Liana Technologies, ett nordiskt mjukvaruföretag som utvecklar molnbaserade tjänster för professionella inom digital marknadsföring och kommunikation, meddelar att de integrerar sina Marketing Cloud -mjukvarulösningar med Google Adwords-tjänster. Tack vare denna integration kan marknadsförare direkt med hjälp av Liana-verktyg ta hand om sin annonsering på Google, utnyttja kunddata från flera digitala kanaler och nå ut till sina befintliga och eventuella kunder mer effektivt.
Den nya Google ads-integrationen kompletterar våra mjukvarulösningar för digital marknadsföring och kommunikation med betald sökmotorannonsering. Marknadsförare kan nu enkelt med en enda plattform genomföra alla delar av sin marknadsföringsstrategi; De kan till exempel kombinera Google-annonser med marketing automation eller locka besökare till sin webbsida med betalda annonser. Detta är av grundläggande betydelse för marknadsförare som nuförtiden kämpar med ett kontinuerligt ökande antal verktyg och data som är utspridd i olika system,” förklarar Lari Suomalainen, Global Head of Sales på Liana Technologies.
Med hjälp av Google AdWords-integrationen kan marknadsförare hantera kunddata mer effektivt under hela den digitala marknadsföringsresan. I början av kundens köpprocess hjälper Lianas lösningar marknadsförare att hantera data, nå ut till nya målgrupper och bygga företagets varumärke online. Senare i kundresan kan Liana Technologies verktyg användas för att automatisera och effektivisera marknadsföringsprocesser.
Genom att använda en enda plattform från en enskild mjukvaruleverantör som nav för datahantering, kan marknadsförare rikta sitt content mot ännu mer tydligt definierade målgrupper. Det är till exempel möjligt att engagera besökare på en viss webbsida eller hitta nya målgrupper som liknar befintliga kontakter i företagets mottagarregister. Med befintlig kunddata som bas kan man öka räckvidden för sin marknadsföring och fördela annonsbudgeten mellan målgrupper med störst potential.
“Vi på Liana Technologies är mycket entusiastiska över de nya möjligheter som vi kan erbjuda digitala marknadsförare. Integrationen med Google möjliggör för oss att fortsätta lösa kundernas mångfaldiga problem i den digitala omvärlden och förstärka vår position som en omnichannel MarTech leverantör,” säger Samuli Tursas, VD, Liana Technologies.
Kontakta för mer information:
Juho Antikainen
Sales Director, Sweden
Liana Technologies Ltd.
+358400411346
[email protected]
Lari Suomalainen
Global Head of Sales
Liana Technologies Ltd.
+358 45 124 5857
[email protected]
Samuli Tursas
Managing Director
Liana Technologies Ltd.
+358 40 513 5890
[email protected]
Liana Technologies är den perfekta samarbetspartnern till professionella inom digital marknadsföring och kommunikation. Med våra agila mjukvarulösningar kan våra kunder få mätbara resultat och effektivt nå ut till sina målgrupper - hela vägen under den digitala kundresan. Fler än 3500 företag och organisationer i Europa, Asien och Mellanöstern litar på oss och våra lösningar. Utöver huvudkontoret i Uleåborg, Finland, har bolaget sina internationella säljkontor numera i Stockholm, Helsingfors, Hamburg, München, Paris, Dubai och Hong Kong.
© Liana Technologies