I år firar rocklegenderna Def Leppard 45-årsjubileum och sin massiva inverkan på rockhistorien! Som en del av firandet kommer prisbelönta spritproducenten Brands For Fans lansera inte bara en, utan två speciellt framtagna premium gin.
Med lanseringen av två nya Def Leppard gin vill Brands For Fans hylla ett av rock 'n' rolls mest
legendariska och inflytelserika band och deras arv. Självklart är dessa ginprodukter uppkallade efter två låtar på Def Leppards ikoniska album Hysteria: "Animal" och "Rocket." Ginen är utvecklad av Brands For Fans globalt erkända master blender Daniel Henriksson och med genomgående hög fokus
på kvalitet kommer det levereras en rock 'n' roll-livsstil hemma hos såväl Def Leppard fans som ginkännare.
I utvecklingen av produkterna har Brands for Fans arbetat med Epic Rights, som är Def Leppards licensieringsbyrå.
Def Leppard 'Animal' är en klassisk London Dry Gin med hög intensitet av smaker. Det spannmålsbaserade destillatet innehåller mycket enbär, citron och örter. Ginen är kryddig och djärv och har alla klassiska ginattribut som du kan förvänta dig av en London Dry Gin. Etikettdesignen är inspirerad från hitsingeln "Animal" från albumet Hysteria.
Def Leppard 'Rocket' är en premium distilled gin med hög intensitet av smaker. Även här innehåller det spannmålsbaserade destillatet mycket enbär och örter. För en intensifierad upplevelse av botanisk karaktär, har lavendel och citron blandats i destillatet. Här kommer inspirationen från lavendellabyrinterna i Sheffield (Manor Lodge). Inga tillsatta sötningsmedel, vilket säkerställer vätskans renaste kvalitet. Etikettdesignen är inspirerad från hitsingeln "Rocket" från albumet Hysteria.
Produkterna lanserades den 10 juni 2022 i Sverige, Europa och USA. Ginen finns att beställa här: https://brandsforfans.com/
Smakprofil Def Leppard - 'Animal' London Dry Gin:
Färg – vattenklar
Doft – intensiva aromer med tydlig karaktär av enbär, örter och citrus
Smak – kryddig, mycket smak med tydliga toner av enbär, citronskal och örtkaraktär
Avslut – komplex, fyllig och långvarig. Elegant, välbalanserad och torr finish
Smakprofil Def Leppard - 'Rocket' Premium Distilled Gin:
Färg – vattenklar
Doft – kryddiga, klara toner av enbär och lavendel. Ljus blommig, vegetativ med balanserade aromer av citron
Smak – rik och tydlig karaktär av enbär, lavendel, örter och citrus
Avslut - fyllig, rik och långvarig karaktär av enbär med distinkt smak av lavendel som dröjer länge
Om Def Leppard
Med mer än 110 miljoner sålda album över hela världen och två prestigefyllda Diamond Awards i USA, 2019 Rock & Roll Hall of Fame® invalda Def Leppard - Joe Elliott (sång), Phil Collen (gitarr), Rick Savage (bas), Vivian Campbell ( gitarr) och Rick Allen (trummor) — fortsätter att vara en av de viktigaste krafterna inom rockmusik. Under loppet av sin karriär har bandet producerat en serie klassiska banbrytande album som sätter ribban för generationer av musikfans och artister. Gruppens spektakulära liveshower och arsenal av hits har blivit synonymt med deras namn, vilket ledde till att Def Leppard anses vara en institution inom både musik- och turnébranschen. Def Leppards inflytelserika karriär inkluderar mångtaliga hitsinglar och banbrytande multi-platinaalbum – inklusive två av de mest sålda albumen genom tiderna, Pyromania och Hysteria, som fångar gruppens legendariska låtar och sammanför klassiska Leppard-hits som "Rock of Ages", "Pour some sugar on me" och "Foolin". Def Leppard debuterade i januari 2018 med sin fullständiga inspelningskatalog över hela världen via streaming- och nedladdningsplattformar. Precis som de gjorde med ursprungliga släppen av sina skivor dominerade Def Leppard de världsomspännande listorna igen. Liststatistiken visade deras album på iTunes Top 10 i mer än 30 länder, inklusive Hysteria på #3 i USA och #5 i Storbritannien. Def Leppard hade rekorden #1, #2 och #3 på USA:s katalog albumlista. Bandet har samlat på sig häpnadsväckande 5,5 miljarder streams sedan 2018, och nått en yngre målgrupp mellan 18-44 år som nu representerar 58% av deras fanbas. Dessutom har bandet fått imponerande 15 miljoner följare på sina sociala medieplattformar. Efter stängningen av deras historiska 2018 co-headline stadium- och arenaturné i Nordamerika sålde Def Leppard häpnadsväckande 1 000 000 biljetter och turnén samlade in över $100 000 000,00, en enorm bedrift i dagens turnévärld. Def Leppard kommer att toppa den siffran ännu en gång med ytterligare ett utsålt nordamerikanskt stadiumturné 2022 som sparkar igång för resten av världen. Som alltid fortsätter gruppen att tänja på gränserna med sina elektrifierande liveshower.
Om Epic Rights
Epic Rights är ett globalt merchandise-företag som representerar en mångsidig lista över ikoniska musikartister och varumärken som AC / DC, KISS, Aerosmith, David Bowie, John Lennon, Def Leppard, Britney Spears, * NSYNC och många fler. Epic Rights erbjuder ett brett utbud av tjänster, inklusive retail licensiering, e-handel, turné, VIP och fanklubbar. Epic Rights har sitt huvudkontor i Santa Monica, Kalifornien. För mer information, besök: www.epicrights.com.
Om Brand For Fans
Brands For Fans är ett svenskt företag på en global marknad som är ledande inom marknadsföring och försäljning av alkoholprodukter producerade av och tillsammans med artister.
Genom ett nära samarbete med band och artister som Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Judas Priest, KISS, Motörhead, Rammstein, Scorpions och Slayer har det lanserats attraktiva produkter för fansen. Vårt sätt att skapa framgångsrika affärer för både artister och dryckesproducenter har gett oss möjlighet att nå både rockpubliken och finsmakar, genom att arbeta kreativt med våra lanseringar och med trovärdig kommunikation. Brands For Fans grundades 2012, från januari 2018 är Brands For Fans en del av UMIDA Group. Varumärken: Candlemass, Def Leppard, Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, KISS, Motörhead, Rammstein, Scorpions, Slayer och Sungen.
Affärsidé: Att via livsstilsprodukter stärka kopplingen mellan artister och deras fans.
För ytterligare information om Brand For Fans, vänligen kontakta:
Head of Marketing
Christina Andersson
Mobile: +46 72- 092 39 38
E-mail: [email protected]
Business Development Manager
Yvonne Wener
Mobile: +46 72 727 11 28
E-mail: [email protected]
Website: www.brandsforfans.com
Email: [email protected]
www.facebook.com/BrandsForFans
Instagram @brandsforfans
Twitter @BrandsForFans
Umida Group AB (publ) (Umida), is a company group in the beverage industry that produces, markets and sells wine, spirits, mixed drinks, mulled wine and other alcoholic beverages as well as liquid foods. Umida Group is an innovative, quality and environmentally conscious beverage company with the vision to create sustainable tasting experiences.
Through the subsidiaries Götene Vin & Spritfabrik AB, Umida Partners AB (formerly Vinfabriken Sverige AB), Brands For Fans Sweden AB and the Cefour International brand, both own and external clients' brands are produced, sold and distributed in innovative and environmentally smart packaging solutions . Today, Umida Group operates in an international market with customers and clients in several different countries.
© Liana Technologies