SVERIGES MYSIGASTE HEM lockade ca 1 500 familjer att skicka in sina bidrag för att delta i tävlingen. Av dessa röstades 24 finalister fram i kvalet. Finalen startade i september och avslutades i oktober där våra läsare röstade fram de tre vinnarna. Genom hela tävlingen har över hundratusen personer röstat på sina favoriter.
Tävlingen är avslutad, rösterna räknade och korad till innehavare av Sveriges Mysigaste Hem är Helena och Lennart Specht i Sjuntorp, strax utanför Trollhättan. I huset har de bott sedan 2019 och Helena berättar att det var kärlek vid första ögonkastet.
En kärlek som uppmärksammades även av säljaren som valde att sälja huset till Helena och Lennart trots att de inte vunnit budgivningen.
På frågan Vad var det ni föll för? Så svarar vinnaren Helena:
- Det var perfekt, ett vitt litet pepparkakshus med fantastisk trädgård! Vi ville ha ett äldre hus, berättar Helena, och här hittade vi ett som dessutom var ganska nyrenoverat. Framför allt gillade vi att det renoverats men ändå fått behålla så många av sina äldre detaljer. Köket var nytt men de gamla dörrarna fanns kvar och stilen hade anpassats därefter och det temat har vi försökt spinna vidare på. Vi gillar att mixa gammalt och nytt och letar gärna loppisfynd - jag tycker det finns en härlig själ i det.
Villan från 30-talet var relativt nyrenoverad redan när Helena och Lennart flyttade in så för dem har fokus snarast legat på att sätta färg och personlig prägel.
I det senaste numret av Villalivet, som kommer ut 31 oktober – 4 november 2022, samt på villalivet.se får läsarna veta mer om deras inspirerande hem.
Tävlingen startade i februari där Villalivet bad läsarna skicka in sina bilder som beskrev det mysiga med just deras hem. Villalivets läsare valde ut 24 finalister bland de 1 378 tävlande bidragen i kvalet. Därefter fick läsarna rösta fram de tre vinnarna i Sverige.
Vinnare blev Helena Specht från Västra Götaland. Tvåa blev Evelina Klevefjord också från Västra Götaland och trea blev Linda Dohrnér från Ljungbyholm strax söder om Kalmar.
Som vinnare i tävlingen får Helena varor för över 122 500 kr: 50 000 kr i presentkort från Mio, Vista 130 ångdusch från Tylö värde 72 500 kr och hemlig present från Landshypotek Bank.
Andraplats vann priser/produkter till ett värde av 71 244 kr och tredjeplats 26 946 kr.
Tävlingen har genomförts för 5:e året i rad och har engagerat många läsare och flera exklusiva partners som bidragit med de fina priserna. Vi riktar ett stort tack till: Mio, Landshypotek Bank och Tylö.
- Vi på Mio vill hjälpa alla att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Därför är vi också stolta över att vara med och bidra i tävlingen Sveriges Mysigaste Hem där så många spännande bidrag kan vara med och inspirera både våra kunder och oss till att göra hemmen i Sverige mysigare, säger Joakim Holmstrand, kommersiell chef på Mio
– Vilka otroliga bidrag vi har fått ta del av i år! Stort grattis till de välförtjänta vinnarna, vi ser fram emot att se dessa vackra hem prydas av produkter från Tylö! säger Kajsa Nydahl, Marknadschef på Sauna360 Group.
– I en orolig tid och när dagarna blir mörkare och kallare tror jag många kan hämta lugn och styrka i hemmet. Det är fint att se så många inspirerande exempel från runt om i landet på hur man kan göra sitt hem mer ombonat och trivsamt, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.
- Väldigt roligt att se hur stort engagemang som Sveriges Mysigaste Hem genererar hos våra läsare och att vi nu ser fler bidrag än föregående år visar på att tävlingen har etablerat sig på allvar detta jubileumsår, säger Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet.
Läs reportage om vinnaren här!
Läs reportage om 2:a plats här!
Läs reportage om 3:e plats här!
Välkommen att kontakta oss för bilder och mer information.
Lina Samuelsson, Koordinator, [email protected]
Fredrik Lindblad, ansvarig utgivare, [email protected]
Villalivet är en av Sveriges största effektmedier som levereras reklamfria dagar via PostNord till alla Sveriges villaägare. Villalivet kommer ut med 8 utgåvor/år vilka följer villaägarnas konsumtionsmönster.
villalivet.se som är våran plattform är en naturlig förlängning på vårt effektmedia där man kan få ta del av inspiration och hjälp.
Läs mer på annonsera.villalivet.se
© Liana Technologies