Tävlingen är avslutad, rösterna räknade och korad till innehavare av Sveriges Mysigaste Hem är Sara N. Ekström och Johan Ekström i Störlinge, en liten by på Öland. I huset har de bott sedan 2019 och Sara berättar att det är en gård som funnits i hennes familj sedan 1600-talet. De tog över huset 2019, efter hennes mormors bror.
På gården mitt emot bor idag både hennes föräldrar och ena syster med make och barn, så det är lite Bullerbynkänsla förklarar hon.
På frågan: Vilken är era största inspirationskälla när det kommer till heminredning? Så svarar vinnaren Sara:
– Jag skulle säga dåtiden, säger Sara, jag inspireras mycket av det gamla från förr, allt från gamla fotografier till vackra möbler. Jag har vuxit upp i ett hem där nästan allt hade en historia och var kopplat till någon i släkten, och det har verkligen påverkat mig.
– Min mamma har också ett väldigt mysigt hem, så jag har nog fått mycket därifrån. Och självklart har jag kollat på massor av fina hem på Instagram, det är en jättebra inspirationskälla.
Vad tycker vinnaren är mysigast med deras hem?
– Jag skulle säga att vi i detalj själva fått skapa vårt hem precis som vi vill ha det. Vi har dessutom bevarat en massa äldre detaljer som den renoverade kakelugnen, gamla tavlor och fotografier. Jag gillar också den öppna känslan, att alla kan vara tillsammans men att man ändå kan sitta lite i undangömd i en mysig fåtölj.
I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 21 – 24 november 2023, samt på villalivet.se får läsarna veta mer om deras inspirerande hem.
Tävlingen startade i februari där Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med just deras hem. Villalivets läsare valde (genom röstning) ut 25 finalister bland de 1 117 tävlande bidragen i kvalet. Därefter fick läsarna även rösta fram de tre vinnarna i Sverige.
Vinnare blev Sara N. Ekström från den pittoreska byn Störlinge på Öland. Tvåa blev Julia Nilsson från Glömminge på Öland och trea blev Frida Clarberg från Ingelstad, strax söder om Växjö.
Som vinnare i tävlingen får Helena varor för över 137 000 kr: 50 000 kr i presentkort från Mio, Vista ångdusch från Tylö värde 87 000 kr och hemlig present från Landshypotek Bank.
Andraplats vann priser/produkter till ett värde av 62 500 kr och tredjeplats 22 350 kr.
Tävlingen har genomförts för 6:e året i rad och har engagerat många läsare och flera exklusiva partners som bidragit med de fina priserna. Vi riktar ett stort tack till: Mio, Landshypotek Bank och Tylö.
- Vi på Mio vill hjälpa alla att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Därför är vi också stolta över att vara med och bidra i tävlingen Sveriges Mysigaste Hem där så många spännande bidrag kan vara med och inspirera både våra kunder och oss till att göra hemmen i Sverige mysigare, säger Joakim Holmstrand, kommersiell chef på Mio
– Bastun, som utgör hjärtat i många hem, är en plats där välmående, avslappning och såväl egentid som socialt umgänge äger rum. På Tylö känner vi oss stolta över att vara med och bidra i tävligen Sveriges Mysigaste hem. Det är inspirerande att se så många fina bidrag, och nu får vi möjligheten att fortsätta skapa en underbar atmosfär för vinnarna, säger Kajsa Nydahl, Marknadschef på Sauna360 Group.
– Våra hem är viktiga, oavsett var vi bor är hemmet en mittpunkt i livet. Det är inspirerande att se att så många lägger ned tid och engagemang på att skapa trivsamma och personliga hemmiljöer. Jag hoppas och tror att alla fantastiska bidrag och vinnarna av den här tävlingen kan bidra till att många fler blir engagerade i sitt hem, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.
- Väldigt roligt att se hur stort engagemang som Sveriges Mysigaste Hem genererar hos våra läsare och att vi ser bidrag från villaägare över hela landet vilket visar på ett starkt intresse för det egna hemmet. Vi kan även se tävlanden i alla åldrar som understryker bredden i tävlingen, säger Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet.
Läs reportage om vinnaren här!
Läs reportage om 2:a plats här!
Läs reportage om 3:e plats här!
Välkommen att kontakta oss för bilder, kontaktuppgifter och mer information.
Edin Hadzic, Tävlingsansvarig, edin.hadzic@villalivet.se
Fredrik Lindblad, ansvarig utgivare, fredrik.lindblad@villalivet.se
”Vi vill möta behoven på marknaden och erbjuda ännu mer ansvarsfulla alternativ till våra kunder. Vi är mer än glada över att lansera den nya kollektionen Visor Terra, som är gjord av återvunnet tyg tillverkat av återvunnen PET-plast, säger VD Markku Pulkkinen.
Visor Terra är en plisségardin som kombinerar hållbar utveckling och inredningsdesign. Färgerna på tygerna i kollektionen har tagits fram i samarbete med den framstående inredningsarkitekten Niina Ahonen.
”Vi investerar i vår egen design och produktutveckling och vi är verkligen glada att vi den här gången även fick inredningsdesignern Niina Ahonen med oss för att fundera över kollektionens tonalitet”, berättar en glad Pulkkinen.
Inredare Niina Ahonen är en välkänd inredningsarkitekt från Finland. ”Det har varit ett nöje att vara involverad i projektet Visor plisségardiner, för jag hoppas att folk kommer att upptäcka potentialen med plisségardiner som ett inredningselement. Det som gör mig extra glad med det här projektet är att gardintyget är tillverkat av återvunnen polyester, vilket jämfört med gardiner av nytt material bidrar till att uppnå betydande energibesparingar och minska produktens koldioxidavtryck, säger Ahonen.
Enligt Ahonen har plisségardiner i Finland vanligtvis varit vita och de har inte använts som dekorationselement. Visor Terra kollektionen erbjuder en ny möjlighet att faktiskt inreda med plisségardiner. ”Vi valde sju olika nyanser till kollektionen; vattenblått, gammelrosa och trendiga greige. Kollektionen möjliggör väldigt många olika inredningsalternativ, säger Ahonen.
Visor Terra är noggrant planerad design som kombineras med högkvalitativt hantverk vilket ger en tålig och hållbar plisségardin. Ett självklart val för den medvetne inredaren som har en förkärlek för skandinaviskdesign.
Visor Terra tillverkas och produceras i företagets egna fabriker i Norden och tyget i denna kollektion består av 100% återvunnen polyester från post-konsument PES. Tyget innehåller högkvalitativa material, såsom återvunna polyesterfibrer, plastflaskor, gamla kläder eller industriellt överskottsmaterial. Materialen samlas in från noggrant utvalda källor som innehar godkända återvinningssystem. Tyget har tilldelats OEKO-TEX® STANDARD 100 och REMOkey-certifikat.
För mer information, kontakta gärna:
Markku Pulkkinen
VD Visor
markku.pulkkinen@visor.fi
+ 358503818915
Loungen kan även inredas med Kiramis egen soffgrupp, matta eller utomhusgardiner. Konceptet kommer dessutom att utvidgas med nya produkter. Med de sömlöst kompatibla modulerna kan alla skapa sig en personlig oas som passar det tillgängliga utrymmet. I anslutning till terrassen kan du även placera en till helheten passande badtunna och grill, som fulländar ditt paradis i trädgården.
Den finländska bastukulturen består nämligen av så mycket mer än bara att njuta av den avslappnande värmen i bastun. Den omfattar även möjligheten att svalka av sig, vara tillsammans och njuta av atmosfären före och efter bastubadet. Detta vill vi föra fram även utomlands och vår succe på vår exportmarknad är viktigt moment för oss i försäljningen av bastur och helhetskonceptet.
Den klara och rena stilen är lämplig för alla olika slags trädgårdar. De stora glasytorna för naturen nära bastun och och loungen samt skapar en känsla av rymd och frihet i båda utrymmen.
Kirams FinVision® -modulerna levereras fullt monterade, inklusive taket. I bastun ingår antingen en ved- eller eluppvärmd bastuaggregat, infravärme finns som tillbehör till den eluppvärmda bastun. Kunden förbereder fundamentet till byggnaderna, kopplar samman de olika modulerna och ansluter vatten och el. Bastun och modulerna är klara att användas snabbare än du tror!
Bekanta dig med Kirami FinVision Annex-moduler!
Skapar god akustik, brandsäkerhet och vackra ytor på offentliga platser
Vackra ribbelement är utmärkta till sina tekniska egenskaper. Förutom att de är brandsäkra har ribborna också akustiska egenskaper. Med ribbor kan man skapa fantastiska ytor som också funktionellt kan fås att motsvara behoven i mycket olika lokaler.
Även en mindre yta beklädd med träribbor, på väggen eller i taket, skapar blickfång och förhöjd ytstruktur. Med ArborLine ribbelement kan du leka med ribbornas bredd och olika mellanrum samt ribbornas riktningar och göra utseendet levande.
Ribblösningar ger en uppsjö av möjligheter i krävande akustikobjekt
Man kan också skapa akustiskt trivsamma lokaler. Möjligheterna gäller även invändig beklädnad för mycket krävande objekt, där rätt akustik är avgörande med tanke på lokalens funktion.
I utrymmen som kräver utmärkt akustik monteras som standard en akustikduk bakom ribbelementen. Ljudets beteende kan påverkas också med hjälp av ribbornas form och djup. Utifrån hur lokalen ser ut kan ribborna till exempel rundas av alternativt kan elementets ribbor vara av olika höjder. Med hjälp av olika former av ribbor blir ytan förutom akustisk även intressant och varierande.
Ribbor med hög brandklass
I offentliga utrymmen betonas säkerheten. Därför är det naturligt att man i dessa utrymmen även har striktare krav på materialens brandsäkerhet. Ribbmodulerna är en bra lösning även gällande brandsäkerhet.
Träribbmoduler med träfaneryta är lämpliga för invändig beklädnad på platser där det krävs hög brandklass, B-s1,d0- A2-s1,d0. ArborLine A2 ribbmodul uppfyller även de mest krävande brandskyddsförordningar.
ArborLine ribbelement i olika utföranden
Ribbelement finns att få i vissa rektangulära standardmått. Anpassade mått och former kan göras tillsammans med arkitekten. Genom att gruppera ribbor av olika bredd, material och färger kan man skapa helt unika resultat.
Med Puucomps avancerade ytlösningar lyfter du den riktiga atmosfären av trä in i offentliga rum och skapar brandsäkra, trygga platser. Med dina visioner och vår expertis hittar vi tillsammans kvalitetssätt att nå önskat mål.
Mirror Line har nu börjat att tillverka skjutdörrar som monteras inne i väggen i samarbete med en annan finsk tillverkare Liune. Idéen bakom produktnyheten kom från kunder som har letat efter en inbyggd skjutdörrslösning som inte är tråkig. Mirror Lines breda utbud av glas, speglar och skivor gör det möjligt att skapa en skjutdörr som lämpar sig med resten av interiören. Det finns hundratals olika kombinationer - bara fantasin sätter gränser!
En inbyggd skjutdörr är en funktionell lösning för både ny- och renoveringsprojekt. Väggelementet i stål kan monteras inuti rumsväggen och täckas med önskat ytmaterial, till exempel gipsskivor. Pocket door -lösningen finns i vissa standardstorlekar och dörrkonstruktionen kan göras för både enkeldörr och pardörrar. Skjutdörrspaketet är utvecklat i samarbete med Liune. Det är en färdig lösning som innehåller allt som behövs för montering: karmelement, skjutdörr, skenor och hjul. Det är även möjligt att slutföra produkten med mjukstängning, vilket gör att dörren stängs mjukt åt en sida.
Hemligheten bakom populariteten av måttanpassade och inbyggda skjutdörrar och möbler finns i känslan av sömlöshet och den rymd dom erbjuder. Hela rummet kan utnyttjas enligt önskemål, och eftersom allt är byggt för just detta hem skapar det en lugn och enhetlig look. Samtidigt får man mer rum för liv.
Vanliga industriväggar i klart glas med svarta ramar har varit populära flera år, men nu börjar vi faktiskt se hur mångsidiga de kan vara.
En fördel av den klassiska industriväggen i klart glas är att den släpper igenom ljuset samtidigt som den avgränsar ett rum. På så sätt får man ett rum med luftig känsla som inte är helt isolerat från resten av hemmet. Detta är viktigt, speciellt om man delar av ett rum som inte är så stort.
Nya linjeglas ger avskildhet till hemmet utan att blockera ljus
Många har numera behov för ett hemmakontor, men det kan lätt bli lite stökigt när man ser arbetsbordet och andra kontorsmaterial hela tiden, vilket inte alltid känns inbjudande. Då kan Mirror Lines nya linjeglas vara ett strålande alternativ. Linjeglas är ett klart glasmaterial som har en stilren randiga yta. Glaset släpper igenom ljuset, men tack vare sin randiga yt-effekt ser man inte igenom glaset, man kan däremot se en svag siluett på andra sidan. Ytan på linjeglaset har ett räfflat mönster som man även kan känna. Mönstret placeras antingen fram- eller på baksidan av väggen.
Linjeglas är det perfekta valet för till exempel arbetsytor, sovrum eller en dörröppning in till en garderob eller grovkök. När dörren är stängd förblir kaoset i hemmet osynligt, men med ett underbart ljusinsläpp.
Rumsavdelare och skjutdörrar i industristil
Gillar man stilen med industriväggar, men har ingen plats för en större glasvägg, kan man alltid välja en mindre rumsavdelare eller skjutdörrar i industristil. Man kan även välja täckande material liksom spegelglas, målat glas eller melaminskiva. Ett vackert alternativ är att byta ut gamla garderobsdörrar till snygga spegelskjutdörrar med spröjs och svarta eller vita profiler. Ett snyggt och enkelt sätt att nå samma industriella look utan genomskinliga ytor!
Tävlingen är avslutad, rösterna räknade och korad till innehavare av Sveriges Mysigaste Hem är Helena och Lennart Specht i Sjuntorp, strax utanför Trollhättan. I huset har de bott sedan 2019 och Helena berättar att det var kärlek vid första ögonkastet.
En kärlek som uppmärksammades även av säljaren som valde att sälja huset till Helena och Lennart trots att de inte vunnit budgivningen.
På frågan Vad var det ni föll för? Så svarar vinnaren Helena:
- Det var perfekt, ett vitt litet pepparkakshus med fantastisk trädgård! Vi ville ha ett äldre hus, berättar Helena, och här hittade vi ett som dessutom var ganska nyrenoverat. Framför allt gillade vi att det renoverats men ändå fått behålla så många av sina äldre detaljer. Köket var nytt men de gamla dörrarna fanns kvar och stilen hade anpassats därefter och det temat har vi försökt spinna vidare på. Vi gillar att mixa gammalt och nytt och letar gärna loppisfynd - jag tycker det finns en härlig själ i det.
Villan från 30-talet var relativt nyrenoverad redan när Helena och Lennart flyttade in så för dem har fokus snarast legat på att sätta färg och personlig prägel.
I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 31 oktober – 4 november 2022, samt på villalivet.se får läsarna veta mer om deras inspirerande hem.
Tävlingen startade i februari där Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med just deras hem. Villalivets läsare valde ut 24 finalister bland de 1 378 tävlande bidragen i kvalet. Därefter fick läsarna rösta fram de tre vinnarna i Sverige.
Vinnare blev Helena Specht från Västra Götaland. Tvåa blev Evelina Klevefjord också från Västra Götaland och trea blev Linda Dohrnér från Ljungbyholm strax söder om Kalmar.
Som vinnare i tävlingen får Helena varor för över 122 500 kr: 50 000 kr i presentkort från Mio, Vista 130 ångdusch från Tylö värde 72 500 kr och hemlig present från Landshypotek Bank.
Andraplats vann priser/produkter till ett värde av 71 244 kr och tredjeplats 26 946 kr.
Tävlingen har genomförts för 5:e året i rad och har engagerat många läsare och flera exklusiva partners som bidragit med de fina priserna. Vi riktar ett stort tack till: Mio, Landshypotek Bank och Tylö.
- Vi på Mio vill hjälpa alla att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Därför är vi också stolta över att vara med och bidra i tävlingen Sveriges Mysigaste Hem där så många spännande bidrag kan vara med och inspirera både våra kunder och oss till att göra hemmen i Sverige mysigare, säger Joakim Holmstrand, kommersiell chef på Mio
– Vilka otroliga bidrag vi har fått ta del av i år! Stort grattis till de välförtjänta vinnarna, vi ser fram emot att se dessa vackra hem prydas av produkter från Tylö! säger Kajsa Nydahl, Marknadschef på Sauna360 Group.
– I en orolig tid och när dagarna blir mörkare och kallare tror jag många kan hämta lugn och styrka i hemmet. Det är fint att se så många inspirerande exempel från runt om i landet på hur man kan göra sitt hem mer ombonat och trivsamt, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.
- Väldigt roligt att se hur stort engagemang som Sveriges Mysigaste Hem genererar hos våra läsare och att vi nu ser fler bidrag än föregående år visar på att tävlingen har etablerat sig på allvar detta jubileumsår, säger Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet.
Läs reportage om vinnaren här!
Läs reportage om 2:a plats här!
Läs reportage om 3:e plats här!
Välkommen att kontakta oss för bilder och mer information.
Lina Samuelsson, Koordinator, lina.samuelsson@villalivet.se
Fredrik Lindblad, ansvarig utgivare, fredrik.lindblad@villalivet.se
Det finska innovationsföretaget MyNolla har löst den välbekanta inredningsutmaningen som de sällan snygga grenuttagen medför. Som resultat har vi en designinnovation, som är både praktisk, snygg och hållbar jämfört med de massproducerade traditionella grenuttagen.
MyNolla Strip kan modifieras enligt tycke och smak. Den är designad för att tillfredsställa ett noggrant öga och för att smidigt anpassas enligt rum och situation.
För tillfället kan man välja mellan hållbart fällt ek- och valnötsträ för locket. Inom snar framtid kommer sortimentet dessutom att utvidgas och naturligtvis följa nya inredningstrender. Tanken är alltså att ett och samma grenuttag mha. modifiering ska kunna uppfylla även framtida krav på design och reparation, för att motverka slit och släng mentaliteten. Varje del är utbytbar och kan dessutom återvinnas. Bytet av locket kräver heller inga specialverktyg, det sitter nämligen enkelt fast med magneter i det annars vita eller svarta höljet.
– Vi förstår vårt sociala ansvar som formgivare av en ny produkt. Hållbarhet har styrt vår process från ritbordet till materialval och logistik, i.o.m. t.ex. närtillverkning. MyNolla Strip är designad som en hållbar produkt och företagets verksamhet bygger på en ansvarsfull grund från början. Alla delar av MyNolla Strip är utbytbara, för att stöda produktens livslängd. Därutöver kan produktens alla delar återanvändas. Till vår glädje har vi lagt märke till denna växande trend och efterfrågan, samtidigt som EU bereder ett Right to Repair -initiativ för att förlänga produkternas livscykel och spara råvaror, säger MyNolla-teamet.
Företagets engagemang i hållbar design och produktion syns särskilt tydligt i produktens högklassiga och hållbara materialval samt i dess EU-fokus och förlängda produktlivslängd. Produktens produktionsprocess och därpå följande kolavtryck är dessutom kompenserat.
I framtiden strävar MyNolla för att utöka andelen naturmaterial även till andra träslag och till exempel natursten, samt naturligtvis fokusera på återvunnet material i hög grad.
MyNolla Strip kombinerar nyttan av de välbekanta grenuttagen med tidlös skandinavisk design och lyfter modigt fram grenuttaget som en del av inredningen. MyNolla Strip är framför allt designad för att förbättra slutanvändarnas vardag. Det snygga designgrenuttaget kan stå framme på en synlig plats i hemmet, enkelt inom räckhåll där det behövs.
MyNolla Strip är designad och utvecklad i Finland samt tillverkad i EU. Företaget har som avsikt att småningom utöka deras utbud med nya produkter inom hållbar elutrustning.
– När vi började designa produkten, försökte vi bortse från den klassiska designen av grenuttag och skarvsladdar. I vår produktdesign har vi utgått från användarnas behov och utvecklat en produkt som alla skulle vilja ha i sitt hem, något man alltså snarare vill framhäva än gömma med andra ord. Målet har varit att skapa en nödvändig och praktisk produkt som platsar vilket utrymme som helst och bekvämt kan användas i vardagen, säger Miska Karvinen, grundare och verkställande direktör för MyNolla.
MyNolla Strip har belönats med European Product Design Award och utsetts till bästa koncept av Alberto Alessi under Habitare, den främsta inredningsmässan i Finland. MyNolla har dessutom tilldelats Design from Finland-märket, som ett tecken på att företaget professionellt och hållbart designar sina produkter i Finland och driver företagsverksamhet både transparent och kundcentrerat.
MyNolla Strip finns nu till försäljning i MyNollas webbutik och hos utvalda återförsäljare till priset 89 €. Sortimentet kommer snart att utvidgas då de enskilda lockens utbud kommer att öka.
Mer information hittar man på mynolla.com.
Kontakta gärna Miska Karvinen, verkställande direktör och grundare, miska@mynolla.com, +358 45 136 1267 för ytterligare information.
Mediekontakt: Sara Räisänen, kommunikationschef, sara@mynolla.com, +358 44 231 5542.
Viesers verkställande direktör Annika Jyllilä-Vertigans berättar att revideringen av bolagets strategi utgick från dagens trender och kundbehov.
– Vi gick målmedvetet in för att tillgodose kundbehoven genom att utveckla produktportföljen och bredda kompetensen. Det är också en ytterst viktig sak för oss att ta ansvar. Vi började producera ekologiskt mervärde redan då företagets grundare min far Erkki Jyllilä, ersatte en golvbrunn som rostar lätt med en förstklassigt fungerande och säker golvbrunnslösning, som förlänger byggnadens livscykel. Nu har vi ökat det strategiska mervärdet genom att lyssna till kundbehoven av i dag och tar fram upplevelser och välbefinnande med toppdesign.
Tillväxt med partnerskap
Värdena är viktiga i företagets verksamhet.
– ”Caring” talar om vår inställning till alla intressenter, även vår miljö. Vi är en finländsk aktör, vars alla produkter tillverkas i hemlandet. ”Pioneering”-attityden har redan implementeras i företaget av dess grundare; för oss är det en del av företagets DNA att leta fram de bästa lösningarna. Vi förlitar oss också på goda partnerskap och på samarbete, berättar Jyllilä-Vertigans. I produktformgivningen förlitar sig Vieser på designsamarbete.
– I formgivningen arbetar vi med designpartners som har varit framgångsrika i branschen och av samarbetet får vi i gengäld bästa möjliga kompetens.
Vieser är ett tillväxtinriktat, innovativt företag, som via sina produkter erbjuder sina partners en möjlighet till tillväxt, förnyelse av affärsverksamheten och ökning av värdet.
– Som familjeföretagare är det viktigt för mig att både företaget och våra samarbetspartners är livskraftiga och skapar värden gemensamt. Det kräver ständig förnyelse och innovationer av oss och att vi är lyhörda för våra kunders behov.
Kle balkongen i nordisk design – en Lumon Innglassing
Tenk rammeløse glass som omslutter balkongen med stilrene profiler i aluminium, et bærekraftig produkt som er spesialtilpasset vårt klima. Når balkongen glasses inn får du et uterom full av muligheter. Nordisk design er fortsatt en ledende trend. Fordelen med det minimalistiske og naturlige designet er at det er tidløst, noe en Lumon Innglassing også er og burde være, da den skal berike balkongen i flere tiår.
En lønnsom investering som oppgraderer boligen.
Bad, kjøkken, stue og soverom får stadig en oppgradering.
Balkong er jo også en del av boligen, som faktisk er svært enkle å oppgradere. En innglassing fra Lumon skaper et skjermet uterom med utallige muligheter. Selve «oppussingen» tar kun 1 – 2 dager, og løsningen balkongen får er skreddersydd, med rammeløse, foldbare glass som naturligvis er CE- merkede.
Glass inn balkongen med Lumon
En innglassing er rett og slett løsningen på en bedre utnyttelse av uterommet ditt. Skjermende glass som holder balkongen fri for snø, regn, løv, pollen og støv. Store glassflater, som ikke hindrer utsikten din, men gir deg muligheten til å la balkongmøblene dine stå ute året rundt. Gir deg muligheten til et ekstra uterom du kan nyte morgenkaffen, litt ro og mak, eller bare et ekstra rom å være i.
Å glasse inn en en enkel og rask måte å gi balkongen et lite løft, med veldig store fordeler!
For hva er vel bedre enn å forvandle plass du allerede har, til plass som du kan bruke mer?
En harmonisk värld av fridfulla jordnära toner, efterfrågas av många. Jordnära, brutna nyanser håller i sig i inredningstrender, särskilt när det kommer till färgvalen på väggytor. I allt högre grad är det önskvärt att fortsätta samma stil av nyanser från väggytor till möbler, speciellt till skåp.
Utvecklad av Mirror Line, FRAMELESS är en helt ny typ av skjutdörrslösning i MDF- material där det går att välja NCS-kod som färgas efter kundens önskemål för att matcha till exempel färgen på väggytorna i hemmet. Materialet i dörrarna och skåpen är målad MDF-skiva. Ytan är målad med en högkvalitativ topplack som håller länge, är tålig utan att lätt repas.
"FRAMELESS är Mirror Lines första helt ramlösa skjutdörr. Skjutdörrarna finns även med försänkta handtag i panelens yta, som smälter vackert in i dörren. Med produkten FRAMELESS kan man kombinera både en ramlös skjutdörr och möjligheten att måla dörrarna och skåpet i den kulör som kunden önskar. Som produkt är FRAMELESS unik och den kan anpassas på många sätt.”, berättar Mirror Lines VD Sinikka Saaranluoma.
I samband med FRAMELESS skjutdörrskollektionen lanserar Mirror Line även en nyanskollektion som heter Nordisk Harmoni. Kollektionen innehåller åtta jordnära nyanser, utvalda i samarbete med inredningsarkitekter för att matcha aktuella trender. Nordisk Harmoni -kollektionen har inspirerats av den finska naturen. De jordnära tonerna påminner om nordiska skogar, sjöar och vackra dimmiga sommarnätter.
FRAMELESS är en underbar nyhetsprodukt som tillverkas på Mirror Lines fabrik i södra Österbotten i Finland. Mirror Line har tillverkat skjutdörrar, garderober och glasväggar sedan 1994. Alla produkter tillverkas och måttanpassas på beställning enligt kundens behov och önskemål.
Vad sägs om en blandning av gammalt plankgolv, kakelugnar, loppisfynd, Ikea och tapeter från William Morris?
Kryddat med två förnäma ragdollkatter som nästan beter sig som ägare till huset. Och vad sägs om en utemiljö med fiskbensmönstrat trädäck med pizzaugn och bardisk på hjul?
Tillsammans har Camilla och Erik byggt, fixat och lärt sig renovering, tapetsering och målning efter hand. Camilla med mycket idéer och en stor portion "det där fixar vi lätt" och Erik med lite mer eftertänksamhet och en uns av kontrollbehov. Men i ett gammalt hus är inte millimeterprecision någon enkel match.
– Jag brukar säga att allt görs relativt här, det måste man. Golvet på ovanvåningen skiljer 11 cm på vissa ställen och det är inte utan att man kan tro att man tagit ett glas eller två när man går där uppe. Men man vänjer sig, berättar Camilla glatt.
I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 2-4 november, samt på villalivet.se får läsarna veta mer om deras inspirerande hem.
1 271 BIDRAG DELTOG
Tävlingen startade i februari där Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med just deras hem. Villalivets läsare valde ut 24 finalister bland de 1 271 tävlande bidragen i kvalet. Därefter fick läsarna rösta fram de tre vinnarna i Sverige.
Vinnare blev Camilla Dahlin från Dalarna. Tvåa blev Susanne Stjärnglimra från Sparreholm, Sörmland och trea blev Ann-Louise Forsberg Alfredsson från Munka Ljungby i Skåne.
Som vinnare i tävlingen får Camilla varor för över 200 000 kr: 60 000 kr i presentkort från Contura, 50 000 kr i presentkort från Mio, Vista 130 ångdusch från Tylö, Gasolgrill Cayenne från Solhaga, en espressomaskin med årsförbrukning från Melitta samt en hemlig present från Landshypotek Bank.
Andraplats vann priser/produkter till ett värde av 115 000 kr och tredjeplats 70 000 kr.
LYCKAD SATSNING
Tävlingen har genomförts för 4:e året i rad och har engagerat många läsare och flera exklusiva partners som bidragit med de fina priserna. Vi riktar ett stort tack till: Mio, Landshypotek Bank, Melitta, Contura, Tylö och Solhaga.
– Många av oss har tillbringat mer tid hemma än vanligt senaste året. Därför är det extra aktuellt att lyfta fram hemmet som en mysig och trivsam plats. Det är inspirerande att se alla vackra miljöer som husägare runt om i landet skapar, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.
–Självklart kommer vi att fortsätta även under 2022, säger Jonas Natt och Dag, affärsutvecklingschef på Villalivet.
Välkommen att kontakta oss för bilder av vinnarhemmen och mer information. Presskit står redo.
Fredrik Lindblad, ansvarig utgivare, fredrik.lindblahd@villalivet.se
Många familjer har haft och har fortfarande minst två personer arbetandes på distans i hemmet, och det är inte många hem som har färdiga arbetsytor för alla. " Med rumsavdelare i glas är det möjligt att avgränsa en arbetsstation där du stänger ute en del av ljudet, men behåller ljuset i hemmet ", säger Saaranluoma.
Coronapandemin har gjort distansarbete till en ny norm, och många har nant sig vid att jobba hemifrån, vilket de vill fortsätta med även efter pandemin. En separat arbetsyta hjälper till att strukturera upp arbetet och hjälper till att inte tänka på jobbet efter arbetstid. En arbetsyta som avgränsas av skiljeväggar och skjutdörrar i glas från andra utrymmen, möjliggör också bättre sinnesro och fokus på själva arbetet.
"Det finns en tydlig önskan att ha en fungerande arbetsmiljö i hemmet, och folk letar efter permanenta och långvariga lösningar", säger Saaranluoma.
På grund av distansarbetet har glasväggar med svarta eller vita aluminiumprofiler blivit en storsäljare hos Mirror Line. "Glasväggen har hittat sin plats i nordiska hem och vi ser att detta kommer fortgå under lång tid framöver", berättar Saaranluoma.
Rumsavdelare i glas uppskattas bland annat av sitt ljusinsläpp och sin stilrena design. Glasväggen ger en rymlig och ljus känsla, och även avskildhet till rummet. Med en rumsavdelare kan du dela av ett större utrymme, eller skapa ett extra rum i rummet. Rummet kan lätt modifieras för ett annat ändamål om distansarbete inte längre är aktuellt.
Mirror Line har ett showroom i Stockholmsområde i Täby där man kan planera sin egen glasvägg tillsammans med designteamet. Besök gärna showroomet för att se produkterna i verkligheten. Det är även möjligt att beställa måttanpassade glasväggar direkt från webbutiken www.mirrorline.se.
Tampere Trade Fairs Group's autumn events will be launched at Tampere Exhibition and Sports Centre in September. The first consumer fair, Asta Fair for construction and living, will take place on September 3–5, 2021. Trade fairs will be launched by Alihankinta Subcontracting Trade Fair for industry professionals on September 21–23, 2021. However, the Horses Fair that was scheduled for mid-September (September 11–12, 2021) is postponed to next spring. Autumn events will be organised with strict adherence to all current restrictions to ensure health security. Masks will be mandatory in the September events.
– In September, we will organise the Asta Fair for construction and living and the Alihankinta Subcontracting Trade Fair, which is Finland's leading industrial event. However, the Horses Fair that was planned to take place in mid-September is postponed to next spring. The difference between these trade fairs is that, for the Horses Fair, the programme and the arena play an essential role. Visitors spend long periods of time in the stand, watching shows and contests. With the current safety distance guidelines, our capacity of 3,000 spectators does not permit all visitors to see the full show and engage in a positive trade fair experience. In traditional trade fairs, visitors move from one section to another, circulating between well-ventilated halls, which enables Asta and Alihankinta to comply with the safety regulations in force. People's behaviour at a trade fair is comparable to that at a supermarket. Trade fairs, however, permit an even more efficient control of safety distances as well as prevention of queues and congestion by the staff, says Hannu Vähätalo, CEO of Tampere Trade Fairs Group.
– We have been cooperating closely with the authorities during the preparation stage. We have been having conversations with the authorities (the COVID-19 task force of Pirkanmaa, regional state administrative agency for Western and Inland Finland, and the police) to ensure the conformity of safety plans for our September events and the compliance with all restrictions in force. All of these authorities have shown a green light for our upcoming trade fairs and deemed our preparations relevant for the purpose. We are also counting on our customers to be responsible and only attend events when healthy, vaccinated, tested, or have already had COVID-19. As a responsible organiser of events, we are fully committed to ensuring a health-secure implementation of the trade fairs, Vähätalo continues.
Any tickets purchased for the Horses Fair will be valid for the event held next spring. Exhibitor contracts will also be automatically passed on to the next event, with no action required of the exhibitor companies at this point.
Health security takes priority at trade fairs – mandatory masks, safety distances, and a high level of hygiene
Organising safe events is of paramount importance for Tampere Trade Fairs. All events are organised in compliance with the guidelines, restrictions, and health security procedures of the regional state administrative agency (AVI) and THL. The approval granted by the authorities for September events enables the trade fair company to organise the trade fairs with health security arrangements and in adherence to restrictions. At the recommendation of the regional COVID-19 task force, masks were made mandatory for the fairs. In addition, the large, well-ventilated and wide-passage event halls permit keeping a safety distance of two metres. For now, the two-metre safety distance mandated by AVIs will remain in force until August 29, 2021. The visitor limit for the three-day Asta Fair is 4,000 visitors per day and the limit for the three-day Alihankinta Trade Fair is 6,000 visitors per day.
– The COVID-19 task force has reminded us that a close contact is defined as a stay of over 15 minutes at a distance less than two metres from other people, which means that just moving around and casually passing by other visitors on trade fair hallways does not qualify as close contact. The safety distance mandated by AVIs does not concern workplaces or working, and the exhibitor companies are at work at the trade fair. This means that a two-metre distance between employees is not necessary but sufficient safety distances should nevertheless be kept. Mandatory masks also play a part in enabling safe encounters at the event. We also emphasise the importance of good hygiene, be it for hand-washing, using hand sanitiser, coughing etiquette, or disinfected spaces. However, rule number one is to only attend the fair if you have no symptoms at all, Vähätalo points out.
COVID GUIDELINES: Safety guidelines will be updated on event-specific websites.
ADDITIONAL INFORMATION:
Tampere Trade Fairs Group, www.tampereenmessut.fi, firstname.lastname(a)tampereenmessut.fi
Hannu Vähätalo, CEO, tel. +358 (0)500 620 806
Tanja Järvensivu, Marketing and Communications Director, tel. +358 (0)50 536 8133
Sirkka Laine, Communication Specialist, tel. +358 (0)40 612 9081
Mys är något alla gillar att krydda villalivet med. Det är ett brett begrepp och samtidigt ett sätt för familjer att uttrycka sin stil och personlighet. Det ser vi på bidragen som är väldigt olika, alltifrån mörkt och murrigt till lantligt ljust och fräscht. Vinnarna Mira och Christian Niemi har tillsammans renoverat och skapat sitt hem som när de köpte det kallades ”Bläcktornet” – varför vet dem inte men kanske för att det har påmint i formen om ett gammaldags bläcktorn, säger Mira.
Det hade allt på min mentala lista och jag kunde på en gång se framför mig hur jag ville fixa till det. Och läget vid sjön är magnifikt, säger Mira vidare. I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 3-4 november, får läsarna följa med till deras inspirerande hem och se resultatet av omvandlingen.
Tävlingen började i februari. Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med deras hem. Villalivets jury och Villalivets läsare valde ut en direktfinalist och en regionsfinalist i varje nummer från mars till juni som gick vidare till finalrundan. Därefter fick läsarna rösta fram topp tre vinnarna i Sverige och i varje region. Riksvinnare blev alltså Mira Niemi från Uppsala. Tvåa blev Anders Frisk från Lidingö och trea blev Marianne Renard från Ed.
Tävlingen har varit en fortsatt lyckad satsning som engagerat väldigt många läsare under lång tid när vi nu genomfört Sveriges Mysigaste Hem & Trädgård 3:e året i rad. –Självklart kommer vi att fortsätta 2021, berättar Jonas Natt och Dag, affärsutvecklingschef på Villalivet. Då kommer vi att erbjuda våra annonsörer ett exklusivt partnerskap som gör att de kan delta aktivt i tävlingen och få del av den stora uppmärksamhet tävlingen ger.
Som vinnare i tävlingen vinner Mira ett växthus från Willab Garden (värde 172 000 kr). Presentkort från Mio (värde 50 000 kr) samt en ”överraskning till hemmet” från Landshypotek Bank. Andrapriset innebär att man vinner priser/produkter till ett värde upp till 113 000 kr och tredjepriset upp till 53 000 kr.
Välkommen att kontakta oss för bilder av vinnarhemmet och mer information.
Fredrik Lindbladh
VD och ansvarig utgivare, 0708-22 72 41
fredrik.lindblahd@villalivet.se
Elin Ekologisk Cider Blåbär & Svarta Vinbär är gjord på en bas av svenskt äppelvin tillsammans med omsorgsfullt tillsatta svarta vinbär och blåbär från naturens eget skafferi. Smaken är härligt söt med inslag av svarta vinbär, blåbär samt en fläkt av hallon som tillför en liten syrlighet. Doften är bärig med dominans av solmogna blåbär och mörka vinbär tillsammans med inslag av skogshallon. Färgen är inbjudande rosa med violetta toner. Produkten säljs i slim can, en tilltalande hög och smal burk smyckad med konstnärligt tecknade blåbärskvistar. Burken på 250 ml blir en given färgklick till höstens tillställningar. Dessutom är den ekologisk vilket ligger helt rätt i tiden.
Vi är glada att vi kan tillföra innovation till ciderkonsumenterna med den här vackra och moderna produkten. Elin Ekologisk Cider Blåbär & Svarta Vinbär andas 2020-tal, dels med sin färgglada design men även tack vare den dominanta smaken av blåbär som i år är det bär som fullständigt exploderat i våra svenska skogar säger Filip Lundquist, CEO, Umida Group AB. Vår ambition är att den här cidern ska bli starten på ett nytt svenskt varumärke inom högkvalitativ ekologisk cider. Vår förhoppning är att den ska fånga de svenska konsumenternas intresse och på så sätt kunna växa sig starkt framöver, fortsätter han.
Elin Ekologisk Cider Blåbär & Svarta Vinbär finns i de flesta systembolagsbutiker. Den bör avnjutas väl kyld förslagsvis som den är eller varför inte till en blåbärspaj med vaniljsås. Den passar till de flesta tillfällen.
Elin Ekologisk Cider Blåbär & Svarta Vinbär
Ursprung: Sverige
Artikelnr:1701
Pris: 14,90 kr (+1 kr pant)
Volym: 250ml
Alkoholhalt: 4,5%
För mer information vänligen kontakta:
Filip Lundquist, CEO Umida Group AB
E-post: filip.lundquist@umidagroup.com
Tel: 0769 42 41 21
Tiffany Ingle, Brand Manager Umida Group AB
E-post: tiffany.ingle@umidagroup.com
Tel: 0763 04 66 55
Den 1 juni lanserades Le Petit Béret Organic Chardonnay och Le Petit Berét Organic Rosé på Systembolaget. Vinerna har 0.0% alkoholhalt, är ekologiska, veganvänliga, halal-certifierade samt helt fria från jäsning, konserveringsmedel och sulfiter.
Le Petit Béret – som betyder ”Den Lilla Baskern” grundades 2012 i Languedoc Roussillon i Frankrike och har sedan dess vunnit högt anseende som ett av de mest innovativa företagen inom mat och dryck. Företagets vision är att skapa viner som alla kan avnjuta vid alla tillfällen. Le Petit Béret har under 6 år utvecklat en unik teknik som möjliggör detta. En av Frankrikes högst ansedda sommelierer, Dominique Laporte, är delägare och aktiv i produktutvecklingen. Vinerna serveras idag på flertalet högprofilerade restauranger runt om i världen och omnämns av många som världens främsta alkoholfria alternativ till vanligt vin.
Hälsomedvetna konsumenter driver utvecklingen vilket också återspeglas på ökningen av alkoholfria produkter. Le Petit Béret har utvecklat en teknik som möjliggör att producera viner helt utan kontakt med alkohol samt med en mycket låg socker- och kalorihalt. Ett glas vitt eller rosé innehåller endast 17 kalorier.
Vinerna är unika i Sverige då det idag inte finns några andra alternativ som är 100% alkoholfria, halal-certifierade, veganvänliga, ekologiska och producerade helt utan bekämpningsmedel och sulfiter.
Lanseringen sker i samarbete med entreprenören och förra landslagsmålvakten Magnus Hedman som brinner för att erbjuda även svenska konsumenter riktigt bra alkoholfria alternativ till sina måltider.
Fakta:
Le Petit Béret Organic Chardonnay – lanseras 1 juni på Systembolaget
Färgen är halmgul och här finns aromer av gröna äpplen, päron och exotiska frukter. Smaken är fruktig och ungdomlig med inslag av gröna äpplen, päron och citrus. Servera vid 8-10°C till rätter av fisk och kyckling, gärna sallader.
Systembolagets ordinarie sortiment, 245 butiker
Artikelnummer: 1910
Pris: 89 kr
Producent: Le Petit Béret
Leverantör: Umida Partner AB
Alkoholhalt: 0.0%
Ursprung: Frankrike
Fakta:
Le Petit Béret Organic Rosé – lanseras 1 juni på Systembolaget
Ljust orangerosa färg. Vinet har en bärig, ungdomlig doft med inslag av rabarber, örter och röda vinbär. Smaken är fräscht med inslag av rabarber, hallon och grapefrukt. Serveras vid 8-10°C som sällskapsdryck, eller till fisk- och kyckling, gärna sallader.
Systembolagets tillfälliga sortiment sommar, 217 butiker
Artikelnummer: 19026
Pris: 89 kr
Producent: Le Petit Béret
Leverantör: Umida Partners AB
Alkoholhalt: 0.0%
Ursprung: Frankrike
För mer information och varuprover kontakta:
Filip Lundquist, VD Umida Group AB
Mail: filip.lundquist@umidagroup.com
Mobil: 0769 42 41 21
eller
Magnus Hedman, VD Béret Scandinavia AB
Mail: magnus@lepetitberet.se
Mobil: 0700 92 70 20
FOR IMMEDIATE RELEASE
Concesio, Italy - (EMAILWIRE.COM) - The following is a notification from ICSA Serrature Srl that the door hinge identified below bears a counterfeit UL Certification Mark. The door hinge has not been evaluated by UL to the appropriate Standards for Safety and it is unknown if they comply with any safety requirements.
Although the door hinges are marked ICSA SRL , the door hinges were not manufactured or labeled by ICSA Serrature Srl.
Name of Product: Ball Bearing Hinge
Remedy: ICSA Serrature Srl recommends that these products be immediately removed from service and be replaced with UL Certified door hinges.
Identification on the Product: The product is marked with a counterfeit UL Listing Mark and the following:
ICSASRL
EN1935:2000
UL LISTED DOOR HINGE
Identification on the Box:
BALL BEARING HINGE
ICSA
Difference between the door hinge authorized to bear the UL Mark and the counterfeit door hinge:
Authorized door hinge – The words “US R39079” and “EN1935:2002” appear on the door hinge. The address of ICSA Serrature Srl appears on the side of the box. See photograph:
https://www.yumpu.com/en/document/read/63365367/iicsa-serrature-srl-authorized-door-hinge
Counterfeit door hinge – The words “US R39079” do not appear on the door hinge. The address of ICSA Serrature Srl does not appear on the side of the box. The counterfeit door hinge is marked “EN1935:2000”. The color of the box is different from the authorized one. See photograph of counterfeit door hinge: https://www.yumpu.com/en/document/read/63365425/counterfeited-door-hinge
Location: These counterfeit door hinges were found in the Kingdom of Saudi Arabia.
About ICSA Serrature Srl
ICSA is a sub-supplier to primary Italian companies working in the field of security locks. In 1982 the company was transferred to a new site and started the direct sale of its own products. In 1997 ICSA has opened its new building (6000 mq.) that includes the full operations, this new structure grant to the customers an always better and complete service. Since 2001 has been founded ICSA Eurest, a production site for the East European countries with sit in Hungary, which became in 2003 ICSA Hungaria Kft. During 2006 has been opened the new branch, ICSA ESPANA S.L., which will enable ICSA Serrature to start his entrance in the European Market. The study and analysis of products, workmanship, assembly, testing, packaging and shipment form a complete cycle and are executed by means of advanced technology and modern working systems.
###
This press release was Originally published at EmailWire.Com:
https://www.emailwire.com/release/1112953-Made-in-Italy-ICSA-Issues-a-Notification-of-Counterfeit-Products-Found- in-the-Kingdom-of-Saudi Arabia-.html
Mys är något alla gillar att krydda villalivet med. Det är ett brett begrepp och samtidigt ett sätt för familjer att uttrycka sin stil och personlighet. Det ser vi på bidragen som är väldigt olika, alltifrån mörkt och murrigt till lantligt ljust och fräscht. Vinnarna Bella och Dasho Jonuzi har tillsammans renoverat och skapat sitt hem som när de köpte det kallades ”skräckhuset” - då tidigare ägare hade ett stort intresse av skräckfilmer och inrett huset med filmtema. I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 5-6 november, får läsarna följa med till deras inspirerande hem och se resultatet av omvandlingen.
Tävlingen började i februari. Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med deras hem. Villalivets jury och Villalivets läsare valde ut en direktfinalist och en regionsfinalist i varje nummer från mars till juni som gick vidare till finalrundan. Därefter fick läsarna rösta fram topp tre vinnarna i Sverige och i varje region. Riksvinnare blev alltså Bella Jonuzi från Kalmar. Tvåa Linda Lundqvist i Skåne och trea Silvija Sennevik i Göteborg.
Tävlingen har varit en lyckad satsning som engagerat många läsare under lång tid.
– Självklart kommer vi att fortsätta 2020, berättar Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet. Då kommer vi att erbjuda våra annonsörer ett exklusivt partnerskap som gör att de kan delta aktivt i tävlingen och få del av den stora uppmärksamhet tävlingen ger.
Välkommen att kontakta oss för bilder av vinnarhemmet och mer information.
Fredrik Lindbladh
VD och ansvarig utgivare, 0708-22 72 41
fredrik.lindblahd@villalivet.se
Vill du komma i kontakt med vinnarna så förmedlar vi kontakten.
Edin Hadzic,
tävlingsansvarig, 072-050 48 72
edin.hadzic@villalivet.se
Isku’s design chair novelties help battle against the disadvantages of sitting.
Disadvantages of sitting are not strange to anyone anymore. Working in the same position for hours can cause back pain or problems in blood circulation or even in the heart.
Movement and position-changing are the best way to avoid these ailments. That is why Isku launches at Stockholm Furniture Fair chair novelties which activate the user while sitting.
The most innovative of the novelties is Idea work chair and conference chair series, which helps working in seated positions in a new way. The work chair’s idea is in its back: it allows movement for upper back and shoulders but also supports lower back.
“The design of the work chair is modern and trendy: it combines net back with upholstery. 3D upholstery in the back is beautiful, translucent and woven with a new technology. It was important for us to create a modern chair not only ergonomically but also design-wise, so that it would come to active use for many people”, says Director Antti Olin, Isku Working.
Another activating novelty is Tutto Active chair which answers to the growing trend of saddle seats. Its specialty is a beautiful wooden seat, but you can get it also with upholstery. The design of the chair is familiar from Finland100 design contest awarded Tutto chair, designed by Mikko Laakkonen.
Isku also brings other solutions to Stockholm fair that support active working. Stockholm stand’s attraction will definitely be Hangaround swing. Hangaround is fun way to sit but also an ergonomic alternative for the static sitting position. The swing gives you the tiny movement or change in body position that activates body and mind instead of sedentary position. It is also a great place for ideal meetings and brainstorming! Hangaround is designed by Kaisa Jäntti.
We are also presenting Bench work desk family at Stockholm fair, designed by Juri Karinen. The design of Bench takes into account the number of electric devices that we use at the office. Electric cords find easily their place in the table. The Bench product family includes an acoustic screen that can be added and moved without tools.
For learning environments, Isku introduces Spot which brings visual and sound cover for learning environments. Spot, designed by Petteri Häkkinen, offers a comfortable and acoustic space to hide and learn. With the light felt elements, students can build their own solutions for each space and situation.
You are more than welcome to visit our stand A12:20 at the Stockholm Furniture Fair.
More information
Antti Olin, Director, Working, Isku, +358 44 792 3361, antti.olin@isku.com
Päivi Piispa, Communications Manager, Isku +358 40 5158835, paivi.piispa@isku.com