Liana Technologies, Finlands ledande mjukvaruföretag inom digital marknadsföring och kommunikation, växer kraftigt utomlands. Under de senaste åren har företaget växt i Europa, Asien och Mellanöstern. Företaget har etablerat sig på alla dessa marknader med sina högklassiga teknologilösningar och bra kundservice.
Det finska bolaget har aldrig saknat intresse för att söka tillväxt på bortaplanen. Under de senaste fyra åren har bolaget växt från ett litet lokalt varumärke till en global aktör med verksamhet i både Europa, Asien och Mellanöstern. Utöver huvudkontoret i Uleåborg, Finland, har bolaget sina internationella säljkontor numera i Stockholm, Hamburg, München, Paris, Dubai och Hong Kong.
Den största fördelen gentemot andra mjukvaruleverantörer på marknaden är Lianas unika, kundorienterade koncept.
“Vi har utmanat de stora aktörerna på marknaden med vår agila approach mot mjukvara. Medan andra fortfarande planerar har vi redan kommit väl igång med projektet och kunnat leverera konkreta resultat för kunden. Detta skapar trovärdighet och förtroende hos våra kunder”, berättar Juho Antikainen, Country Manager, Sweden, Liana Technologies.
En annan framgångsfaktor för bolaget har varit deras unika, omfattande produktutbud som enkelt kan anpassas till olika behov på olika marknader. Speciellt Lianas agila lösningar för marketing automation har väckt intresse bland kunder och prospekts.
“Våra nya kunder börjar oftast med en av våra lösningar och vill utvidga samarbetet sedan i framtiden. Till exempel den multinationella hotellkedjan, Accor Hotels, använder våra lösningar numera i 31 hotell i Mellanöstern och Afrika. Vår styrka på den globala marknaden är att vi kan skräddarsy våra mjukvarulösningar för att möta alla digitala behov från nybörjare till avancerade användare”, berättar Juho Antikainen.
Alla Liana-mjukvarulösningar utvecklas av företagets egna skickliga medarbetare. “Vi har fattat ett medvetet beslut att behålla företagets nyckelfunktioner in-house. På så sätt kan vi bättre säkerställa en kontinuerlig utveckling av våra lösningar och snabbt reagera på kundernas behov”, säger Antikainen.
Inom de kommande två åren ska bolaget förstärka sin position i Norden, Centraleuropa, Asien och Mellanöstern. “Det är vårt övergripande mål att bli nyckelspelare inom molnbaserade tjänster på alla dessa marknader”, berättar Antikainen.
För mer information:
Juho Antikainen
Country Manager, Sweden
Liana Technologies AB
+358400411346
[email protected]
Liana Technologies är ett mjukvaruföretag som utvecklar molnbaserade Marketing Cloud och PR Cloud -tjänster avsedda för företag. Huvudkontoret ligger i Oulu, Finland, och försäljningskontoren finns i Stockholm, Helsingfors, Hamburg, München, Paris, Dubai och Hong Kong. Liana Technologies är ett snabbt växande företag med över 3 500 företagskunder. Liana Technologies har för åttånde året i rad placerats på Deloitte Technology Fast 50 listan och har även utnämnts till Finlands representant och finalist i European Business Awards 2017/2018. Liana Technologies är ett privatägt företag som grundades 2005.
© Liana Technologies