Liana Technologies, ett av de ledande företagen inom digital marknadsföring och kommunikation, utmanar leverantörer av automationstjänster med sin unika SaaS-koncept. I stället för ett stort, tidskrävande projekt ser företaget på marketing automation som ett agilt projekt som genomförs ett steg åt gången i nära samarbete med kunder.
Liana Technologies agila approach mot marketing automation avviker från andra på marknaden. Generellt brukar man se på marketing automation som ett stort IT-projekt som skakar företagets processer i grunden och kräver samtidigt mycket jobb och tålamod från hela organisationen. Vi på Liana Technologies tror på automation som utgår från kundernas behov.
“Man ska inte ändra allt på en gång utan börja med de viktigaste och enklaste automationerna och fortsätta mot mer krävande processer en åt gången. Så här kommer kunden i gång med automationerna snabbt och effektivt. Målet är också att lära sig så mycket som möjligt i början av automationsprojektet så att resten av projektet kan styras åt rätt håll,” säger Lari Suomalainen, Global Head of Sales hos Liana Technologies.
I sitt enklaste utförande handlar marketing automation om att automatisera rutinmeddelanden som till exempel orderbekräftelser. Därtill kan den också användas för att samla in kundinformation från olika kanaler, följa upp marknadsföringens effektivitet och utveckla strategier för marknadsföring. Liana Technologies har utvecklat ett effektivt verktyg för marketing automation som enkelt kan skalas enligt olika behov.
“Med hjälp av LianaCEM™ kan vi erbjuda marketing automation till alla från storföretag till SME-företag. Verktygets funktioner och användningsmöjligheter är många och det går enkelt att skräddarsy lösningar som anpassar sig efter kundernas varierande behov. Verktyget har designats så att man inte behöver vara programmerare för att kunna använda det“, berättar Suomalainen.
Liana Technologies står i framkant av den senaste teknologin för marknadsföring och kommunikation. Företagets verktyg har kraftfulla och användarvänliga lösningar för varje aspekt av aktiviteter för digital marknadsföring och kommunikation. Liana Marketing Cloud™ och Liana PR Cloud™ -produktfamiljerna inkluderar verktyg för innehållshantering på webbplats, online-handel, bevakning av både journalistiska och sociala medier, E-mail marketing och marketing automation.
Alla lösningar levereras som heltäckande SaaS-tjänster (Software as a Service). Kunden får då inte bara verktyget utan också service från vårt kunniga support-team och de senaste produktuppdateringarna till sin förfogan.
Liana Technologies deltar i Webbdagarna i Stockholm den 21-22 mars 2017. Eventet är den ledande mötesplatsen för alla som arbetar med digitala kanaler.
För mer information, kontakta:
Lari Suomalainen
Global Head of Sales
Liana Technologies AB
[email protected]
+358 45 124 5857
Liana Technologies är ett mjukvaruföretag som utvecklar molnbaserade Marketing Cloud och PR Cloud -tjänster avsedda för företag. Huvudkontoret ligger i Oulu, Finland, och försäljningskontoren finns i Stockholm, Helsingfors, Hamburg, München, Paris, Dubai och Hong Kong. Liana Technologies är ett snabbt växande företag med över 3 500 företagskunder. Liana Technologies har för sjunde året i rad placerats på Deloitte Technology Fast 50 listan och har även utnämnts till Finlands representant och finalist i European Business Awards 2016/2017. Liana Technologies är ett privatägt företag som grundades 2005.
© Liana Technologies