Tävlingen är avslutad, rösterna räknade och korad till innehavare av Sveriges Mysigaste Hem är Sara N. Ekström och Johan Ekström i Störlinge, en liten by på Öland. I huset har de bott sedan 2019 och Sara berättar att det är en gård som funnits i hennes familj sedan 1600-talet. De tog över huset 2019, efter hennes mormors bror.
På gården mitt emot bor idag både hennes föräldrar och ena syster med make och barn, så det är lite Bullerbynkänsla förklarar hon.
På frågan: Vilken är era största inspirationskälla när det kommer till heminredning? Så svarar vinnaren Sara:
– Jag skulle säga dåtiden, säger Sara, jag inspireras mycket av det gamla från förr, allt från gamla fotografier till vackra möbler. Jag har vuxit upp i ett hem där nästan allt hade en historia och var kopplat till någon i släkten, och det har verkligen påverkat mig.
– Min mamma har också ett väldigt mysigt hem, så jag har nog fått mycket därifrån. Och självklart har jag kollat på massor av fina hem på Instagram, det är en jättebra inspirationskälla.
Vad tycker vinnaren är mysigast med deras hem?
– Jag skulle säga att vi i detalj själva fått skapa vårt hem precis som vi vill ha det. Vi har dessutom bevarat en massa äldre detaljer som den renoverade kakelugnen, gamla tavlor och fotografier. Jag gillar också den öppna känslan, att alla kan vara tillsammans men att man ändå kan sitta lite i undangömd i en mysig fåtölj.
I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 21 – 24 november 2023, samt på villalivet.se får läsarna veta mer om deras inspirerande hem.
Tävlingen startade i februari där Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med just deras hem. Villalivets läsare valde (genom röstning) ut 25 finalister bland de 1 117 tävlande bidragen i kvalet. Därefter fick läsarna även rösta fram de tre vinnarna i Sverige.
Vinnare blev Sara N. Ekström från den pittoreska byn Störlinge på Öland. Tvåa blev Julia Nilsson från Glömminge på Öland och trea blev Frida Clarberg från Ingelstad, strax söder om Växjö.
Som vinnare i tävlingen får Helena varor för över 137 000 kr: 50 000 kr i presentkort från Mio, Vista ångdusch från Tylö värde 87 000 kr och hemlig present från Landshypotek Bank.
Andraplats vann priser/produkter till ett värde av 62 500 kr och tredjeplats 22 350 kr.
Tävlingen har genomförts för 6:e året i rad och har engagerat många läsare och flera exklusiva partners som bidragit med de fina priserna. Vi riktar ett stort tack till: Mio, Landshypotek Bank och Tylö.
- Vi på Mio vill hjälpa alla att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Därför är vi också stolta över att vara med och bidra i tävlingen Sveriges Mysigaste Hem där så många spännande bidrag kan vara med och inspirera både våra kunder och oss till att göra hemmen i Sverige mysigare, säger Joakim Holmstrand, kommersiell chef på Mio
– Bastun, som utgör hjärtat i många hem, är en plats där välmående, avslappning och såväl egentid som socialt umgänge äger rum. På Tylö känner vi oss stolta över att vara med och bidra i tävligen Sveriges Mysigaste hem. Det är inspirerande att se så många fina bidrag, och nu får vi möjligheten att fortsätta skapa en underbar atmosfär för vinnarna, säger Kajsa Nydahl, Marknadschef på Sauna360 Group.
– Våra hem är viktiga, oavsett var vi bor är hemmet en mittpunkt i livet. Det är inspirerande att se att så många lägger ned tid och engagemang på att skapa trivsamma och personliga hemmiljöer. Jag hoppas och tror att alla fantastiska bidrag och vinnarna av den här tävlingen kan bidra till att många fler blir engagerade i sitt hem, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.
- Väldigt roligt att se hur stort engagemang som Sveriges Mysigaste Hem genererar hos våra läsare och att vi ser bidrag från villaägare över hela landet vilket visar på ett starkt intresse för det egna hemmet. Vi kan även se tävlanden i alla åldrar som understryker bredden i tävlingen, säger Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet.
Läs reportage om vinnaren här!
Läs reportage om 2:a plats här!
Läs reportage om 3:e plats här!
Välkommen att kontakta oss för bilder, kontaktuppgifter och mer information.
Edin Hadzic, Tävlingsansvarig, edin.hadzic@villalivet.se
Fredrik Lindblad, ansvarig utgivare, fredrik.lindblad@villalivet.se
TAG LINE OPTIONS for Graphics
1 - Cooperation in Harmony. SpiroVerse & 12 Space
2 - Power Within. Power Through Consciousness. Power2. 12 Space joins SpiroVerse
3 - Power2. SpiroVerse and 12 Space, elevating humanity
4 - Empowering the Soul. Health and Consciousness with 12 Space and SpiroVerse
MOSCOW, RUSSIAN FEDERATION - SpiroVerse, the leading blockchain platform in EnergyCare, Wellness, and Conscientious Society joins forces with 12space.ru, the Technology of Conscience Ascension specialist.
12space’s, a platform with over 50 individual courses and a roster of over 40,000 active users, joins the SpiroVerse family. The resulting platform and community will count with hundreds of courses, experiential retreats, community activities, social responsibility actions and a sustainable product marketplace. With over 90,000 combined followers, the merge results in a powerhouse in the area of Self-Exploration, Wellness, +1 Health and Sustainability, along with strategies to transition into plant-based nutrition and farm to market supply chains.
“As a global EnergyCare platform, counting with specialists in various subjects is key. And with 12 Space we have not only that, but specialists in Technology of Learning, which will come as an exponential improvement to what we do. It’s a great find and a great alliance”, said Jad Fares, Co-Founder and Head of Sustainability at SpiroVerse.
The resulting platform, expected to be available in Q1 2023 intends to unlock the Authentic Power within every individual.
“Joining SpiroVerse is a turning point for us. Being part of a blockchain based decentralized system highlights the incorruptible nature of SpiroVerse. Plus bringing our methodology for human elevation into a broader and multinational platform opens a whole new host of opportunities for the both of us” - Vadim Efremov, Head of Learning Methodology
As part of the upcoming platform launch, SpiroVerse is minting a promotional collection of Sacred NFTs that will act as keys within the SpiroAvatar and unlock the totality of the platform to their holders. For more information visit www.spiroverse.io
Tävlingen är avslutad, rösterna räknade och korad till innehavare av Sveriges Mysigaste Hem är Helena och Lennart Specht i Sjuntorp, strax utanför Trollhättan. I huset har de bott sedan 2019 och Helena berättar att det var kärlek vid första ögonkastet.
En kärlek som uppmärksammades även av säljaren som valde att sälja huset till Helena och Lennart trots att de inte vunnit budgivningen.
På frågan Vad var det ni föll för? Så svarar vinnaren Helena:
- Det var perfekt, ett vitt litet pepparkakshus med fantastisk trädgård! Vi ville ha ett äldre hus, berättar Helena, och här hittade vi ett som dessutom var ganska nyrenoverat. Framför allt gillade vi att det renoverats men ändå fått behålla så många av sina äldre detaljer. Köket var nytt men de gamla dörrarna fanns kvar och stilen hade anpassats därefter och det temat har vi försökt spinna vidare på. Vi gillar att mixa gammalt och nytt och letar gärna loppisfynd - jag tycker det finns en härlig själ i det.
Villan från 30-talet var relativt nyrenoverad redan när Helena och Lennart flyttade in så för dem har fokus snarast legat på att sätta färg och personlig prägel.
I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 31 oktober – 4 november 2022, samt på villalivet.se får läsarna veta mer om deras inspirerande hem.
Tävlingen startade i februari där Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med just deras hem. Villalivets läsare valde ut 24 finalister bland de 1 378 tävlande bidragen i kvalet. Därefter fick läsarna rösta fram de tre vinnarna i Sverige.
Vinnare blev Helena Specht från Västra Götaland. Tvåa blev Evelina Klevefjord också från Västra Götaland och trea blev Linda Dohrnér från Ljungbyholm strax söder om Kalmar.
Som vinnare i tävlingen får Helena varor för över 122 500 kr: 50 000 kr i presentkort från Mio, Vista 130 ångdusch från Tylö värde 72 500 kr och hemlig present från Landshypotek Bank.
Andraplats vann priser/produkter till ett värde av 71 244 kr och tredjeplats 26 946 kr.
Tävlingen har genomförts för 5:e året i rad och har engagerat många läsare och flera exklusiva partners som bidragit med de fina priserna. Vi riktar ett stort tack till: Mio, Landshypotek Bank och Tylö.
- Vi på Mio vill hjälpa alla att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Därför är vi också stolta över att vara med och bidra i tävlingen Sveriges Mysigaste Hem där så många spännande bidrag kan vara med och inspirera både våra kunder och oss till att göra hemmen i Sverige mysigare, säger Joakim Holmstrand, kommersiell chef på Mio
– Vilka otroliga bidrag vi har fått ta del av i år! Stort grattis till de välförtjänta vinnarna, vi ser fram emot att se dessa vackra hem prydas av produkter från Tylö! säger Kajsa Nydahl, Marknadschef på Sauna360 Group.
– I en orolig tid och när dagarna blir mörkare och kallare tror jag många kan hämta lugn och styrka i hemmet. Det är fint att se så många inspirerande exempel från runt om i landet på hur man kan göra sitt hem mer ombonat och trivsamt, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.
- Väldigt roligt att se hur stort engagemang som Sveriges Mysigaste Hem genererar hos våra läsare och att vi nu ser fler bidrag än föregående år visar på att tävlingen har etablerat sig på allvar detta jubileumsår, säger Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet.
Läs reportage om vinnaren här!
Läs reportage om 2:a plats här!
Läs reportage om 3:e plats här!
Välkommen att kontakta oss för bilder och mer information.
Lina Samuelsson, Koordinator, lina.samuelsson@villalivet.se
Fredrik Lindblad, ansvarig utgivare, fredrik.lindblad@villalivet.se
The second largest industrial subcontracting trade fair in Europe, and the largest industrial trade fair in Finland, Alihankinta and AlihankintaHEAT will be organized at Tampere Exhibition and Sports Centre on 27–29th September 2022. The theme of the event will be Industry Appeal, Needs and Experts. The exhibition stands for this autumn's Alihankinta Subcontracting Trade Fair have been sold out, which means that approximately 1,000 exhibitors will attend this international event covering all exhibition halls of the Tampere Exhibition and Sports Centre. The Subcontracting Trade Fair 2022 partner for Alihankinta is Wärtsilä Finland Oy.
After two years of exceptional circumstances, everyone is looking forward to Alihankinta and AlihankintaHEAT 2022 with special enthusiasm. The event will be tightly structured around current themes, meaningful encounters and latest solutions.
– This autumn looks bright, and we are looking forward to having the fair. Pandemic times may have changed many practices, but people's need for face-to-face encounters has not stopped. This is why so many still attend trade fairs and other events; just look at Alihankinta that has been sold out. In addition to pre-booked appointments, live events enable random encounters and unexpected collaboration opportunities. This is not possible via Teams, for example. Of course, being together is an important value in and of itself. Our goal is to make this autumn's Alihankinta and AlihankintaHEAT event a place for meaningful encounters and a three-day industrial festival, where the famous positive subcontracting spirit of Tampere is ever-present, says Tanja Järvensivu, PR and Partnership Director of Tampere Trade Fairs Group and Project Manager for Alihankinta.
Industry Appeal, Needs and Experts as event theme – Wärtsilä Finland Oy as the Subcontracting Trade Fair partner
The theme of Alihankinta and AlihankintaHEAT 2022 will be Industry Appeal, Needs and Experts. The theme will showcase the current and future needs and prospects of industry on a broad scale. Debate-arousing perspectives include the appeal of industry and how to attract skilled workers, the importance of a new kind of cooperation, and challenges and changes arising from the volatile global situation.
On Tuesday 27th Sept, the programme will focus on the theme "Industry Appeal, Needs and Experts". The first day's programme includes the awarding of Subcontractor of the Year and Main Supplier of the Year by Finnish Association of Purchasing and Logistics LOGY. On Wednesday 28th Sept, the programme is titled "Industry Future and Current Challenges", discussing e.g., the effects of the Ukraine crisis, industrial supply shortages, cybersecurity and preparedness, and future changes in industry. Thursday 29th Sept will be "Shapers of the Future Thursday", with a content that highlights the appeal of industry, relevant topics for youth and students, and the importance of collaboration between schools, universities and companies.
The Subcontracting Trade Fair 2022 partner for Alihankinta 2022 will be Wärtsilä Finland Oy. Wärtsilä is a leading international supplier of innovative technologies and life cycle solutions in the marine and energy markets. In 2021, Wärtsilä's turnover was over EUR 4.8 billion.
Wärtsilä's Vesa Riihimäki, Ensto's Marjo Miettinen and Engineering Academy's Peer Haataja as theme partners
As in previous years, Alihankinta has assigned three esteemed industry experts as theme partners. The theme partner from Wärtsilä, the main partner of the fair, is Vesa Riihimäki, President in charge of production, power plants and procurement, who also leads the Sustainable Technology Hub project. The second theme partner is Chairman of the Board at Ensto, Marjo Miettinen. The third theme partner is Peer Haataja, CEO of Tampereen Teollisuusoppilaitos Oy and head of the new Engineering Academy.
Subcontracting Trade Fair Alihankinta presents the metal, electronics, plastics and rubber industries, industrial ICT solutions, as well as design and consulting within these fields. During normal years, the event has attracted over a thousand exhibitors from twenty countries and about 18,000 trade fair visitors. The fair is organized by Tampere Trade Fairs Group in collaboration with Technology Industries of Finland, Rubber Manufacturers' Association of Finland RMAF, Finnish Association of Purchasing and Logistics LOGY, and Finnish Plastics Industries Federation FIPIF. The fair has taken place in Tampere since 1988.
MORE INFORMATION: alihankinta.fi/en/, #Alihankinta, #AlihankintaHEAT
Tampere Trade Fairs Group, www.tampereenmessut.fi/en, firstname.lastname@tampereenmessut.fi
Tanja Järvensivu, PR and Partnership Director, Project Manager Alihankinta, tel. +358 (0)50 536 8133
Sirkka Laine, Communication Specialist, tel. +358 (0)40 612 9081
"Behind sustainable choices is not the actual sustainability of the company, organization, or brand, but the sustainability experience," writes Timo Järvinen, CEO of the Finnish empathy analytics company NayaDaya Inc.
If we split the core of sustainability, in addition to the ecological, social, and economical consequences of our actions, we will find something that has a decisive impact on people's behavior, business success, and sustainable development.
This other aspect of sustainability is experience. Sustainability is an increasingly important part of the customer and employee experience. Customers and employees appraise the sustainability of companies, organizations, and brands in relation to their own values. Appraisals lead to subjective meanings and emotions – thus creating an emotional experience of sustainability.
Emotional experiences have a decisive impact on behavior – as do sustainability experiences. We have seen this especially recently. Emotions make us ignite, participate, and commit to things that represent the world we believe in. The emotions within the experiences of sustainability can also cause the opposite: avoidance, resistance, and even aggressive behavior.
From the point of view of companies and organizations, the effects of sustainability experiences are at best seen as traction and retention, or even as a competitive edge. At worst, they can cause loss of customers and employees.
If a company, organization, or brand wants to succeed and be a part of change toward a better world, sustainability experiences are critical to the success of its mission. We must accept that, for example, behind sustainable consumer choices is not product sustainability but rather consumer sustainability experience.
People are not able to react to anything other than the experiences produced by their own judgment.
A company or an organization needs to identify the essential parts of its sustainability to its customers and employees. It is beneficial to find out how elements of the sustainability experience affect behavior. By strengthening engaging elements and fixing or transforming the causes of stagnation, avoidance, and resistance, people are involved – this way it’s possible to create value for customers and employees, strengthen loyalty, and promote a sustainable, profitable growth.
Sustainability must be built, and the sustainability experience managed responsibly. However, this self-evident idea is not so self-evident after all. As people do not react to sustainable actions but rather to their sustainability experiences, it is possible to influence their experiences and emotions in ways that are not responsible but aim only to create images.
Recognition of authenticity contributes to healthy development. Companies, organizations, and brands that embrace sustainability as a key guideline and a part of their DNA implement these principles in all their operations and communications. When deeds and words meet each other and people’s values, the result is hope for the better, trust, change, and ultimately, success.
Sustainability is the way to a better future and competitive edge, but it is often full of curves and pitfalls. We must accept that sustainable actions do not always evoke positive, engaging emotions. It is not sustainable to always do and say what people wish and want to hear.
The consequences of acts of sustainability can be contradictory. Sometimes they mean cutting personal interests, which causes negative reactions. Sometimes the public and social media deal with events in ways that don’t do justice to real efforts.
In all circumstances, it is helpful to identify the customer and employee experiences and reactions. Collective empathy and data are needed to identify emotions as well as their root causes and consequences. The answers are not found on social media, where the loudest voice is often held by a relatively small number of people.
Communication is needed to manage sustainability experiences – not just to evoke images but to portray boldly and uncompromisingly the reality. From time to time, we all need to be steered into the right direction. Sometimes we must give up our own interests here and now so that all people, including future generations, will have hope.
The power of compassion should be better harnessed to engage and involve customers and employees.
The author of the blog post is Timo Järvinen, CEO of the Finnish empathy analytics company NayaDaya Inc.
Timo Järvinen, tel. +358 40 505 7745, timo.jarvinen@nayadaya.com
Thinking Portfolio lanserar Portfolio Management eAcademy, en lättförståelig kostnadsfri onlinekurs i projektportföljhantering, öppen för alla. För närvarande erbjuder eAcademy online-kurserna både på finska och engelska i projektportföljhantering. Utifrån deltagarnas feedback håller Thinking Portfolio innehållet aktuellt och relevant.
Onlinekursen i portföljhantering är gjord för att vara praktisk och riktar sig till de beslutsfattare, projektägare och projektledare som överväger eller förbereder sig för att införa en projektportfölj. Kursen passar också utmärkt för organisationer som redan har infört projektportföljer, som ett användbart kunskapspaket om grunderna i portföljhantering. Varje deltagare kan delta i de delar av kursen som just denne är intresserad av.
Kursen består av tre lektioner, varav den första fokuserar på portföljförvaltning, den andra på projektförvaltning och den tredje på implementering av projektportfölj. Kursen är inte ett alternativ till certifiering, men deltagaren kan ladda ner alla delar efter att ha fått sitt kursintyg. Det visar att deltagaren har gått igenom hela kursinnehållet och slutfört de uppgifter som krävs.
Kursen tar ungefär två timmar att genomföra, inklusive uppgifterna man gör i systemet.
Kursen kräver enkel registrering (namn och e-mail adress) och finns tillgänglig dygnet runt på: https://eacademy.thinkingportfolio.com/
För ytterligare information om kursen eller de många möjligheterna med Thinking Portfolio, kontakta gärna:
För ytterligare information om evenemanget, lösningar eller verktyget kontakta:
Ruth Zerbe
Business Partner Success Manager
Thinking Portfolio
+358 40 5789000
ruth.zerbe(at)thinkingportfolio.com
Katri Harju, Customer Success Manager (Communications)
Thinking Portfolio
+358 40 7064354
katri.harju(at)thinkingportfolio.com
Den 16 februari 2022 kommer Thinking Portfolio att anordna ett kostnadsfritt evenemang på engelska, öppet för alla, Future Trends in Portfolio Management, fokuserat på kunskapsledning, internationellt samarbete och hållbarhet.
Evenemanget innehåller bland annat presentationer om hur man kan använda simulation och ”gamification” för utbildning i projektverksamhet, hur man kan hantera verksamheten i en stor internationell koncern med hjälp av portföljhantering och hur portföljhantering och starka samarbetsnätverk stöder regional utveckling. Presentationerna hålls av SSAB, Sydöstra Finlands yrkeshögskola (XAMK) och Tavastlands förbund.
De nya Thinking Portfolio-partnerna Alevion från Tyskland och Planario från Sverige kommer också att presenteras vid evenemanget. Vi kommer att få höra deras perspektiv på portföljförvaltningens roll som drivkraft för hållbar utveckling och genomförandet av strategier i projekt.
Vi kommer också att få höra om potentialen i en miljö med flera portföljer, resultatet av en genomförd trendundersökning, implementeringsprocessen för en portfölj, och hur man gör rapporteringen mer effektiv.
Evenemanget är kostnadsfritt och öppet för alla. Du kan anmäla dig till evenemanget på webbplatsen för Thinking Portfolio: https://thinkingportfolio.com/trends-in-portfolio-management/
För ytterligare information om evenemanget, lösningar eller verktyget kontakta:
Ruth Zerbe
Business Partner Success Manager
Thinking Portfolio
+358 40 5789000
ruth.zerbe(at)thinkingportfolio.com
Katri Harju, Customer Success Manager (Communications)
Thinking Portfolio
+358 40 7064354
katri.harju(at)thinkingportfolio.com
Planario AB är baserat på Stockholm i Sverige. Tanken med Planario är att göra projektledarens vardag dräglig men också hjälpa styrgrupper och företagsledningar att få en strukturerad överblick över verksamheten. För att kunna göra det behövs det värderingar, processer, rutiner men också verktyg. Planario brinner för att hjälpa till med kunskap och råd som är baserade på deras bakgrund inom teknik samt ekonomi.
Det molnbaserade portföljstyrningsverktyget Thinking Portfolio® är ett praktiskt verktyg för strategisk styrning. Portföljstyrningsmodellen har stöd för affärsorienterad planering och beslutsfattande baserat på ett gediget helhetskoncept. Klienter som använder Thinking Portfolio innefattar stora internationella företag, medelstora företag och organisationer inom den offentliga sektorn. Våra över 35 olika portföljer, som till exempel projektportföljer, riskportföljer och tjänsteportföljer, används av över 300 000 användare i 50 länder varje dag.
Vi är tacksamma för vårt samarbete med Planario och dess grundare Sten Söderberg. De ger oss en erfaren partner för att hjälpa våra kunder att utveckla den bästa styrningen av portföljer och kunskap för deras organisation.
Sten Söderberg
CEO
Planario
+46 (0)760 22 28 03
kontakt(at)planario.se
Ruth Zerbe
Business Partner Success Manager
Thinking Portfolio
+358 40 5789000
ruth.zerbe(at)thinkingportfolio.com
Katri Harju, Customer Success Manager (Communications)
Thinking Portfolio
+358 40 7064354
katri.harju(at)thinkingportfolio.com
Vad sägs om en blandning av gammalt plankgolv, kakelugnar, loppisfynd, Ikea och tapeter från William Morris?
Kryddat med två förnäma ragdollkatter som nästan beter sig som ägare till huset. Och vad sägs om en utemiljö med fiskbensmönstrat trädäck med pizzaugn och bardisk på hjul?
Tillsammans har Camilla och Erik byggt, fixat och lärt sig renovering, tapetsering och målning efter hand. Camilla med mycket idéer och en stor portion "det där fixar vi lätt" och Erik med lite mer eftertänksamhet och en uns av kontrollbehov. Men i ett gammalt hus är inte millimeterprecision någon enkel match.
– Jag brukar säga att allt görs relativt här, det måste man. Golvet på ovanvåningen skiljer 11 cm på vissa ställen och det är inte utan att man kan tro att man tagit ett glas eller två när man går där uppe. Men man vänjer sig, berättar Camilla glatt.
I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 2-4 november, samt på villalivet.se får läsarna veta mer om deras inspirerande hem.
1 271 BIDRAG DELTOG
Tävlingen startade i februari där Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med just deras hem. Villalivets läsare valde ut 24 finalister bland de 1 271 tävlande bidragen i kvalet. Därefter fick läsarna rösta fram de tre vinnarna i Sverige.
Vinnare blev Camilla Dahlin från Dalarna. Tvåa blev Susanne Stjärnglimra från Sparreholm, Sörmland och trea blev Ann-Louise Forsberg Alfredsson från Munka Ljungby i Skåne.
Som vinnare i tävlingen får Camilla varor för över 200 000 kr: 60 000 kr i presentkort från Contura, 50 000 kr i presentkort från Mio, Vista 130 ångdusch från Tylö, Gasolgrill Cayenne från Solhaga, en espressomaskin med årsförbrukning från Melitta samt en hemlig present från Landshypotek Bank.
Andraplats vann priser/produkter till ett värde av 115 000 kr och tredjeplats 70 000 kr.
LYCKAD SATSNING
Tävlingen har genomförts för 4:e året i rad och har engagerat många läsare och flera exklusiva partners som bidragit med de fina priserna. Vi riktar ett stort tack till: Mio, Landshypotek Bank, Melitta, Contura, Tylö och Solhaga.
– Många av oss har tillbringat mer tid hemma än vanligt senaste året. Därför är det extra aktuellt att lyfta fram hemmet som en mysig och trivsam plats. Det är inspirerande att se alla vackra miljöer som husägare runt om i landet skapar, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.
–Självklart kommer vi att fortsätta även under 2022, säger Jonas Natt och Dag, affärsutvecklingschef på Villalivet.
Välkommen att kontakta oss för bilder av vinnarhemmen och mer information. Presskit står redo.
Fredrik Lindblad, ansvarig utgivare, fredrik.lindblahd@villalivet.se
在瑞典,吃零食也可以很健康,100% pleasure, 0% guilt。人如其食,瑞臻果This is nuts希望人们在任何场合,比如健身肚子饿的时候,上班嘴馋的时候都有更加健康的选择。
这种健康,年轻化的概念零食使瑞臻果在欧洲广受欢迎。现在他们来到中国,想把这种零食理念带给这个东方遥远的国度。你们可以在京东海外官方旗舰店里找到他们。https://mall.jd.hk/index-10281893.html
在所有产品中,瑞臻果的香衣腰果尤为特别。它们是带着一层脆皮的腰果。这些腰果长在巴厘火山下的丛林中。肥沃的火山灰给他们带去了丰富的营养和独特的味道,脆度更是非比寻常。这层薄薄的腰果皮让他们拥有更多的纤维和营养,干烤的制作方法让它含有更少的卡路里。三种口味:海盐,可可和香蒜都通过添加天然的香料和配料来调味,健康好吃。
他们的巧克力坚果产品线更是引人入胜,多种口味层出不穷。比如醒来吧榛子巧克力球,把新鲜大粒的榛子干烤之后,裹上一层细腻的牛奶巧克力,再放入浓缩咖啡粉里打个滚儿。这种独特的口味不仅好吃,还特别提神。海盐杏仁巧克力球也很特别,干烤的杏仁蘸上厚厚的一层黑巧,再撒上海盐,可可本身的香味被海盐的咸味突出的淋漓尽致,再加上杏仁本身的果香,真是零食绝品。另外还有酸奶巧克力杏仁,酸奶巧克力腰果,提拉米苏巧克力杏仁等多种口味。
制作能量棒他们也是一把好手,查理蛋白棒和肯尼能量棒采用100%有机食材,素食,无乳糖,无麸质,无添加糖分,是关心健康和体重人士的最佳选择。
因为在生产制作过程中,有机食物不使用特定的工业添加剂和肥料,对环境的影响比较少,它作为一个更加环保和健康的选择,在欧洲越来越受欢迎。对更加挑剔和更加认真对待健康的人群,瑞臻果的有机产品线会是一个很好的选择。在这里你能找到有机的干果,坚果和烘焙材料,为你和你的家人一起带去放心和健康。
瑞臻果This is nuts给大家带来了更多健康的零食选择。只要你相信人如其食,关心自己的身体,这里总有一款产品适合你。
详情请咨询京东瑞臻果海外官方旗舰店。
https://mall.jd.hk/index-10281893.html
Mys är något alla gillar att krydda villalivet med. Det är ett brett begrepp och samtidigt ett sätt för familjer att uttrycka sin stil och personlighet. Det ser vi på bidragen som är väldigt olika, alltifrån mörkt och murrigt till lantligt ljust och fräscht. Vinnarna Mira och Christian Niemi har tillsammans renoverat och skapat sitt hem som när de köpte det kallades ”Bläcktornet” – varför vet dem inte men kanske för att det har påmint i formen om ett gammaldags bläcktorn, säger Mira.
Det hade allt på min mentala lista och jag kunde på en gång se framför mig hur jag ville fixa till det. Och läget vid sjön är magnifikt, säger Mira vidare. I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 3-4 november, får läsarna följa med till deras inspirerande hem och se resultatet av omvandlingen.
Tävlingen började i februari. Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med deras hem. Villalivets jury och Villalivets läsare valde ut en direktfinalist och en regionsfinalist i varje nummer från mars till juni som gick vidare till finalrundan. Därefter fick läsarna rösta fram topp tre vinnarna i Sverige och i varje region. Riksvinnare blev alltså Mira Niemi från Uppsala. Tvåa blev Anders Frisk från Lidingö och trea blev Marianne Renard från Ed.
Tävlingen har varit en fortsatt lyckad satsning som engagerat väldigt många läsare under lång tid när vi nu genomfört Sveriges Mysigaste Hem & Trädgård 3:e året i rad. –Självklart kommer vi att fortsätta 2021, berättar Jonas Natt och Dag, affärsutvecklingschef på Villalivet. Då kommer vi att erbjuda våra annonsörer ett exklusivt partnerskap som gör att de kan delta aktivt i tävlingen och få del av den stora uppmärksamhet tävlingen ger.
Som vinnare i tävlingen vinner Mira ett växthus från Willab Garden (värde 172 000 kr). Presentkort från Mio (värde 50 000 kr) samt en ”överraskning till hemmet” från Landshypotek Bank. Andrapriset innebär att man vinner priser/produkter till ett värde upp till 113 000 kr och tredjepriset upp till 53 000 kr.
Välkommen att kontakta oss för bilder av vinnarhemmet och mer information.
Fredrik Lindbladh
VD och ansvarig utgivare, 0708-22 72 41
fredrik.lindblahd@villalivet.se
(CAIRO, Sept. 8, 2020 Arab Newswire)
يوسات أحدثت ثورة في عالم التلفزيون، وهي تسمح لأي فرد أن يصبح نجماً، متخطية الفجوة بين وسائل التواصل الإجتماعي وبين التلفزيون في ثلاثة خطوات بسيطة: صور، إرفع، إتفرج.
أطلقت يوسات كورب قناة جديدة في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا بإسم يوسات.
يوسات هي قناة تلفزيونية لا مثيل لها على الكوكب. إنها القفزة التالية في تطور التلفزيون وهي توعد بتغيير الطريقة التي يشاهد بها الناس التلفاز إلى الأبد!
يوسات تسمح للمشاهدين من خلال موقعها www.yousat.tv أن يرفعوا افلامهم المستقلة، تقاريرهم، مدوناتهم الفيديوية، فيديوهاتهم الموسيقية وغيرها الكثير، دون أدنى مقابل. ثم تقوم يوسات ببث محتواهم لمئات الملايين من المنازل في المنطقة. الأمر بهذه السهولة.
هذا ليس يوتيوب...هذا تلفزيون حقيقي!
لم يعد الإنترنت مميزاً بعد الأن...يمكن لأي شخص أن يرفع أي محتوى على الإنترنت، أما التلفزيون فهو حصري. قليلون جداً هم من يحظون بفرصة الظهور على التلفزيون، والآن فنانون صاعدون من خلفيات مختلفة كلياً سيتسنى لهم بث محتواهم لأكثر من مليار منزل في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، وأجزاء من أوروبا وآسيا...بجودة كاملة عالية الوضوح، وبدون أي مقابل.
بالنسبة للمشاهدين المتواجدين خارج نطاق بث يوسات، سوف يتمكنوا من مشاهدة المحتوى الخاص بهم على الموقع www.yousat.tv
وأفضل ما في الأمر، لا وسطاء ، لا وكلاء بعد الآن يقولون للناس أنهم لا يملكون المؤهلات المطلوبة للظهور على التلفاز.الآن سيقرر العالم.
يوسات لديها طموحات عالمية وتخطط للبث إلى الأمريكتين، والإتحاد الأوروبي، وإفريقيا وآسيا، بحلول عام ٢٠٢١.
يوسات تعيد تشكيل مفهوم وسائل التواصل الإجتماعي والتلفاز تماماً ، مما سيحول التلفاز إلى تطبيق تواصل إجتماعي ويضعه بين يدي المستخدمين مباشرةً!
يمكن مشاهدة يوسات مجاناً في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا من قبل أي شخص لديه طبق قمر صناعي، وذلك من خلال المتابعة على تردد 11096 أفقي / 27500 أو يمكنهم مشاهدة القناة من على الإنترنت من خلال خاصية بث يوسات المباشر على الموقع www.yousat.tv
لقد أعلنت يوسات عن قائمة العلامة التجارية " يوتايمز" الخاصة بها.
"يوهيلث" تقدم مساحة للترويج للحياة الصحية ." يو تك" مخصصة لمراجعة أحدث التكنولوجيا و الأجهزة والحيل التقنية.
هل تشعر بالجوع؟ "يو كوك" تحرّك الشهية بنصائح وحيل المطبخ
" يودريس" تقدم منصة لمحبي الازياء.
"يوتيتش" تقدم مساحة لإلهام وتنوير الآخرين من خلال قوة الأفكار.
ثم هناك "يوفيلم" و "يوروك" والتي تسمح للفنانين بإطلاق إبداعهم، أما "يوسل" فهي تقدم بوابة مجانية لبيع مجموعة واسعة من الأغراض في سوق عالمي.
وهناك المزيد!
الأمر الأكثر تشويقاً هو أن محتوى كل هذه الفقرات تقدمه أنت.
يوسات تخطط لبدء بيع مساحات إعلانية قريباً على شاشتها والعديد من الشركات أعربت بالفعل عن إهتمامها الكبير في أن تدخل في شراكات مع يوسات، أو أن تكون من رعاة يو تايمز، أو تكون أول من يعمل إعلان على قناتها العالية الجودة. والعديد من النساء والرجال الموهوبين في المنطقة يتدفقون إلى موقع
www.yousat.tv ويرفعون محتواهم.
يوسات هي حتماً منطلقة نحو النجاح سريعاً وعلى وشك أن تصبح أكبر قناة فضائية في العالم.
لمعرفة المزيد من التفاصيل يرجى الاطلاع على الفيديو في هذا الرابط
المسؤول الإعلامي:
إما حلمي
يوسات كورب YouSat Corp
رقم الهاتف: 46766016116+ ( واتساب)
Haparanda, Norrbotten
Den tidigare K-Rauta fastigheten i Haparanda är nu Triple B - Business Beyond Borders. Företag i olika storlekar som betjänar såväl shoppingturister som industrin sökes till lokalerna från både Sverige och Finland. "Idén bakom Triple B är att erbjuda flera företag möjligheten att göra affärer med tre länder från en plats, vilket är en väldigt stor fördel för företag i affärsbranchen", berättar bolagets VD Antti Herajärvi
”Vi vill erbjuda utrymme för företag att växa och utvecklas flexibelt. För vår del strävar vi till att stödja den gränsöverskridande handeln genom att även erbjuda våra hyresgäster praktiska råd och tips om hur man lättare tar sej in på grannlandets marknad", lovar Herajärvi. Enligt honom är det IKEA-drivna outlet-området i Haparanda en unik helhet även på Europeisk skala. Haparanda-regionen besöks årligen av upp till 1,2 miljoner människor och inom ett område på tre timmars bilfärd finns cirka 900 000 invånare.
Som specialitet ett shop-in-shop mässområde
Triple B:s specialitet är ett shop-in-shop område på cirka 1 500 m2, där företag kan hyra 12 till 200 m2 stora utrymmen som byggts upp av mässväggar. Enligt Herajärvi är utrymmena ämnade till att sänka tröskeln för företag som till exempel vill internationalisera sin verksamhet. "I utrymmena kan man ställa upp en hel monter, men lika väl ett obemannat showroom, till exempel för att stödja e-handeln," visionerar Herajärvi. Det är också möjligt att hyra utrymmena som mötesrum eller kontor där du kan träffa dina kunder.
Större utrymmen för affärer, industriverksamhet och lager
Man kan även hyra traditionella affärsutrymmen i byggnaden, i storleksklassen 240
tlll 3500 m2. Det finns även utrymmen för tyngre verksamhet, exempelvis för användning inom monterings- eller produktionsindustrin. I de större affärsutrymmena kommer man åtminstone till en början att se verksamhet inom bilbranchen. Enligt Herajärvi skulle utrymmena vara väl lämpade för till exempel fordons- husvagns- eller båtförsäljning. Det upp till 8 meter höga utrymmet passar även utmärkt som lager.
Den första hyresgästens erfarenheter är uppmuntrande
Triple B:s första hyresgäst är bilföretaget Bilmax, som marknadsför bilar på vardera sidan av gränsen från en adress. Butikschef Veli Mellajärvi berättar att Bilmax koncept har tagits väl emot. "Vi har mycket positiva erfarenheter av den gränsöverskridande bilhandeln. Vi säljer fler och fler bilar allt längre bort från Haparanda - både i Sverige och i Finland.”
”Bilmax har funnit en verklig strategisk fördel för sin verksamhet i Haparanda. Denna möjlighet finns nu även tillgänglig för andra genom Triple B", sammanfattar företagets VD Antti Herajärvi.
Bilder:
https://drive.google.com/file/d/1n-_EK48lEa0T1Dj2CxB8DvBNBB8maL9m/view?usp=sharing
För mer information:
Veli Mellajärvi +46 72 451 0599, info@triple-b.se
Antti Herajärvi +358 400 694008, antti.herajarvi@bilmax.com
https://triple-b.se
Umida tar nu nästa steg i marknadsföringen av Jaguara Premium Dark Rum. Tillsammans med digitala kommunikationsbyrån BrandBee skapas en digital kampanj där Jaguara ”väcks” till liv i olika videoformat.
Kampanjerna skapas, genom en innovativ videoannonsering i olika utförandena för Jaguara. I Sverige är detta helt nytt och vi kan idag endast se traditionell marknadsföring. Jaguara Premium Dark Rum är inte bara innovativ när det gäller själva drycken utan har nu även utvecklat annonseringen inte bara ett utan flera steg framåt.
Se första utförandet i bifogad fil. För flera utföranden av annonsen kontakta Tiffany Ingle som är Brand Manager för Jaguara Premium Dark Rum.
Kampanjen
Genom att kontinuerligt testa annonsalternativen som skapats och optimera den mest effektiva är målsättningen att hitta den ultimata videoannonsen för Jaguara, den som ger allra bäst respons från målgruppen. Genom BrandBees tekniska lösning skapas ett stort antal videos, alla med sina unika element och skillnader, och därefter identifieras de enheter som driver högst konvertering och varumärkesengagemang varpå dessa optimeras till rätt mottagare.
“Att jobba datadrivet med videoannonsering har tidigare varit förunnat större varumärken med stora produktionsbudgetar. Det vi nu gör tillsammans med Umida är att bygga en kampanj baserad på vad konsumenterna verkligen tycker om och attraheras av, och därefter låter vi data och algoritmer välja den ut den mest effektiva videoannonsen. För oss på BrandBee är det väldigt roligt att få jobba med ett så innovativt varumärke som Jaguara och med teamet bakom” säger Magnus Clarenbring, VD på BrandBee.
Om Jaguara Premium Dark Rum
Jaguara lanserades som offertvinst på Systembolaget i mars 2020, i det kraftigt växande segmentet för mörk rom. Denna kategori kännetecknas av traditionella varumärken, något som Jaguara med sin moderna profil och innovativa positionering utmanar och kontrasterar gentemot. Jaguara har en högre alkoholhalt (45%) och högre prispunkt (449 kr i konsumentpris) än flertalet konkurrenter, något som tagits emot mycket väl av konsumenterna. Under de första fyra månaderna på marknaden har Jaguara överträffat volymprognoserna och tagit en betydande marknadsandel i segmentet. För att ytterligare växa och nå än fler nyfikna konsumenter tar en innovativ digital kampanj fokuserad på rörlig kommunikation.
”Vi är glada över det positiva mottagandet som Jaguara fått av konsumenterna sedan lanseringen i våras. Vi visste att vi hade en högkvalitativ produkt men att hela konceptet och varumärket landat så väl känns mycket roligt och ger oss gott självförtroende för lanseringens nästa fas, en ökad marknadsföringsinsats tillsammans med BrandBee." säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB (publ).
För ytterligare information, kontakta:
Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21
Tiffany Ingle, Brand Manager, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0) 76 304 66 55
FOR IMMEDIATE RELEASE
Concesio, Italy - (EMAILWIRE.COM) - The following is a notification from ICSA Serrature Srl that the door hinge identified below bears a counterfeit UL Certification Mark. The door hinge has not been evaluated by UL to the appropriate Standards for Safety and it is unknown if they comply with any safety requirements.
Although the door hinges are marked ICSA SRL , the door hinges were not manufactured or labeled by ICSA Serrature Srl.
Name of Product: Ball Bearing Hinge
Remedy: ICSA Serrature Srl recommends that these products be immediately removed from service and be replaced with UL Certified door hinges.
Identification on the Product: The product is marked with a counterfeit UL Listing Mark and the following:
ICSASRL
EN1935:2000
UL LISTED DOOR HINGE
Identification on the Box:
BALL BEARING HINGE
ICSA
Difference between the door hinge authorized to bear the UL Mark and the counterfeit door hinge:
Authorized door hinge – The words “US R39079” and “EN1935:2002” appear on the door hinge. The address of ICSA Serrature Srl appears on the side of the box. See photograph:
https://www.yumpu.com/en/document/read/63365367/iicsa-serrature-srl-authorized-door-hinge
Counterfeit door hinge – The words “US R39079” do not appear on the door hinge. The address of ICSA Serrature Srl does not appear on the side of the box. The counterfeit door hinge is marked “EN1935:2000”. The color of the box is different from the authorized one. See photograph of counterfeit door hinge: https://www.yumpu.com/en/document/read/63365425/counterfeited-door-hinge
Location: These counterfeit door hinges were found in the Kingdom of Saudi Arabia.
About ICSA Serrature Srl
ICSA is a sub-supplier to primary Italian companies working in the field of security locks. In 1982 the company was transferred to a new site and started the direct sale of its own products. In 1997 ICSA has opened its new building (6000 mq.) that includes the full operations, this new structure grant to the customers an always better and complete service. Since 2001 has been founded ICSA Eurest, a production site for the East European countries with sit in Hungary, which became in 2003 ICSA Hungaria Kft. During 2006 has been opened the new branch, ICSA ESPANA S.L., which will enable ICSA Serrature to start his entrance in the European Market. The study and analysis of products, workmanship, assembly, testing, packaging and shipment form a complete cycle and are executed by means of advanced technology and modern working systems.
###
This press release was Originally published at EmailWire.Com:
https://www.emailwire.com/release/1112953-Made-in-Italy-ICSA-Issues-a-Notification-of-Counterfeit-Products-Found- in-the-Kingdom-of-Saudi Arabia-.html
Mys är något alla gillar att krydda villalivet med. Det är ett brett begrepp och samtidigt ett sätt för familjer att uttrycka sin stil och personlighet. Det ser vi på bidragen som är väldigt olika, alltifrån mörkt och murrigt till lantligt ljust och fräscht. Vinnarna Bella och Dasho Jonuzi har tillsammans renoverat och skapat sitt hem som när de köpte det kallades ”skräckhuset” - då tidigare ägare hade ett stort intresse av skräckfilmer och inrett huset med filmtema. I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 5-6 november, får läsarna följa med till deras inspirerande hem och se resultatet av omvandlingen.
Tävlingen började i februari. Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med deras hem. Villalivets jury och Villalivets läsare valde ut en direktfinalist och en regionsfinalist i varje nummer från mars till juni som gick vidare till finalrundan. Därefter fick läsarna rösta fram topp tre vinnarna i Sverige och i varje region. Riksvinnare blev alltså Bella Jonuzi från Kalmar. Tvåa Linda Lundqvist i Skåne och trea Silvija Sennevik i Göteborg.
Tävlingen har varit en lyckad satsning som engagerat många läsare under lång tid.
– Självklart kommer vi att fortsätta 2020, berättar Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet. Då kommer vi att erbjuda våra annonsörer ett exklusivt partnerskap som gör att de kan delta aktivt i tävlingen och få del av den stora uppmärksamhet tävlingen ger.
Välkommen att kontakta oss för bilder av vinnarhemmet och mer information.
Fredrik Lindbladh
VD och ansvarig utgivare, 0708-22 72 41
fredrik.lindblahd@villalivet.se
Vill du komma i kontakt med vinnarna så förmedlar vi kontakten.
Edin Hadzic,
tävlingsansvarig, 072-050 48 72
edin.hadzic@villalivet.se
Blox Car är den enda riksomfattande P2P-tjänsten av bilar i Finland och fungerar i flesta stora och medelstora städer. Den snabbt växande Blox Car belönades på Slush 2018 som den bästa mobiltjänsten som stöder hållbar utveckling. I tjänsten finns nu 11 000 användare och sammanlagt 800 registrerade bilar, varav ungefär 100 är hela tiden tillgängliga. Nu söker företaget stöd för internationalisering med hjälp av massfinansiering. Under finansieringsrundan siktar man på att samla in minst 500 000 euro och vem som helst kan delta med en investering på minst 500 euro.
– Viljan att äga bilar har minskat bland den yngre generationen och man lägger mer vikt på friheten att röra sig än att äga. I världen finns olika P2P-tjänster, men inte en enda globalt omfattande tjänst. Vi kommer att vara den första aktören som möjliggör P2P-hyrning av bilar på olika kontinenter genom en och samma inloggning, säger VD:n för Shareit.global Oy Paul Nyberg.
Blox Car strävar inte efter att ta över världen ensam. Internationaliseringen av dessa tjänster möjliggörs genom samarbete med internationella digitala marknadsplatser och andra mobilitetstjänster. Shareit.global Oy strävar efter att främja samlande av olika mobilitetstjänster bakom samma användargränssnitt.
Med hjälp av inkomsten från finansieringsrundan påbörjas internationaliseringen i Nord- och Centraleuropa. Shareit.global Oy har under en månad samlat ca 160 000 euro inom en för sin tjänst Blox Car via massfinansieringsplattformen FundedByMe.
– Skulle du ha investerat i Airbnb för 10 år sedan om du skulle ha vetat hur tjänsten kommer att ändra på logimarknaden? Samma ändring sker nu inom delnings- och cirkulär ekonomin för mobilitet, och konsumenterna har en möjlighet att vara en del av vår framgång, uppmanar Nyberg.
Blox Cars massfinansiering är öppen till den 12 augusti.
Kontakt och ytterligare uppgifter:
Paul Nyberg
CEO
+358 40 310 0089
paul@bloxcar.fi
Blox Car is the only peer-to-peer service that operates throughout Finland and in all the major cities and it has attracted headline-grabbing attention for its affordability and celebrity endorsements. The vehicle-sharing startup, founded by entrepreneur Paul Nyberg, won Slush’s award last year for the best service supporting sustainable development in Finland.
Headquartered in Helsinki, Blox Car has 11,000 users and 800 registered cars, out of which 100 cars can be rented instantly. Now the Nordic mobility-as-a-service startup wants to expand speedily in Finland and overseas and has started a crowdfunding campaign to support their attractive vision. Blox Car’s target is to raise 500,000 euros and for as little as 500 euros anyone can buy a piece of the company and help drive it forward.
“Studies have shown that younger generations are not interested in owning cars and freedom to move is seen as more important than ownership. There are several car sharing service in the world, but none that are global and none as successful as us in Finland. We want to be the first one that makes it possible to rent a peer-to-peer car with a single login on different continents,” says CEO, Paul Nyberg.
Blox Car is not thinking of conquering the world alone. The globalisation of the peer-to-peer service is made possible through cooperation between international digital marketplaces and other mobility services. Blox Car, produced by Shareit.global Oy, and the aim is to collect several mobility services behind one user interface.
With the funds raised in the crowdfunding the internationalisation will be started in the Northern and Middle European markets. The company has in about month raised about 160,000 euros on the crowdfunding platform FundedByMe.
“Would you have invested in Airbnb 10 years ago if you’d known how it would change the market? The same change is now happening in the sharing and circular economy of mobility and ordinary people have the chance to be a part of this success story,” Nyberg says.
The crowdfunding campaign is open until the 12th of August.
Contact and details:
Paul Nyberg Santeri Petrell
CEO CMO
+358 40 310 0089 +358 400 68 4402
paul@bloxcar.fi santeri@bloxcar.fi
Den finländska Blox Car specialiserar sig på P2P-hyrning av personbilar. Företaget är en “Airbnb för bilar” där bilägare kan hyra ut sina bilar och andra kan hitta en bil att hyra. Blox Car erbjuder en plattform för enkel och trygg uthyrning. Vi anser att tryggheten i tjänsten är en styrka och vi har tillsammans med försäkringsbolaget If tagit fram skräddarsydda försäkringar för P2P-verksamhet. Pålitlighet byggs upp i tjänsten genom registreringen, antalet gjorda hyrningar samt utvärderingen och feedbacken av andra användare.
Vi översteg nyligen 10 000 användare och har sammanlagt över 600 registrerade bilar, varav 150 är kontinuerligt tillgängliga i tjänsten. Blox Car belönades i höst på Slush som den bästa mobiltjänsten som stöder hållbar utveckling i Finland 2018 och vi är också med på den nyaste listan för ‘De mest intressanta företagen inom cirkulär ekonomi’, som är sammanställd av Jubileumsfonden för Finlands självständighet Sitra.
Med den nyligen startade massfinansieringen siktar vi på att samla in 500 000–1 000 000 euro för teknisk utveckling och internationalisering. “Detta är en unik möjlighet till att med egen insats delta i hållbar utveckling av trafiken. Blox Car är ett meningsfullt tillväxtföretag också från en investeringssynvinkel, eftersom man själv kan uppleva enkelheten och den ekonomiska nyttan av P2P-hyrningen genom att ta del av tjänsten”, säger grundaren och VD:n av Shareit.global Oy Paul Nyberg.
Blox Car har redan fått affärsänglar bakom sig, varav den mest kända lär vara Mikko Silventola. Han har tidigare investerat bland annat i Bolt (fd. Taxify), som nu uppskattas vara värd 1 miljard. Silventola har också tidigare haft en god uppfattning om nya och snabbt växande mobilitetstjänster.
Du kan bli ägare av den finländska Blox Car med en investering på 500 euro, men det finns även större andelar för de som är ute efter mer. Investeringarna görs via FundedByMe: https://www.fundedbyme.com/sv/campaign/8462/shareit-global-oy/?type=e
Kontakt och ytterligare information:
Paul Nyberg
CEO
+358 40 310 0089
paul@shareit.fi
Blox Car is een P2P autoverhuur service waarbij particulieren geld kunnen verdienen aan hun eigen auto. Geregistreerden kunnen door middel van een online platform gemakkelijk een auto verhuren, én betaalbaar huren. Het online platform maakt mogelijk dat dit op een simpele en veilige manier gebeurd.
Samen met de Finse verzekeringsmaatschappij If, heeft de award-bekroonde mobiliteits startup een op maatgemaakte verzekeringsdekking gecreëerd speciaal voor peer-to-peer verhuur. De vertrouwensband tussen gebruikers wordt opgebouwd door middel van het registratie proces, waarbij men feedback en reviews van andere gebruikers kan inzien, alvorens verder te gaan tot huur/verhuur.
Blox Car heeft op dit moment 10.000 geregistreerden en 600 auto´s in zijn service, waarvan er 150 continu beschikbaar zijn. Blox Car is in 2018 door Slush bekroond met de award ´Best Mobile Service Supporting Sustainable Development in Finland´. Ook is Blox Car benoemd tot één van de meest interessante bedrijven in de circulaire economie in Finland door het Finse innovatiefonds Sitra.
Het streven van de reeds geopende crowdfundactie is om €500.000–€1.000.000 euro op te halen en op deze manier verder te kunnen investeren in technische ontwikkeling en te internationaliseren. Volgens serie-ondernemer, oprichter en CEO van Blox Car Paul Nyberg, “This is a unique opportunity to own a part of the sustainable development of transport. Blox Car is a meaningful growth company from an investing point of view also because you can try how effortless and economically sensible peer-to-peer renting is by trying the service.”.
Blox Car werkt inmiddels samen zijn eerste Angel Investors. Eén van deze bekende investeerders is Mikko Silventola. Silventola investeerde eerder al in transportservice Bolt (v.h. Taxify). de geschatte waarde van Bolt op dit moment bedraagt 1 biljoen euro. Kortom: een investeerder met een goede kijk op snelgroeiende transport services.
Stap nu in! Wordt mede-eigenaar van Blox Car, met een minimum investering van €500. Grotere bedragen zijn uiteraard ook meer dan welkom! Investeringen kunnen gedaan worden via het crowdfunding platform FundedByMe: https://www.fundedbyme.com/sv/campaign/8462/shareit-global-oy/?type=e
Contact & informatie:
Santeri Petrell
CMO
+358 40 068 4402
santeri@bloxcar.fi
Paul Nyberg
CEO
+358 40 310 0089
paul@shareit.fi