Om du ska göra någonting – gör det ordentligt. Det är HammerFalls filosofi I alla lägen och gäller I högsta grad även den vodka som bandet nu lanserar.
För de svenska heavy metal-kungarna har det aldrig varit ett alternativ att vara näst bäst. Vare sig om det handlar om en konsert, en skivinspelning – eller bandets första vodka – är siktet alltid inställt på en guldplacering.
Sångaren Joacim Cans beskriver stolt deras senaste släpp, HammerFall Premium Vodka, som ett ”frisk fläkt”. – Jag tror många kommer bli överraskade över hur bra den smakar. Den är väldigt klar och len men har samtidigt ett pepprigt temperament, säger han entusiastiskt.
Gitarristen Pontus Norgren är lika exalterad som sin kollega. Han är den största vodkaconnoisseuren i bandet och vet hur knepigt det kan vara att hitta en riktigt bra vodka. Men efter ett stort antal provningar visste både han och de andra medlemmarna att de hittat rätt. HammerFall Premium Vodka är den sortens vodka som inte behöver kylas ned till minusgrader eller blandas ut med läsk för att avnjutas. Servera den rumstempererad och den kommer att smaka minst lika bra.
– Varför inte dricka den till din favoriträtt? Eller gör en sagolik pasta à la vodka. Den här vodkan kommer att gifta sig perfekt med bacon, lök och tomat.
Både Cans och Norgren är medvetna om risken att deras fans kommer att placera flaskan i favorithyllan istället för att dricka den. Med tanke på den unika designen är det fullt förståeligt. Men gör dig själv en tjänst: köp två flaskor. En för att dricka och en för att ha som prydnad. För en sak är säker: det är inte varje dag du får chansen att dricka någonting lika välsmakande som HammerFall Premium Vodka.
– Kom ihåg att bara det bästa är gott nog, säger Cans.
Om HammerFall
Bandet bildades I Göteborg 1993 och redan med debutalbumet “Glory to the Brave” (1997) blev de ett stort namn på den internationella hårdrocksscenen. Med låtar som ”Hearts on Fire” och ”Last Man Standing” blev de en av förgrundsgestalterna inom klassisk metal. Efter debuten har gruppen släppt ytterligare nio album varav ”Built to Last” (2016) är den senaste. Bandet är i full färd med att spela in sin elfte fullängdare, DOMINION, som släpps den 16:e augusti. HammerFall består av Joacim Cans, Oscar Dronjak, Pontus Norgren, Fredrik Larsson och David Wallin.
Om HammerFall Premium Vodka
HammerFall Premium Vodka har en ren, klar och len smak, med spår av citrus och mandel.
Vodkan kan serveras rumstempererad men även ”on the rocks”, som en kyld snaps eller varför inte göra en riktig ”Metal” drink med massor av isbitar som serveras i highballglas!
Fakta om HammerFall Premium Vodka
Systembolaget: Beställningssortimentet
Artikelnummer: 80475-01
Pris: 499 sek
Producent: Götene Vin & Spritfabrik AB
Leverantör: Brands For Fans Sweden AB
Alkoholhalt: 40,0 %
Volym: 700 ml
Producerad i Sverige
För mer information kontakta:
Sari H Wilholm
PR & Marketing Manager
[email protected]
070-727 16 28
Yvonne Wener
Business Manager
[email protected]
072-727 11 28
www.brandsforfans.se
www.facebook.com/BrandsForFans
Instagram: brandsforfans
Twitter @BrandsForFans
Epost:[email protected]
Hammerfall Final Frilagd Highres Product.png
Storlek: 10,04 MB Typ: png Upplösning: 4312x7666Hammerfall Final Frilagd Highres Product.png
Storlek: 10,04 MB Typ: png Upplösning: 4312x7666Om Brands For Fans
Brands For Fans är ett svenskt företag på en global arena, ledande inom försäljning och marknadsföring av alkoholdryck producerad med och av artister. Genom nära samarbete med band/artister som Ghost, Hammerfall, In Flames, Jonas Åkerlund, Motörhead, Mustasch, Plura, Rammstein, Scorpions, Slayer, Status Quo och Sweden Rock Festival lanseras attraktiva produkter för fansen. Vårt sätt att skapa affärsframgångar för både artister och dryckesproducenter har gjort att vi fångat såväl rockpublik som dryckesintresserade genom kvalitativa releaser och trovärdig kommunikation.
Verksamhetsstart: 2012
Varumärken: Ghost, Hammerfall, In Flames, Jonas Åkerlund, Motörhead, Mustasch, Plura, Rammstein, Scorpions, Slayer, Status Quo och Sweden Rock Festival.
Affärsidé: Att via livsstilsprodukter stärka bandet mellan artister och deras fans.
© Liana Technologies