I ett samarbete mellan ett av världens största rockband, KISS, och den prisbelönta dryckesproducenten Brands For Fans, har nu KISS Rum Kollection utökats med en tredje, och den hittills mest exklusiva medlemmen, KISS Monstrum Ultra Premium Rum.
För att nå upp till den höga nivå som eftersöktes, så gick jakten efter den perfekta romblandningen hela vägen till Latinamerika och Karibien. Mer specifikt så landade man i Jamaica och Guyana, och rom som hade legat på sällsynta och eftertraktade 800-liters arraksfat i minst 14 år.
KISS Monstrum är unikt framtagen av Brands For Fans internationellt och mångfaldigt belönade Master Blender, och resultatet är en extremt högkvalitativ rom med en bärnstensfärgad nyans. Anledningen till den ljusa profilen är att KISS Monstrum är helt fri från tillsatt socker och färgämnen. Den eleganta smakprofilen framhäver den exklusiva stilen av rom som förväntas av en rom med 14 års lagring.
För KISS fansen så är designen en skatt fylld med subtila referenser till det ikoniska bandets historia. Konceptet fokuserar kring ‘Creatures of the Night’, bandets hyllade 10:e studioalbum. Namnet ‘Monstrum’ har en dubbelbottnad mening som både refererar till den latinska översättningen av ‘monster’ (a creature of the night) och en ordlek med ‘rum’.
KISS Monstrum blir kronjuvelen i KISS Rum Kollection och en larger-than-life representation av albumet Creatures of the Night. I linje med den höga ambitionen för KISS Rum Kollection så är även låda och etiketter unika. Både etikett och låda är delvis täckta med självlysande detaljer, en perfekt matchning med en produkt som alltid kommer att lysa starkt, även när de sista ljusen släcks. Varje flaska är dessutom numrerad, då detta är en limiterad produkt.
Samarbetet och produktutvecklingen har främjats av KISS merchandise agent, Epic Rights.
KISS Monstrum smakbeskrivning:
Finns i begränsad upplaga i Systembolagets beställningssortiment
KISS Monstrum Ultra Premium Rum Grand Reserve 14 years
Artikelnummer: 54746
Pris: 1499 kr
About KISS
KISS remains one of the most influential bands in the history of rock and roll after 45 years. KISS has earned more Gold Album Record Awards than any American band in the history of The Recording Industry Association of America's (RIAA) Gold and Platinum certifications with 26 KISS albums and four solo albums released simultaneously—a feat never before achieved by any band. To date, KISS has released 44 albums, with 14 achieving Platinum status and three albums reaching multi-platinum. KISS has sold more than 100 million albums worldwide and their legacy continues to grow their fan base, generation after generation.
KISS continues to build on the momentum recently generated by sold out tour dates, incredible media coverage and consistently phenomenal concert performances on their End of the Road world tour, which is scheduled to continue in 2021. For more information on the band's activities and events, visit www.KissOnline.com.
About Epic Rights
Epic Rights is an industry-leading branding, merchandising and artist's services company representing a diverse roster of iconic music artists such as 21 Savage, KISS, AC/DC, Def Leppard, Katy Perry, Britney Spears, Bob Dylan, the estates of John Lennon, David Bowie and many more. Epic Rights offers a broad range of services, including retail distribution, tour merchandising, global e-commerce, VIP/fan experiences, and fan engagement opportunities. Epic Rights is headquartered in Santa Monica, California. For more information, visit: www.epicrights.com.
About Brands For Fans
Brands For Fans is a fast-growing Swedish company operating in a global market, a leader in production, marketing and sales of beverages produced by and together with artists. Through close collaboration with bands, artists and celebrities such as KISS, Motörhead, Judas Priest and Ozzy Osborne, beverages are launched for the fans in the form of 'liquid merchandise'. Through creating a successful business for both artists and beverage producers, Brands For Fans has the opportunity to reach both the rock audience and beverage connoisseurs by working creatively with product releases and credible communication.
In business since: 2012. From January 2018 Brands For Fans is a part of the stock exchange-listed company UMIDA Group.
Brands: Candlemass, Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Judas Priest, KISS, Motörhead, Ozzy Osbourne, Scorpions, Slayer and Sungen.
För mer information:
Brand Manager
Henric Berntson
+46 70 677 04 88
Head of New Product Development
Yvonne Wener
+46 72 727 11 28
Website: www.brandsforfans.com
© Liana Technologies