Avancerad automationsteknik och agila verktyg gör framgångsrik kommunikation enklare i dagens spridda, multikanalslandskap inom digital marknadsföring. Det finns redan över 3.500 digital kanaler där kunder kan nås genom automatiserande verktyg, säger Juho Mattila, Business Director för Marketing Automation på Liana Technologies.
Digital marknadsförings största utmaning är i dagsläget det stora utbudet av tillgängliga kanaler och vilka verktyg för digital kommunikation som ska användas i dessa. Kanalutbudet ökar konstant och marknadsförare får problem med att välja var och hur deras företag ska synas. De fyra senaste åren har kanalerna ökat tiofaldigt, säger Mattila.
Marketing Automation förser marknadsförare med användbar kunddata och information om kundens beteende online, vad de söker efter och vad de är intresserade av. Marketing Automation gör samtidigt kommunikationen mot kunderna mer kostnadseffektiv.
Vidare har kundens köpvanor och beteende ändrats, vilket ställer nya krav på företagen. Dagens kunder är självständiga och krävande. De vill ha mer information om produkter och tjänster, söker efter detta genom flera kanaler, och gör sitt slutgiltiga beslut baserat på informationen de finner. Köpbeslutet är redan taget när en kund loggar in på en webbshop eller besöker en fysisk butik. Marketing Automation möjliggör kommunikation mot kunden vid rätt tidpunkt som är relevant och intressant, och som i slutändan övertygar kunden om att köpa.
LianaCEM är ett Marketing Automation-system och en kunddatabas utvecklad av Liana Technologies. Den möjliggör för marknadsförare att komma närmare kunden. LianaCEM följer kundens digitala avtryck och skapar en kundprofil utefter den insamlade informationen. Baserat på denna information kan företag nå kunder vid rätt tillfälle med rätt information som är relevant för kunden.
Liana Technologies fokuserar på användarvänliga och effektiva lösningar som arbetar sömlöst med varandra. Marknads och PR-cloudets produkter täcker hela marknadskommunikationens digitala spektrum och möjliggör för digitala kontaktpunkter mot kunden under hela kundresan.
Liana Technologies deltar i Stockolm Content Marketing Group Meetup torsdagen den 8/12. Temat för eventet är de senaste verktygen och trenderna inom digital marknadsföring. Juho Mattila, Business Director för Marketing Automation på Liana Technologies kommer hålla en presentation om Marketing Automation och E-mail marketing.
För mer info
Juho Mattila
Business Director, Marketing Automation
Liana Technologies Ltd.
[email protected]
+358 40 836 7216
Liana Technologies AB är ett nordiskt programvaruföretag som specialiserar sig i digitala verktyg för marknadsföring och kommunikation. Liana Technologies (känt som ”Koodiviidakko Oy” i Finland) är Finlands största företag inom marknadsföring och kommunikation och företaget har varit med på ”Deloitte Finland Technology Fast 50” sju år i rad. Huvudkontoret ligger i Finland och företaget har internationella kontor i Stockholm, Hamburg, Paris, Dubai och Hong Kong.
© Liana Technologies