Segmentet blanddrycker har fortsatt visa stark tillväxt både i Sverige och internationellt de senaste åren. Den 1 mars lanserar Umida Group en ny ekologisk och hållbara blanddryck under det nya varumärket Tropida i nästan 400 butiker av Systembolagets butiker!
Tropida kommer bli ett nytt varumärke inom det omåttligt populära segmentet blanddrycker, ett av få segment som fortfarande visar volymtillväxt i Sverige, +4%, under 2022, när hela Systembolaget minskat i volym med -4%.
Tropida Tropical Punsch har tagit sig in på Systembolagets hyllor via att stå som ensam vinnare när 48 ekologiska blanddrycker blindprovades.
Varumärket Tropida är nyskapat från det innovativa bolaget Umida Group som redan äger och driver varumärken som Ekobryggeriet, ELIN, Joluca Cocktails, JÄRN med flera. Tropida andas retro, hållbarhet och kvalitet. Nyheten Tropida Tropical Punch lanseras den 1 mars på Systembolaget och kommer finns på hyllan i minst 373 butiker runtom i landet, samt finns även tillgänglig att beställa. Tropida Tropical Punch har även klarat av Systembolagets hårda granskning av odling, produktion och fyllning för att uppnå märkningen ”Hållbart Val”.
Tropida Tropical Punch är en ekologisk kolsyrad blanddryck med smak av kokosnöt och ananas där inspirationen är hämtad från exotiska breddgrader där tropiska smaker är dominerande. Tropida Tropical Punch kommer paketerad i en 250 ml burk och har en härlig retrodesign vilket blir en given färgklick till alla vårens och sommarens festliga tillställningar. För den bästa tropiska upplevelsen servera drycken i ett glas över ett par isbitar och drick den som den är.
”Vi väldigt glada och stolta över att idag lansera Tropida Tropical Punsch. Med denna lansering utökar vi vårt sortiment av blanddrycker och hållbart val märkta produkter, något som går i linje med vad konsumenterna efterfrågar.” säger Christina Andersson, Marketing Manager på Umida Group.
Tropida
Ursprung: Sverige
Artikelnr: 1086
Pris: 16 kr ex pant
Volym: 250 ml
Alkoholhalt: 4,5%
För mer information vänligen kontakta:
Christina Andersson, Marknadschef Umida Group AB
E-post: [email protected]
001_pina_colada_rtd_250ml_134x53_can_studio_scene_v5_retouched_delivered.png
Storlek: 6,77 MB Typ: png Upplösning: 3000x4000001_pina_colada_rtd_250ml_134x53_can_studio_scene_v5_retouched_delivered.png
Storlek: 6,77 MB Typ: png Upplösning: 3000x4000Umida Group AB (publ) (Umida), is a company group in the beverage industry that produces, markets and sells wine, spirits, mixed drinks, mulled wine and other alcoholic beverages as well as liquid foods. Umida Group is an innovative, quality and environmentally conscious beverage company with the vision to create sustainable tasting experiences.
Through the subsidiaries Götene Vin & Spritfabrik AB, Umida Partners AB (formerly Vinfabriken Sverige AB), Brands For Fans Sweden AB and the Cefour International brand, both own and external clients' brands are produced, sold and distributed in innovative and environmentally smart packaging solutions . Today, Umida Group operates in an international market with customers and clients in several different countries.
© Liana Technologies