Svensk börsnoterade Umida Group AB lanserar nu via dotterbolaget Brands For Fans KISS Cold Gin. En premiumgin som fans har väntat på sedan 1974, då bandets rockklassiker med samma namn släpptes. Nu är det återigen dags att höja musiken och ditt glas med KISS Cold Gin för att släppa loss rockstjärnan inom dig.
Brands For Fans inledde ett samarbete med KISS under augusti 2020 och efter de enorma framgångarna med produkterna i KISS Rum Kollection som lanserades i slutet av förra året, har efterfrågan från fansen om ännu en produktlansering från rockgruppen tilltagit. För att besvara den har Brands For Fans, KISS och licensgivaren Epic Rights valt att lansera KISS Cold Gin, en högkvalitativ gin som fullkomligt andas rock’n roll. Liksom bandet är KISS Cold Gin modig och kompromisslös. Inspirerad av bandets rötter i New York City skapar KISS Cold Gin en smakexplosion upp till absolut högsta varvtal. KISS Cold Gin har destillerats fem gånger där basen består av enbär, citronskal samt ett urval av noggrant utvalda kryddor. Ginen innehåller endast naturliga smaker och inga tillsatta sötningsmedel.
Att rockgiganterna KISS samarbetar med det prisbelönta företaget Brands For Fans för att skapa en produkt så ren som den rock'n'roll de spelar är helt naturligt. De första två mörka romprodukterna har sedan lanseringen i slutet av 2020 sålt över 60 000 flaskor och genererar över 10 MSEK i nettoomsättning för Brands For Fans.
Att vi har fått förtroendet från KISS att lansera produkten KISS Cold Gin nästan fem decennier efter att låten släpptes är vi otroligt stolta över. KISS Cold Gin är minst lika välgjord som de prisbelönta mörka romprodukterna som vi lanserade tillsammans med KISS förra året. Gin är ett betydligt större spritsegment och med tanke på efterfrågan av denna produkt från fansen så är våra förhoppningar att denna lansering kommer att överträffa alla våra tidigare lanseringar, säger Filip Lundquist VD Umida Group AB (Publ.)
Som man kan förvänta sig spelar både smaken och utseendet på KISS Cold Gin i en liga för sig. Brands For Fans har tidigare belönats med över 10 medaljer från internationella sprittävlingar för de två första KISS-produkternas höga kvalitet och innovativa design. KISS Cold Gin pryds av silver- och gulddetaljer och har alla fyra bandmedlemmarna metalliskt illustrerade på vardera sidan av Brooklyn Bridge. Huvudetiketten är dessutom prydd med en guldskiva och ikoniska landmärken i New York City samt Manhattans Skyline. Det fantastiska art deco-mönstret bakom skivan är en hyllning till ”The Demon's boots”. Ett etikettkonstverk och en lysande hyllning till KISSTORY och bandets musikaliska rötter. Det här är verkligen en flaska som kommer att sticka ut på butikers hyllor och i många hem runt om i världen.
Brands For Fans lanserade även under april en egen e-handelslösning för europeiska konsumenter, www.brandsforfans.com.
Om KISS:
KISS fortsätter att hålla ställningen som ett av de mest inflytelserika band genom rockens historia efter 45 år. KISS har fått fler guldskivor än något annat band i The Recording Industry Association of America (RIAA)s historia, där de delat ut guld och platinumskivor till 26 KISS album och de fyra soloalbum som släpptes simultant - en bedrift inget band lyckats med tidigare. Till dags dato har KISS släppt 44 album, där 14 av de nått platinumförsäljning och tre stycken sålt multi platinum. KISS har sålt mer än 100 miljoner album världen över, och de skapar än idag fans i generation efter generation. KISS fortsätter bygga det momentum de fick nyligen med utsålda turnédatum, fantastisk mediatäckning och konstant fenomenala konsertframträdanden på deras End of the Road-världsturné, som nu är schemalagd för att fortsätta 2021. För mer information om bandets aktiviteter och evenemang, gå till www.KissOnline.com.
Om Epic Rights:
Epic Rights är ett branschledande varumärkes-, merchandising-, och artistservicebolag som representerar en bred portfölj av ikoniska artister och varumärken. Epic Rights erbjuder en mängd tjänster, bl.a licensiering för försäljning, turné-merchandising, D2C affärer, VIP/Fansupplevelser och Fans-engagemang. Epic Rights har sitt huvudkontor i Santa Monica, Kalifornien. För mer information, besök www.epicrights.com
För mer information kontakta:
Marknadschef
Tiffany Ingle
+46 76 304 66 55
VD
Filip Lundquist
+46 769 42 41 21
Webbsida: www.brandsforfans.com
Epost: [email protected]
www.facebook.com/BrandsForFans
Instagram @brandsforfans
Twitter @BrandsForFans
Om Brands For Fans
Brands for Fans är ett svenskt bolag på en global marknad, ledande inom marknadsföring och försäljning av alkoholprodukter producerade av och tillsammans med artister. Genom ett tätt samarbete med band och artister som t.ex Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Judas Priest, KISS, Motörhead, Rammstein, Scorpions och Slayer lanseras attraktiva produkter för fansen. Vårt sätt att skapa framgångsrika affärer för både artister och dryckesproducenter har gett oss möjlighet att nå såväl rockpubliken som dryckeskonnässörer.
Verksamma sedan: 2012. Brands For Fans är en del av Umida Goup sedan 2018.
Varumärken: Candlemass, Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Judas Priest, KISS, Motörhead, Rammstein, Scorpions, Slayer och Sungen.
Affärsidé: Att, genom livsstilsprodukter, stärka bandet mellan artister och deras fans.
© Liana Technologies