Legendariska rockikonerna KISS skapar vågor på dryckesmarknaden med KISS Rum Kollection – en ny portfölj inkluderande Kiss Black Diamond Premium Dark Rum och KISS Detroit Rock Premium Dark Rum.
Finns det något bättre sätt för ett band som släppt klassiska album sedan tidigt ’70-tal och definierat generationers musiksmak över hela världen än att fira sin katalog med lanseringen av två premium drycker som hyllar några av deras mest legendariska stunder?
KISS Black Diamond Premium Dark Rum har fått sitt namn och karaktär från rockmonoliten och avslutande låten på KISS debutalbum som släpptes 1974. Som avslutningslåt på KISS självbetitlade debutalbum från 1974, och inpräntad i musikhistorien på ett av världens genom tiderna bästa livealbum - KISS Alive - blev Black Diamond omedelbart en klassiker. Med sitt karaktäristiska riff och skyhöga igenkänningsfaktor i sången visade Black Diamond varför KISS låtskrivande var på en helt annan nivå. KISS Black Diamond Premium Dark Rum har inte bara lånat sitt namn från denna pelare inom musikhistorien, det är också en exceptionellt välblandad mörk rom lagrats på ekfat upp till 15 år.
Nu lanseras också KISS Detroit Rock Premium Dark Rum och med namnet lånat av en av fansens favoritklassiker, ‘Detroit Rock City’ lever denna premiumrom upp till låtens arv. En otroligt mjuk rom, baserad på ett urval av de finaste Dominikanska romfaten lagrade mellan 8 och 15 år. Romen håller exceptionellt hög kvalitet och fick sin listning via Systembolagets blindprovningsprocess. Brands for Fans och Umida Groups internationellt erkända Master Blender, Daniel Henriksson har tillsammans med bandet skapat en balanserad men slagkraftig rom som tilltalar såväl romkonnässörer som kräsna KISS-fans världen över. Designen på flaskan kommer också tilltala alla KISS-fans med sina referenser till dubbelplatina-albumet Destroyer, som inleder med just Detroit Rock City.
KISS säger:
KISS founding member, Paul Stanley, “When Brands For Fans approached us we suggested a KISS Rum Kollection. Our master blended rums now showcase individual distinct and unique nuances making them awesome to stand alone or rock out in a cocktail.”
Om KISS Black Diamond Premium Dark Rum
Doft: Nyanserade toner med tydlig fatkaraktär. Distinkta drag av torkad frukt, karamell, arrak, vanilj, apelsinskal och nötter.
Smak: En smakupplevelse i flera lager med en återhållen sötma och utpräglad fatkaraktär. Väldefinierade toner av torkad aprikos, arrak, vanilj, nötter, torkade dadlar, vaniljpudding, kanel och choklad.
KISS Black Diamond Premium Dark Rum
Systembolagets artikelnummer: 82250-02
Alkoholhalt: 40%
Ursprung: En blandning av karibisk mörk rom, upp till 15 år gammal.
Volym: 500 ml
Pris: 369 Sek
Om KISS Detroit Rock Premium Dark Rum:
Doft: Nyanserad kryddighet, tydlig ekkaraktär med noter av arrak, torkade fikon, sultanrussin, farinsocker och choklad.
Smak: Initialt återhållen sötma, växer med arraknoter, mörk choklad, aprikos, torkade fikon, nötter, knäck och apelsin.
KISS Detroit Rock Premium Dark Rum
Systembolagsnr: 4069401
Alk.styrka: 45%
Ursprung: Ett urval av Reserve Romfat från Dominikanska Republiken lagrade mellan 8 och 15 år.
Volym: 700 ml
Pris: 449 kr.
Följ KISS Rum Kollection
Facebook: kommer snart
Instagram: kommer snart
Hemsida: kommer snart
Om KISS:
KISS fortsätter att hålla ställningen som ett av de mest inflytelserika band genom rockens historia efter 45 år. KISS har fått fler guldskivor än något annat band i The Recording Industry Association of America (RIAA)s historia, där de delat ut guld och platinumskivor till 26 KISS album och de fyra soloalbum som släpptes simultant - en bedrift inget band lyckats med tidigare. Till dags dato har KISS släppt 44 album, där 14 av de nått platinumförsäljning och tre stycken sålt multi platinum. KISS har sålt mer än 100 miljoner album världen över, och de skapar än idag fans i generation efter generation. KISS fortsätter bygga det momentum de fick nyligen med utsålda turnédatum, fantastisk mediatäckning och konstant fenomenala konsertframträdanden på deras End of the Road-världsturné, som nu är schemalagd för att fortsätta 2021. För mer information om bandets aktiviteter och evenemang, gå till www.KissOnline.com.
Om Epic Rights
Epic Rights är ett branschledande varumärkes-, merchandising-, och artistservicebolag som representerar en bred portfölj av ikoniska artister och varumärken. Epic Rights erbjuder en mängd tjänster, bl.a licensiering för försäljning, turné-merchandising, D2C affärer, VIP/Fansupplevelser och Fans-engagemang. Epic Rights har sitt huvudkontor i Santa Monica, Kalifornien. För mer information, besök www.epicrights.com
För mer information, kontakta:
Global Brand Manager
Tiffany Ingle
+46 76 304 66 55
Business Development Manager
Yvonne Wener
+46 72 727 11 28
Email: [email protected]
www.facebook.com/BrandsForFans
Instagram @brandsforfans
Twitter @BrandsForFans
Om Brands For Fans
Brands for Fans är ett svenskt bolag på en global marknad, ledande inom marknadsföring och försäljning av alkoholprodukter producerade av och tillsammans med artister. Genom ett tätt samarbete med band och artister som t.ex Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Judas Priest, KISS, Motörhead, Rammstein, Scorpions, Slayer och Sweden Rock Festival lanseras attraktiva produkter för fansen. Vårt sätt att skapa framgångsrika affärer för både artister och dryckesproducenter har gett oss möjlighet att nå såväl rockpubliken som dryckeskonnässörer.
Verksamma sedan: 2012. Brands For Fans är en del av Umida Goup sedan 2018.
Varumärken: Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Judas Priest, KISS, Motörhead, Rammstein, Scorpions, Slayer och Sweden Rock Festival.
Affärsidé: Att, genom livsstilsprodukter, stärka bandet mellan artister och deras fans.
© Liana Technologies