av Alltime Group har vi ännu bättre förutsättningar att kunna serva våra kunder, utveckla vår verksamhet och skapa möjligheter för våra medarbetare”, säger Carl Wiktorsson, VD, Trienniumgruppen.
”Efter att framgångsrikt byggt Triennium sedan 2007 är det nu rätt tillfälle att accelerera vår utveckling genom att bli en del av ett större bolag som delar våra värderingar och principer. Jag ser fram emot att vi nu tillsammans utvecklar verksamheten framåt”, kommenterar Björn Wiktorsson, styrelseordförande, Trienniumgruppen.
Trienniumgruppen omsatte cirka 266 miljoner kronor under 2022 och sysselsatte ungefär 250 personer.
Mer information
Juha Murtopuro, Group CEO
juha.murtopuro@alltime.fi
+358 40 414 1007
Antti Kalske, Group Marketing and Communications Director
antti.kalske@alltime.fi
+358 40 569 1534
Mediekontakt Trienniumgruppen
Carl Wiktorsson, CEO, Trienniumgruppen
carl.wiktorsson@triennium.se
+46 70 855 49 50
The international Tampere Smart City Expo & Conference shared a two-day range of human-centric smart city development and the latest ICT solutions June 6–7 2023 at Nokia Arena, Tampere Finland. Deep diving beyond the abstract, #TSCEC concretized what the metaverse is. The event is held again in June 2024.
Tampere Smart City Expo & Conference shared ideas for smart city development and digitalisation, including Web3 technology, sustainability, artificial intelligence and mobility. The first moves towards a true urban metaverse have now been taken.
− Tampere has taken the first steps towards a city that genuinely utilizes the possibilities of the metaverse. Tampere Smart City Expo & Conference featured many concrete examples of the metaverse's potential for human-centric urban development, says Teppo Rantanen, Executive Director of Growth, Innovation and Competitiveness, City of Tampere.
Quality encounters at the magnificent Nokia Arena
The programme at the Tampere Smart City Expo & Conference delighted the guests and the encounters were praised. The event served as an unifying platform for networking and discussions.
− Tampere Smart City Expo & Conference brought us many new, great contacts. From our point of view, the key players in the industry were present at the event. We were able to promote our cooperation models, link actors to each other and activate our members – genuinely do our core work. The event was very successful, we were able to network and create networks! We will definitely attend next time as well, shares Pertti Kortejärvi, CEO, Smart City Innovation Cluster.
− The Expo has gone smoothly, we’ve had good discussions and the visitor base has been of high quality. A lot of interest towards our climate-neutral data center service has been shown. As a venue and location, Nokia Arena is great, and the arrangements have also gone well. Next year, we hope for an even more diverse selection of exhibitors, says Van Vo, solutions architect and Timo Kemppainen, Cloud Business Development Manager at Verne Global Finland.
Innovative experts awarded at the event
City of Tampere awarded the Technical Creativity Award 2022 on Tuesday. The winning solution is an innovative way of storing renewable energy in a so-called sand battery developed by Tommi Eronen and Markku Ylönen. The awarded innovation is one of the most promising technologies globally, enabling the rapid growth of wind and solar energy.
The Summit's BRiDG3 Hackathon finals took place on Tuesday. The winner of the grand prize of €10,000 is Authbound, a verification platform that enables a safer, more secured, yet still private Metaverse and Web3 space. The solution allows other services to authenticate users with different kind of attributes and using soulbound tokens and zero knowledge technology, the verification is embedded in the user’s Web3 identity. It was taking into account, that innovative approach and commitment to driving change through Web3 technologies really stood out.
The Tampere Smart City Expo & Conference will next take place on 11−12 June 2024.
The Tampere Smart City Expo & Conference is organised by the City of Tampere, Business Tampere, and the Tampere Trade Fairs Group. The event is produced by the Tampere Trade Fairs Group. Tampere Smart City Expo & Conference is geared to smart urban development networks, companies, and ecosystems to the ICT sector, municipalities, cities, and educational institutions and to the field’s specialists and future experts.
Additional information:
tscec.fi/en/, #tscec #beyondtheabstract
Event photo gallery tscec.fi/en/fair-info/for-the-media/
Press releases tscec.fi/en/category/press-release/
Sami Siurola, Project Manager, Tampere Trade Fairs Group, sami.siurola@tampereenmessut.fi, +358 40 734 3589
Elina Uusitalo, Marketing and Communications Designer, City of Tampere, elina.r.uusitalo@tampere.fi, +358 40 353 2978
Sirkka Laine, Communications Specialist, Tampere Trade Fairs Group, sirkka.laine@tampereenmessut.fi, +358 40 612 9081
The international Tampere Smart City Expo & Conference offers human-centric smart city development and the latest ICT solutions June 6–7 2023 at Nokia Arena, Tampere, Finland. Seeking to uncover the ultimate urban metaverse, the event provides the most current and industry-leading program. Media accreditation for the event is now open.
The Expo shares key players in the fields, topical speeches and panels, as well as rewards the number one factors in smart city development and digitalisation. The Conference will focus on topics such as Web3 technology, sustainability, AI and mobility.
Smart and human-centric event offers an inviting program
The keynote speeches at the Main Stage of the Expo will be given by Belinda Gerdt, Global Marketing Lead at Philips, and Christina Yan Zhang, CEO at the Metaverse Institute. Gerdt has built a successful international career in some of the world’s leading technology firms and has almost twenty years of experience of developing digital customer-oriented businesses. In her speech on Wednesday Belinda inspires to think big and immerses to How digitalization has changed the customer experience. Metaverse pioneer Yan Zhang has a 16 years’ experience turning forward-thinking ideas into ultra-high growth business with global impact. Her speech The Use of Digital Twin and Metaverse to Build Smart Cities for A Sustainable Future will be experienced on Tuesday.
Microsoft Finland opens possibilities on how artificial intelligence will affect work life and smart city development with their Expo floor The opportunity is yours to lead the AI transformation. The City of Tampere awards the annual Technical Creativity Prize on Tuesday. The recognition is given to a person or working group from Tampere who have applied technical expertise in an innovative way. SmartRail Ecosystem and Lyyli Living Lab tram offers an overview of urban mobility, with perspectives on ecosystem visions, research and collaborations. BRiDG3 Web3 Summit at Tampere Smart City Expo & Conference shares future insights into Web3, the Metaverse, blockchain and DAOs. The BRiDG3 Summit commences with a special address by H.E. Amna Mahmoud Mohammed Fikri, the UAE Non-Resident Ambassador to Finland, highlighting the UAE's role as a leading Web3 hub. The Summit also features distinguished international speakers like Dr. Marwan Alzarouni and Amanda Cassat.
Media accreditation is open
Media accreditation for Tampere Smart City Expo & Conference is now open. For interview requests and other media inquiries, please contact the event's communications.
Urban Metaverse Deep Dives Beyond the Abstract
Tampere Smart City Expo & Conference offers human-centric smart city development and innovative ICT technology. Containing the latest digital solutions, the urban metaverse deep dives beyond the abstract, where the ideas are taken to action, perspectives on Digitally Smart, Urban Intelligence and Responsible ColLAB. The event emphasizes the importance of international connections and provides a platform for networking among top experts.
The Expo, including the program on the main stage, at Nokia Arena is open and free of charge for all registrants. Conference and BRiDG3 Summit passes can be bought either together or separately.
The Tampere Smart City Expo & Conference is organised by the City of Tampere, Business Tampere, and the Tampere Trade Fairs Group. The event is produced by the Tampere Trade Fairs Group. Tampere Smart City Expo & Conference is geared to smart urban development networks, companies, and ecosystems to the ICT sector, municipalities, cities, and educational institutions and to the field’s specialists and future experts.
Additional information:
tscec.fi/en/, #tscec #beyondtheabstract
Media accreditation tscec.fi/en/fair-info/for-the-media/
Registration and Sales tscec.fi/en/for-visitors/register/
Program tscec.fi/en/program/
Sami Siurola, Project Manager, Tampere Trade Fairs Group,
sami.siurola@tampereenmessut.fi, +358 40 734 3589
Elina Uusitalo, Marketing and Communications Designer, City of Tampere,
elina.r.uusitalo@tampere.fi, +358 40 353 2978
Sirkka Laine, Communications Specialist, Tampere Trade Fairs Group,
sirkka.laine@tampereenmessut.fi, +358 40 612 9081
The international Tampere Smart City Expo & Conference shares an urban metaverse with the latest digital solutions June 6–7 2023 at Nokia Arena, Tampere, Finland. The event offers exquisite keynote speakers: top specialist on digital customer-oriented business Belinda Gerdt and CEO of the Metaverse Institute Christina Yan Zhang. Free registration is open, and the Conference and Hackathon passes are on sale.
Human-centric smart city development and innovative ICT technology encounter at Nokia Arena transforming an urban metaverse with the latest digital solutions. The international event combines forward-looking thinkers, cutting edge technology, services and solutions. Tampere Smart City Expo & Conference deep dives beyond the abstract, where the ideas are taken to action, with the perspectives on Digitally Smart, Urban Intelligence and Responsible ColLAB. A significant role is played by international encounters and the networking of top experts.
Outstanding keynote speakers Belinda Gerdt and Christina Yan Zhang
The event will feature mega-class keynote speeches at the Main Stage of the Expo. Belinda Gerdt has built a successful international career in some of the world’s leading technology firms. She has almost twenty years of experience of developing digital customer-oriented businesses. Currently working for Philips at their headquarters in the Netherlands, she leads global marketing and helps digitize the healthcare industry. Previously she has worked for Microsoft and Amazon Web Services. Belinda Gerdt shares an overview of the digital customer journey under the title Think BIG! Digitization has changed the customer experience.
Metaverse Pioneer Christina Yan Zhang is CEO of the Metaverse Institute, a consulting firm advising intergovernmental organisations, governments, corporates on their strategy in web3. With 16 years' experience turning forward-thinking ideas into ultra-high growth business with global impact, she has extensive experience working with governments, universities and CEOs on industry, innovation and skills strategies. In her speech, she opens up the role of digital twins and the metaverse from the perspective of responsible smart city development.
Exquisite Expo and Captivating Conference
In addition to the phenomenal keynote lectures, Tampere Smart City Expo & Conference's programme includes the most topical speeches, and the event rewards the number one factors in smart city development and digitalisation. The conferences will focus on topics such as Web3 technology and smart mobility. Tampere Smart City Expo & Conference will be opened by Teppo Rantanen, Executive Director of Growth, Innovation and Competitiveness, City of Tampere outlining the possibilities of the metaverse for urban development.
On Tuesday, Sitowise's Head of Innovation's Sami Lankiniemi's speech The Smart City Lab – How Do We Innovate in Federated Ecosystems will be heard on the main stage. In the morning of the opening day, after immersing yourself in smart mobility at conferences with the theme Boosting urban mobility 2.0: SmartRail Ecosystem & Lyl Living Lab tram. BRiDG3 Hackathon brings a groundbreaking Web3 track to Nokja Arena on June 6th. BRiDG3 is the ultimate hackathon centered around Web3 and the Metaverse, offering a full day of Web3 experiences and announcing the hackathon winners, with international keynotes, panel discussions, and showcases of the best Metaverse and Web3 examples from around the world. On Wednesday, the Paidia at Nokia Arena will be taken over by the City of Tampere, Tampere University and VTT cooperation conference Future-proofing cities – STARDUST solutions and next steps. On the stage, Abloy will access the locks of security in turn to Develop digital and physical security in smart cities.
Free Expo registration and sales for Hackathon and Conference are now open
The Expo, including the program on the main stage, at Nokia Arena is open and free of charge for all registrants. Conference and Hackathon passes can be bought either together or separately.
The Tampere Smart City Expo & Conference is organised by the City of Tampere, Business Tampere, and the Tampere Trade Fairs Group. The event is produced by the Tampere Trade Fairs Group. Tampere Smart City Expo & Conference is geared to smart urban development networks, companies, and ecosystems to the ICT sector, municipalities, cities, and educational institutions and to the field’s specialists and future experts.
Additional information:
tscec.fi/en/, #tscec #beyondtheabstract
Registration and Sales tscec.fi/en/for-visitors/register/
Program: tscec.fi/en/program/
Sami Siurola, Project Manager, Tampere Trade Fairs Group, sami.siurola@tampereenmessut.fi, +358 40 734 3589
Elina Uusitalo, Marketing and Communications Designer, City of Tampere, +358 40 353 2978, elina.r.uusitalo@tampere.fi
Sirkka Laine, Communications Specialist, Tampere Trade Fairs Group, sirkka.laine@tampereenmessut.fi, +358 40 612 9081
Skapar god akustik, brandsäkerhet och vackra ytor på offentliga platser
Vackra ribbelement är utmärkta till sina tekniska egenskaper. Förutom att de är brandsäkra har ribborna också akustiska egenskaper. Med ribbor kan man skapa fantastiska ytor som också funktionellt kan fås att motsvara behoven i mycket olika lokaler.
Även en mindre yta beklädd med träribbor, på väggen eller i taket, skapar blickfång och förhöjd ytstruktur. Med ArborLine ribbelement kan du leka med ribbornas bredd och olika mellanrum samt ribbornas riktningar och göra utseendet levande.
Ribblösningar ger en uppsjö av möjligheter i krävande akustikobjekt
Man kan också skapa akustiskt trivsamma lokaler. Möjligheterna gäller även invändig beklädnad för mycket krävande objekt, där rätt akustik är avgörande med tanke på lokalens funktion.
I utrymmen som kräver utmärkt akustik monteras som standard en akustikduk bakom ribbelementen. Ljudets beteende kan påverkas också med hjälp av ribbornas form och djup. Utifrån hur lokalen ser ut kan ribborna till exempel rundas av alternativt kan elementets ribbor vara av olika höjder. Med hjälp av olika former av ribbor blir ytan förutom akustisk även intressant och varierande.
Ribbor med hög brandklass
I offentliga utrymmen betonas säkerheten. Därför är det naturligt att man i dessa utrymmen även har striktare krav på materialens brandsäkerhet. Ribbmodulerna är en bra lösning även gällande brandsäkerhet.
Träribbmoduler med träfaneryta är lämpliga för invändig beklädnad på platser där det krävs hög brandklass, B-s1,d0- A2-s1,d0. ArborLine A2 ribbmodul uppfyller även de mest krävande brandskyddsförordningar.
ArborLine ribbelement i olika utföranden
Ribbelement finns att få i vissa rektangulära standardmått. Anpassade mått och former kan göras tillsammans med arkitekten. Genom att gruppera ribbor av olika bredd, material och färger kan man skapa helt unika resultat.
Med Puucomps avancerade ytlösningar lyfter du den riktiga atmosfären av trä in i offentliga rum och skapar brandsäkra, trygga platser. Med dina visioner och vår expertis hittar vi tillsammans kvalitetssätt att nå önskat mål.
För investerare har 2022 varit en nedåtgående spiral som orsakats av centralbankernas ändrade penningpolitik, höjda räntor och hög inflation.
– Investerare söker något de kan använda för att skydda sina investeringar mot inflation, till exempel en fastighet som kommer att behålla sitt värde eller till och med öka i värde vid en jämförelse med inflationen. De höjda räntorna och den ökade inflationen har förändrat hur man gör vinst, säger Jukka Oksaharju, aktiestrateg och fastighetsinvesterare vid Nordnet. Oksaharju, som har arbetat som börsmäklare och aktiestrateg i 15 år och som har 20 års erfarenhet som investerare, vet vad han talar om.
– Fastigheter är materiella anläggningstillgångar vars värde de fluktuerande marknadsförhållandena inte kan minska till noll. Investeringsmarknaden är full av saker att investera i, från börsföretag till kryptovalutor och memeaktier. När man investerar i dessa är risken större, eftersom många av dem plötsligt kan gå upp i rök, beskriver Oksaharju. När man investerar i fastigheter är det klokt att investera i hållbart byggda lokaler av hög kvalitet för att få bästa avkastning på investeringen. Av denna anledning håller Oksaharju på att låta bygga en timmervilla i premiumklass i Lappland, med Honkarakenne som partner.
Jukka Oksaharjus timmervillor kommer att byggas i Levi, Lappland, vilket gör det enkelt att hyra ett vackert ställe över helgen eller för en vecka.
Smart och hälsosamt material
Timmerkonstruktion är fortsatt populärt. Under de senaste decennierna har marknadsandelen för timmerhus fördubblats. Fler och fler människor blir intresserade av hur enkelt det är att bygga med timmer och hur hälsosamt det är (se även inforuta 1).
– Den som håller koll på fastighetsmarknaden vet att timmerhus säljer som smör, säger Honkas vd, Marko Saarelainen.
Hållbarhet är ett framtida krav inom byggbranschen, och blicken är nu riktad mot framtiden. Denna approach blir alltmer livscykelorienterad, vilket innebär att husen byggs för att vara beständiga.
– Timmer är ett väldigt smart material. Det är hälsosamt, hållbart och håller mellan generationerna, vilket gör det till en särskilt säker investeringstillgång (se även inforuta 2). Timmer är även ett väldigt beständigt byggmaterial och kräver i allmänhet mindre underhåll än vad människor tror”, säger Saarelainen. Jukka Oksaharju menar att fastighetsinvesterare bör investera i hållbara aktörer och redan vända blicken mot 2030-talets andrahandsmarknad.
– Byggandet måste vara hållbart, annars är det ingen vits. Jag tror att energieffektivitet och miljövänlighet om några år kommer att vara ‘måsten’ för alla företag som vill verka i branschen, säger Oksaharju. Grön finansiering har ett starkt inflytande över lånemarknaden. Det kommer i allt högre utsträckning att bli ett krav för att få låna, vilket innebär att rätt typ av fastighet även kommer att ha lättare att få finansiering. Hållbarhet handlar givetvis inte bara om grön finansiering. Hela värdekedjan måste uppfylla hållbarhetskraven (se även inforuta 3). ”Nuförtiden är byggbranschen i sig mycket mer hållbar än den var för några årtionden sedan. Produktion, avfall, logistik, verksamheten på byggarbetsplatsen, återanvändbarhet, säkerhet på arbetsplatsen, prydlighet – det har skett förbättringar på alla dessa områden”, förklarar Saarelainen.
Det är viktigt att välja en god partner
Vad är ett bra sätt att påbörja en fastighetsinvestering? I början är det jätteviktigt att välja läge och tomt. Det är även avgörande att man väljer en god partner.
– Jag rekommenderar att du drar nytta av den expertis som byggnadsarbetare besitter för att finjustera din idé. Det är även gynnsamt när du ska skaffa finansiering och det garanterar att slutresultatet blir bra, säger Oksaharju. Oksaharju valde Honka eftersom han är medveten om att värdet av en välbyggd fastighet vida överstiger byggkostnaden.
– Ingenting är mindre lönsamt när det gäller den totala kostnaden än en billigt och dåligt byggd fastighet, säger Oksaharju.
Visste du att...
1. De antibakteriella naturliga beståndsdelarna av trä eliminerar bakterier och mögelsporer i luften och i strukturerna. Detta leder till hälsosam inomhusluft och fuktsäkra, hållbara strukturer.
2. Standardmässiga väggkonstruktioner är 25 cm tjocka, medan en timmerkonstruktion endast är 20 cm tjock. Timmer gör således att boytan blir större, vilket följaktligen ger ökad vinst.
3. De byggnader som Honka levererade under 2021 har bundit 30 560 000 kg koldioxid, vilket i genomsnitt motsvarar de årliga koldioxidutsläppen från 14 220 personbilar. *) **)
*) Traficom: genomsnittliga koldioxidutsläpp från personbilar i Finland: 153,5 g/km **) Statistikcentralen i Finland: genomsnittligt årligt antal körda km för personbilar i Finland: 14 000 km
Intresserad av timmerhus?
Kontakta Honka Sveriges
Country Director Anders Gadd
070 520 0541
anders.gadd@honka.com
Det finländska företaget FreshWind som designar och installerar system för högtryckssprutning för industriföretags specifika behov söker stark tillväxt på den internationella marknaden. Företaget, som sticker ut bland konkurrenterna med sina energieffektiva och anpassade system, har en stark position inom trä- och pappersindustin, avfallsverk och betongfabriker i Finland. Senast har företag som leder kraftverksprojekt uppmärksammat fördelarna med det ovanligt effektiva och exakta systemet.
– Systemet som vi utvecklat för luftfuktning, dammbindning och kylning använder Danfoss pumpar, vars verkningsgrad på 95 procent är i en klass för sig. Vi dimensionerar systemets pumpar och motorer specifikt efter kundens behov så att energiförbrukningen är noggrant optimerad och kan fungera inom flera olika användningsområden. Utöver den minimala elförbrukningen håller den långa livscykeln och det minimala underhållsbehovet driftkostnaderna nere, vilket innebär att systemet betalar sig snabbt tillbaka, förklarar Marjut Paljakka, verkställande direktör, framgångsfaktorerna bakom systemet som nått stor populäritet.
Driftsäkerhet och skräddarsydda lösningar
FreshWind designar och tillverkar systemen själv i Mellersta Finland, vilket gör det möjligt att anpassa företagets system för högtryckssprutning för flera olika användningsbehov och utrymmen. Det utvidgar möjligheterna att utöka affärsverksamheten även till nya branscher.
– Förutom att luftfuktning, dammbindning och kylning gör sitt i industriella produktionsprocesser förbättrar de luftkvaliteten, brandsäkerheten och till exempel arbetsförhållanden. Ett och samma system tar hand om många olika uppgifter, vilket är ovanligt på marknaden, berättar Paljakka.
– De högklassiga komponenterna och pumparna håller länge, och om de skulle gå sönder ordnar vi en ny reservdel till kunden, oftast redan till nästa dag. Utöver design och tillverkning erbjuder vi även våra kunder underhålls- och reservdelstjänster på snabb varsel, säger Paljakka.
Lokala partners för att påskynda tillväxten
Som en följd av den finländska marknadens begränsade tillväxtpotential och internationella företags påvisade intresse ska FreshWind under de kommande åren utvidga sin verksamhet till Europa. Internationaliseringen kommer att påbörjas i Sverige, och företaget söker nu lokala partners för att förverkliga sina tillväxtmål.
– Vi söker en lokal försäljningsrepresentant samt företag som utför installationer av mindre rör i industrimiljöer för installation och underhåll av våra system, tipsar Paljakka.
Text: MARI KORHONEN