Efter 2021 års succélansering av KISS Cold Gin har Brands for Fans, KISS och licensagentur Epic Rights mött den stora efterfrågan på ytterligare en produkt med att lansera Cold Gin Navy Strength. Helt rätt i tiden lanseras ginen i samband med bandets egen årliga återkommande KISS Kruise.
Historien bakom benämningen av en Navy Strength Gin sträcker sig tillbaka till 1700-talet när den brittiska flottan förvarade sin alkohol bredvid sitt krut. Skulle ett fat spricka och läcka innehåll över krutet var det fortfarande explosivt, tack vare den högre alkoholhalten om minst 57%.
KISS Cold Gin Navy Strength 57% baseras på en femfaldigt destillerad sprit där enbär, citronskal och en blandning av utvalda kryddor sätter smaken. Här finns inga artificiella smakessenser eller sötningsmedel. För att bibehålla den högsta kvalitén adderas smaker från macererade enbär och citronskal som blandas med destillatet, vilket ger en perfekt balans. Det här är en kvalitetsprodukt i högsta klass skapad av vår globalt välrenommerade in-house Master Blender Daniel Henriksson.
KISS Cold Gin Navy Strength inte bara smakar fantastiskt, formgivningen på etiketten är en fantastisk hommage till KISSTORY och bandets musikaliska ursprung. Den stilrena flaskan och etikettens iögonfallande silver och gulddetaljer, med alla fyra bandmedlemmar metalliskt illustrerade på varsin sida Brooklynbron. Framsidesetiketten innehåller också en guldskiva och ikoniska landmärken från New York City och Manhattans horisontlinje. Detaljer som det vackra art deco mönstret bakom guldskivan är baserad på fjällen på The Demon’s stövlar.
“KISS Kollection, Drink It Up by KISS, har nu sålt över 250 000 flaskor sedan lansering och nu är vi är otroligt stolta över detta fantastiska komplement till portföljen, och dessutom i perfekt timing för KISS Kruise” säger Yvonne Wener, affärsområdesansvarig på Brands For Fans.
Produkten kommer finnas tillgänglig från och med den 30:e augusti 2022 på Systembolagets beställningssortiment, Europeiska fastlandet, Storbritannien samt Nordiska monopolen medan den släpps i USA i samband med KISS Kruise i slutet av oktober. Klicka här för att beställa
Smakprofil KISS Cold Gin Navy Strength:
Fakta KISS Cold Gin Navy Strength:
Systembolaget: Beställningssortimentet
Artikelnummer: 57525
Pris: 499 Sek
Producent: Brands For Fans Sweden AB
Leverantör: Brands For Fans Sweden AB
Alkoholhalt: 57 %
Volym: 700 ml
Ursprung: Sverige
Om KISS:
KISS fortsätter att hålla ställningen som ett av de mest inflytelserika band genom rockhistorien efter 45 år. KISS har fått fler guldskivor än något annat band i The Recording Industry Association of America (RIAA)s historia, där de delat ut guld och platinumskivor till 26 KISS album och de fyra soloalbum som släpptes simultant - en bedrift inget band lyckats med tidigare.Till dags dato har KISS släppt 44 album, där 14 av de nått platinumförsäljning och tre stycken sålt multi platinum. KISS har sålt mer än 100 miljoner album världen över, och de skapar än idag fans i generation efter generation. KISS
fortsätter bygga det momentum de fick nyligen med utsålda turnédatum, fantastisk mediatäckning och konstant fenomenala konsertframträdanden på deras End of the Road-världsturné, som planeras fortsätta 2022. För mer information om bandets aktiviteter och evenemang, gå till www.KissOnline.com.
Om Epic Rights:
Epic Rights är ett globalt merchandise-företag som representerar en mångsidig lista över ikoniska musikartister och varumärken som AC / DC, KISS, Aerosmith, David Bowie, John Lennon, Def Leppard, Britney Spears, * NSYNC och många fler. Epic Rights erbjuder ett brett utbud av tjänster, inklusive retail licensiering, e-handel, turné, VIP och fanklubbar. Epic Rights har sitt huvudkontor i Santa Monica, Kalifornien. För mer information, besök: www.epicrights.com.
Om Brands for Fans:
Brands For Fans är ett svenskt företag på en global marknad som är ledande inom marknadsföring och försäljning av alkoholprodukter producerade av och tillsammans med artister.
Genom ett nära samarbete med band och artister som Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Judas Priest, KISS, Motörhead, Rammstein, Scorpions och Slayer har det lanserats attraktiva produkter för fansen. Vårt sätt att skapa framgångsrika affärer för både artister och dryckesproducenter har gett oss möjlighet att nå både rockpubliken och finsmakar, genom att arbeta kreativt med våra lanseringar och med trovärdig kommunikation. Brands For Fans grundades 2012, från januari 2018 är Brands For Fans en del av UMIDA Group. Varumärken: Candlemass, Def Leppard, Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, KISS, Motörhead, Rammstein, Scorpions, Slayer och Sungen.
Affärsidé: Att via livsstilsprodukter stärka kopplingen mellan artister och deras fans.
För mer information om Brands For Fans, kontakta:
Head of Brands For Fans
Yvonne Wener
Mobil: +46 72 727 11 28
E-mail: [email protected]
Head of Marketing
Christina Andersson
Mobil: +46 72- 092 39 38
E-mail: [email protected]
Hemsida: www.brandsforfans.com
Email: [email protected]
www.facebook.com/BrandsForFans
Instagram @brandsforfans
© Liana Technologies